DICE: urządzenia mobilne nie wyprą tradycyjnych konsol

Małgorzata Trzyna
2012/07/01 14:58

Część przedstawicieli przemysłu gier obawia się, że rozwój rynku urządzeń mobilnych stanowi zagrożenie dla konsol i gier AAA. Główny menadżer DICE, Karl Magnus Troedsson, uważa, że jest wręcz odwrotnie.

DICE: urządzenia mobilne nie wyprą tradycyjnych konsol

- Generalnie ludzie mają rację, że wszystko się zmienia, i wiele osób w tym przemyśle to przyznaje, ale niektórzy nie chcą tych zmian widzieć – powiedział Troedsson podczas rozmowy z Edge. – Chciałbym jednak powiedzieć, że ci, którzy malują ponury obraz naszej przyszłości, mylą się. Tak, ludzie grają więcej na swoich przenośnych urządzeniach, ale nie widzę, by to był problem dla developerów tworzących gry AAA, wręcz przeciwnie. Sądzę, że jeśli ludzie angażują się w jakikolwiek sposób, jest to ogólnie dobre dla gier, ponieważ oznacza to, że chcą grać więcej.

GramTV przedstawia:

Podczas rozmowy z Gamasutrą, szef Ngmoco, Ben Cousins, powiedział, że gry na urządzenia mobilne mogą wyprzeć gry konsolowe, ponieważ te ostatnie bezpowrotnie stracą sporą część udziałów w rynku. Troedsson twierdzi jednak, że zapotrzebowanie na najlepsze gry, najwyższej jakości, nigdy nie zaniknie.

- Uważam, że jestem zatwardziałym zwolennikiem gier AAA - mówi Troedsson. - Na pewno teraz gram więcej na swoich urządzeniach mobilnych, ale w rezultacie nie gram mniej na innych urządzeniach. Gdy jestem w domu, chcę grać w tytuły HD, z najlepszym dźwiękiem i najlepszą grafiką, jaką mogę mieć. A tego dostarczy mi albo dedykowany sprzęt, albo PC z wyższej półki. Zawsze będzie zapotrzebowanie na gry, umożliwiające czerpanie doświadczeń w jakości HD, które mają wysokie wymagania. Nie wiem, czy będą spełniać je procesory i pamięć znajdujące się w Waszych salonach, czy poza nimi. Prawdopodobnie i to, i to. Jedno jest pewne, ludzie będą chcieli nadal grać w najlepiej wyglądające tytuły.

Komentarze
16
Usunięty
Usunięty
02/07/2012 16:19

Dnia 02.07.2012 o 08:50, oxygar napisał:

W takim razie, gdyby urządzenia mobilne zastąpiły konsole to PC''ty również by poleciały.

Absolutnie, PCty to urządzenia wielofunkcyjne, które stanowią podstawę nie tylko branży gamedevu (na czym będziemy tworzyć gry?) jak i w ogóle informatyzacji (PCty są wszędobylskie). W jakim sensie PCty miałyby polecieć, skoro w masie różnych funkcji mogą one oferować to co dzisiejsze czy przyszłe konsole/urządzenia do gier?

Dnia 02.07.2012 o 08:50, oxygar napisał:

Ja i tak wiem, że się tak nie stanie. Z czego mi wiadomo nie kupię gry w pudełku do tableta, smartfona? Jak podłącze je do TV to mam napierniczać na małych klawiszach czy dotykowym ekranie?

No i masz rację, że się tak nie stanie. PCty są nie do ruszenia, przynajmniej na razie. Stanowią trzon, fundament całej elektronicznej rzeczywistości. Natomiast tradycyjna dystrybucja (pudełkowa) coraz bardziej się załamuje, wielcy wydawcy liczą, że za kilka lat główną metodą dystrybucji będzie ta cyfrowa (zdecydowanie lepsza dla wydawców, bo dającą zdecydowanie większą swobodę i ukracająca takie palące problemy jak piractwo czy rynek wtórny) tak więc argument "z pudełka" to żaden argument.Pytanie o kontrolery do smartfona/tabletu jest prymitywne...a do PS3 nie możesz sobie myszki czy klawiatury podpiąć? Dlaczego miałbyś tego nie zrobić przy okazji smartfona? Do tego zero kabli, zero ciężkich pudeł, pełna swoboda (wyciągasz - chowasz do kieszeni).

Usunięty
Usunięty
02/07/2012 08:50
Dnia 02.07.2012 o 03:05, LordJuve napisał:

Po pierwsze: każde, nowoczesne urządzenie mobilne można podpiąć pod TV i przesyłać obraz w 1080p (to zdaje się więcej niż ma X360?), tak więc nie widzę problemu z małym ekranem, dodatkowo, zyskujemy na mobilności (idziesz do kumpla, podpinasz smartfona do jego TV, 2xbezprzewodowy pad i gracie). Po drugie: gra się nie tylko na smartfonach, ale też tabletach - pamiętajmy o tym. Po trzecie: pojawia się coś takiego jak smartTV oraz cloudgaming - te nowe zjawiska jeszcze bardziej podkopują pozycję stacjonarnych konsol do gier. Wziąwszy pod uwagę powyższe punkty, powiedzcie mi, po co miałbym kupować konsolę mając porządnego smartfona/tablet czy szybkie łącze internetowe?

W takim razie, gdyby urządzenia mobilne zastąpiły konsole to PC''ty również by poleciały.Ja i tak wiem, że się tak nie stanie. Z czego mi wiadomo nie kupię gry w pudełku do tableta, smartfona? Jak podłącze je do TV to mam napierniczać na małych klawiszach czy dotykowym ekranie?

Usunięty
Usunięty
02/07/2012 03:19

Problemy tradycyjnych konsol są nieuniknione, pytanie tylko, kiedy i jak bardzo ten model grania ucierpi. Samo przeciąganie w nieskończoność premiery nowej generacji powinno dać sporo do myślenia: okazuje się, że dziś zaprojektowanie i wyprodukowanie wydajnej konsoli, która będzie na rynku przez kilka lat, może być bardzo kosztowne. Sony do każdego PS3 dopłacało przez jakiś czas, pytanie, czy w dobie kryzysu tej firmy taka praktyka w ogóle będzie mieć miejsce? Co więcej, jest mocno prawdopodobnym, że nowe konsole będą po prostu ładnie zapakowanymi PCtami (coś w stylu pierwszego Xboxa) - co tym bardziej nie wróży nic dobrego dla tego sprzętu.




Trwa Wczytywanie