Opinie fanów mają ogromny wpływ na Wasteland 2

Małgorzata Trzyna
2012/08/15 02:04
2
0

Szef InXile Entertainment, Brian Fargo, wykorzystał Kickstarter nie tylko do zebrania funduszy na Wasteland 2, ale również do poznania opinii fanów na temat przyszłej zawartości w grze.

Opinie fanów mają ogromny wpływ na Wasteland 2

- Teraz wszystko konsultuję z fanami - powiedział Fargo podczas rozmowy z GamesIndustry. - Dla przykładu, planowaliśmy wprowadzić specjalną umiejętność w grze jako nagrodę za jeden z poziomów. Fani oszaleli, mówili „nie dawajcie nam niczego, co zmieniłoby balans rozgrywki”. Wasteland 2 pokazało mi, że ludzie chcą, by większy nacisk położyć na projekt, nie na grafikę. Spytaliśmy ich, co chcieliby zobaczyć, gdyby udało się nam zebrać więcej pieniędzy? Lepszą grafikę, lepszą oprawę dźwiękową? Za każdym razem fani odpowiadali, że więcej gameplayu, nie blichtru.

GramTV przedstawia:

W przypadku InXile kampania Kickstarter zakończyła się sukcesem, jako że w skład jej ekipy wchodzą profesjonaliści, a Wasteland nie jest zupełnie nowym projektem. Tworzenie rozpoznawalnej marki i doświadczeni pracownicy sprawiają, że łatwiej osiągnąć zamierzony cel. Fargo wierzy, że Kickstarter nie jest przeznaczony dla nowicjuszy. Ci, którzy dopiero zaczynają się uczyć, nie mogą liczyć na sukces w takiej kampanii.

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
15/08/2012 11:20
Dnia 15.08.2012 o 09:33, dariuszp napisał:

Podchodzisz do tego tak, jakby za każdy aspekt gry odpowiadało powiedzmy z 5 osób. Bardziej dopracowane animacje, lepsze modele itp. w niczym dłuższej fabule nie przeszkadzają bo inna osoba zajmuje się modelami i zupełnie inna fabułą, dialogami, gameplayem itp. itd. Owszem, na dokładniejsze modele trzeba będzie poświęcić więcej czasu, ale tutaj problemem są deadliny i płaca dla pracowników, a nie konieczność ucinania długości gry. Dlatego Fargo się pytał co gracze by chcieli skoro ma tyle nadprogramowej kasy.

dariuszp
Gramowicz
15/08/2012 09:33

To nie tak, po prostu nie potrzeba nam fotorealizmu ani czegoś w tym stylu do czego dążą obecne produkcje poświęcając całą resztę. Modele w grze nie robią się same. W momencie jak chcesz mieć więcej detali, więcej animacji itp trzeba na to poświęcić też więcej czasu. Poświęcając więcej czasu niestety poświęcasz również to co można by zrobić w tym czasie.A w tym czasie można zrobić WIĘCEJ elementów i stworzyć większy świat na którym budowana jest historia.Chcesz mieć na każdej linijce tekstu voice over ? To samo. Automatycznie Twój świat się musi skurczyć.Dlatego między innymi ja wolę podejście jakie zaprezentował np Fallout. Tylko bardzo ważne postacie miały animacje podczas rozmowy i voice over. Dzięki temu można było tworzyć duże i bogate lokacje. I tak to powinno wyglądać wg mnie.Dzięki temu możemy mieć większy świat, większe możliwości i różnorodną zawartość. Do tego wiele pomniejszych historii w tym świecie.