Nieoficjalny mod do Dark Souls pozwala na zmianę rozdzielczości

Małgorzata Trzyna
2012/08/24 13:37

Dark Souls na PC pozwala oryginalnie jedynie na wykorzystywanie rozdzielczości 1024x720. Dzięki modyfikacji można to zmienić i dostosować ją do swoich potrzeb.

Nieoficjalny mod do Dark Souls pozwala na zmianę rozdzielczości

Zanim jednak pobierzecie odpowiednie pliki, bądźcie świadomi, że nie ma żadnej gwarancji, iż modyfikacja będzie działać poprawnie. Jak na razie znane są trzy błędy: komunikaty tekstowe nie są poprawnie renderowane, mod nie działa z włączonym antyaliasingiem, a na kartach graficznych AMD można odnotować spadek liczby klatek na sekundę (problem ten nie występuje w przypadku kart Nvidii).

GramTV przedstawia:

Modyfikację, której twórcą jest jeden z użytkowników NeoGAF, Durante, możecie pobrać stąd, natomiast szczegóły na temat jej działania znajdziecie na forum NeoGAF.

Przypominamy, że Dark Souls, będące jedną z najtrudniejszych gier ostatnich lat, zadebiutowało dzisiaj na PC. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z artykułami weekend z Dark Souls, dzięki którym być może oszczędzicie sobie wielu frustracji.

Komentarze
69
Usunięty
Usunięty
25/08/2012 18:01
Dnia 24.08.2012 o 23:39, Dared00 napisał:

Patch? Wątpliwe. Twórcy sami mówili, że nie umieją pisać gier pod PC, więc w tydzień się raczej nie nauczą.

A na konsole też nie umią pisać skoro to 1024x720 zamiast 1280x720 przy takiej grafice.

Usunięty
Usunięty
25/08/2012 13:02
Dnia 25.08.2012 o 12:40, Principes napisał:

Dla takiej jakości obrazu: http://www.thejayzone.com/pics/dsouls/hudless2.png http://www.abload.de/img/68ku3a.png

A może grafika go nie obchodzi i mu jakość PCtowa zwisa i powiewa?

Dnia 25.08.2012 o 12:40, Principes napisał:

oraz stałych 30 fps i DLC w pakiecie?

Jedyną wyraźną zaletą wersji PCtowej jest stałe 30FPS. Wersja z DLC w pakiecie na konsole została zapowiedziana. Poza tym, patrząc po Allegro, Dark Souls z DLC kupionym osobno wychodzi niewiele drożej (o ile w ogóle) od nowej PCtówki.

Dnia 25.08.2012 o 12:40, Principes napisał:

Zbliżasz się niebezpiecznie do granicy, za którą sięga po horyzont już tylko Troll-land. Wersja pudełkowa nie wymaga Steam, a GFWL to kwestia jednego klinknięcia (wybór profilu online lub offline).

A co mnie obchodzi to, że GFWL ma tryb offline, skoro u mnie nadal jest to niestabilny syf, który raz działa, a raz nie (pozdrawiam, Bulletstorm)? Steam byłby o wiele lepszym wyborem, co nie znaczy dobrym.

Dnia 25.08.2012 o 12:40, Principes napisał:

Rozumiem, "użeranie się" (sic!) z "oficjalnymi" patchami jest już OK?

Te przynajmniej ściągają się automatycznie i nie ma ryzyka, że coś się spieprzy (tutaj z kolei pozdrawiam stabilność zmodowanego Skyrima czy Obliviona).

Dnia 25.08.2012 o 12:40, Principes napisał:

Będzie miał inne. Konieczność zakupu DLC.

Jak poczeka i kupi wydanie zbiorcze, to nic nie będzie musiał.

Dnia 25.08.2012 o 12:40, Principes napisał:

Zapłaci za grę (plus dodatek) więcej niż za wersję pecetową.

Jak ktoś zamawia ze sklepu Cenegi to niech się nie dziwi. Nówka z Allegro i DLC kupione osobno nie jest droższe od PCtowej nówki.

Dnia 25.08.2012 o 12:40, Principes napisał:

10 fps w Blighttown i wielu innych miejscach, co jest zmorą wersji konsolowych (do tego stopnia, że pracownicy From musieli graczy przepraszać).

Jedyna wada wersji konsolowej. Da się to przeżyć.

Dnia 25.08.2012 o 12:40, Principes napisał:

To trzy. Co najwyżej przeciętną jakość obrazu.

Wielkie rzeczy, jak ktoś nie dba o jakość grafiki.

Dnia 25.08.2012 o 12:40, Principes napisał:

To cztery. "Użeranie się" z obowiązkowymi aktualizacjami firmware''u PS3 i ściąganie łatek (sympatycznie to brzmi, nieprawdaż?).

No rzeczywiście. Bo na PC niczego ściągać/instalować potrzeba (sterowniki, bo są problemy z optymalizacją - pozdrawiamy Skyrima, BF3, RAGE''a i praktycznie każdą jedną dużą premierę na PC; czy inne Visuale, klienty, Social Cluby i całą resztę tego tałatajstwa). I PS. wiesz, że aktualizacje firmware''u czy gier są nieobowiązkowe, prawda? Najwidoczniej nie (i nie mów mi o blokowaniu gry sieciowej, bo to samo jest na PC - nie zainstalujesz patcha, nie pograsz. To nie czasy serwerów dedykowanych w takim Wolfie: ET, że mogło się wybrać, na której wersji chce się grać).

Usunięty
Usunięty
25/08/2012 12:40
Dnia 25.08.2012 o 11:13, Henrar napisał:

Tylko po co ma kupować wersję na PC,

Dla takiej jakości obrazu: http://www.thejayzone.com/pics/dsouls/hudless2.png http://www.abload.de/img/68ku3a.pngoraz stałych 30 fps i DLC w pakiecie?

Dnia 25.08.2012 o 11:13, Henrar napisał:

mordować się ze Steamem/GFWL

Zbliżasz się niebezpiecznie do granicy, za którą sięga po horyzont już tylko Troll-land.Wersja pudełkowa nie wymaga Steam, a GFWL to kwestia jednego klinknięcia (wybór profilu online lub offline).

Dnia 25.08.2012 o 11:13, Henrar napisał:

i nieoficjalnymi patchami,

Rozumiem, "użeranie się" (sic!) z "oficjalnymi" patchami jest już OK?Henrar... litości. PC to otwarta platforma - gry rozwijane są często przez lata.

Dnia 25.08.2012 o 11:13, Henrar napisał:

skoro może kupić wersję na PS3 i takich problemów nie mieć?

OK, odwróćmy teraz sytuację.Będzie miał inne. Konieczność zakupu DLC. To raz. Zapłaci za grę (plus dodatek) więcej niż za wersję pecetową. To dwa. 10 fps w Blighttown i wielu innych miejscach, co jest zmorą wersji konsolowych (do tego stopnia, że pracownicy From musieli graczy przepraszać). To trzy. Co najwyżej przeciętną jakość obrazu. To cztery. "Użeranie się" z obowiązkowymi aktualizacjami firmware''u PS3 i ściąganie łatek (sympatycznie to brzmi, nieprawdaż?). To pięć.Kocham takie bezsensowne wojny na argumenty. Naprawdę. Każdy ma swoje preferencje, ale Twój tok myślenia "to jest czarne/be, a to białe/cacy" kompletnie się w tym przypadku nie sprawdza.




Trwa Wczytywanie