Crytek widzi przyszłość gier konsolowych w modelu free to play

Małgorzata Trzyna
2012/06/26 10:45

Niedawno pisaliśmy o tym, że Crytek zamierza tworzyć jedynie gry free to play. Jednak zrealizowanie tego pomysłu może być trudne w przypadku konsol, ponieważ zarówno Sony, jak i Microsoft nie są tym modelem zainteresowane.

Crytek widzi przyszłość gier konsolowych w modelu free to play

- Dlaczego gry free to play nie są rozpowszechnione na konsolach? Zadajcie to pytanie Microsoftowi i Sony – powiedział Cevat Yerli, szef Cryteka, podczas rozmowy z CVG. – Widzimy przyszłość konsol w grach opierających się na modelu free to play – dokładnie skoncentrowanych na free to play. Właśnie to chciałbym zobaczyć w przyszłości. Niestety, nie wszyscy postrzegają to w ten sam sposób, z różnych względów. 18 miesięcy temu zgłosiliśmy się do Microsoftu, by porozmawiać o Warface w wersji free to play, potem 12 miesięcy temu i pół roku temu. To samo było w przypadku Nintendo i Sony.

GramTV przedstawia:

Yerli dodaje, że w przypadku konsol przejście na wyłącznie cyfrową dystrybucję jest niemożliwe, ponieważ firmy te uzależnione są w pewien sposób od partnerów handlowych. Jedynie Apple może sobie pozwolić na taki model.

Czy chcielibyście, by wizja Cryteka się ziściła, czy może preferujecie tradycyjny model gier w pudełkach, za które trzeba zapłacić większą kwotę, ale tylko raz?

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
26/06/2012 12:08
Dnia 26.06.2012 o 11:55, cHICEK napisał:

Marketing to marketing, nie można oczekiwać że gra będzie wyglądać identycznie na wszystkich 3 platformach biorąc pod uwagę że każda ma inna moc i specyfikację, nie wspominając już że "PC" to miliony specyfikacji.

Tu chodzi o same konsole, nie PC. A to, że C2 na X360 wygląda kropka w kropkę jak wersja PCtowa bez patchy jest skandalem patrząc na to, jaką firmą jest Crytek, gdzie zaczynał i co zrobił na PC (Far Cry i pierwszy Crysis).

Dnia 26.06.2012 o 11:55, cHICEK napisał:

Powiedział bym że pomimo iż obecna generacja dawno temu machałą wielkim sztandarem 1080p

Od początku wiadomo było, że nic z tego nie będzie. I nikt o 1080p już nie mówi. 720p przyjęło się jako standard i każda firma, która bawi się w zmniejszanie rozdzielczości powinna dostać "bana" na tworzenie gier na konsole. Zwłaszcza wtedy, kiedy taki trik nie daje nic w kontekście działania gry. I to się tyczy zwłaszcza Cryteka (Crysis 2 na każdej platformie), Treyarch (Black Ops - PS3) czy Rockstar (GTAIV, RDR na PS3). A, oczywiście Bethesda za bug z książkami na PS3, ale to jest inna kategoria.

Dnia 26.06.2012 o 11:55, cHICEK napisał:

to dziś 720p jest raczej standardem... nie ma się czym podniecać.

W przypadku KZ3 i C2 jest.

Dnia 26.06.2012 o 11:55, cHICEK napisał:

A w ogóle to się ma nijak do tego jakich ludzie czasem absurdalnych rozdzielczości na PC używają...

Ale my tu piszemy o konsolach a nie PCtach, które mają to do siebie, że przynajmniej raz w roku wychodzi nowa generacji GPU i CPU. Zobacz kiedy wyszły konsole, co się w nich od tego czasu zmieniło (w kwestii hardware''u kompletnie nic poza przejściem na niższy proces technologiczny) i jak gry wyglądają. Co mnie, jako konsolowca (głównie), obchodzi to, że PCtowcy mogą grać w rodzielczości 2560x1440 albo wyższej? Na trzech lub większej ilości ekranów? Kompletnie nic. Mnie obchodzi to, co jest tu i teraz na konsolach a w tym przypadku Crytek się nie popisał. Nawet DICE ogarnia konsole lepiej od nich a to już jest sukces.

Dnia 26.06.2012 o 11:55, cHICEK napisał:

Mówisz że Killzone 3 działą płynniej.. no nie sądze żeby działało płynniej niż Crysis na PC przy dobrym sprzecie.

Mogłem napisać tam "konsole" a nie "platformy", to byś zrozumiał. Człowieku, ja wiem, jak C2 chodzi na mocnym PC. Tyle że co z tego.

Dnia 26.06.2012 o 11:55, cHICEK napisał:

I tutaj dochodzimy do sedna, Killzone 3 to jest gra na jedną platforme od początku do końca robiona z myślą o jednej konfiguracji i pod nią optymalizowana.

To samo mówił Crytek o C2. Że każda wersja jest pisana osobno pod każdą platformę. Skończyło się na prostym porcie z X360 na pozostałe dwie platformy i nawet DX11 patch na PC wiele nie pomógł.

Dnia 26.06.2012 o 11:55, cHICEK napisał:

Crysis to gra multiplatformowa. Totalnie dwa światy.

I co z tego? Czasy, gdy multiplatformy na PS3 wyglądały o wiele gorzej na X360 minęły wraz z Bayonettą. Jak ktoś teraz nie ogarnia to znaczy, że jest słaby.

Dnia 26.06.2012 o 11:55, cHICEK napisał:

multiplatformowych z exami na jedną platformę. Równie dobrze można by zrobić grę na PC z wymaganiami w stylu GTX690 w SLI jako minimum i potem chwalić jaką to ma grafikę dobrą w porównaniu do jakiejś multiplatformówki.

Tak, porównujmy mocnego PCta i grę stworzoną na taką konfigurację do konsol, które wydajnościowo są praktycznie na tym samym poziomie i gier stworzonych na nie -.-

Dnia 26.06.2012 o 11:55, cHICEK napisał:

Albo fakt że X360 jest jednak starszy i trochę słabszy od PS3 a wiadomo że przy multiplatformowych grach producent stara się żeby wersja na X360 i PS3 wyglądały prawie identycznie...

Eeee, to chyba nie orientujesz się w grach konsolowych, bo wiedziałbyś, że gry na PS3 z reguły wyglądają gorzej na PS3 niż na X360 i to nie z powodu równania do najsłabszego tylko z powodu braku chęci optymalizacji kodu pod PS3.

Usunięty
Usunięty
26/06/2012 11:55

@HenrarMarketing to marketing, nie można oczekiwać że gra będzie wyglądać identycznie na wszystkich 3 platformach biorąc pod uwagę że każda ma inna moc i specyfikację, nie wspominając już że "PC" to miliony specyfikacji.Powiedział bym że pomimo iż obecna generacja dawno temu machałą wielkim sztandarem 1080p to dziś 720p jest raczej standardem... nie ma się czym podniecać. A w ogóle to się ma nijak do tego jakich ludzie czasem absurdalnych rozdzielczości na PC używają... Mówisz że Killzone 3 działą płynniej.. no nie sądze żeby działało płynniej niż Crysis na PC przy dobrym sprzecie. I tutaj dochodzimy do sedna, Killzone 3 to jest gra na jedną platforme od początku do końca robiona z myślą o jednej konfiguracji i pod nią optymalizowana. Crysis to gra multiplatformowa. Totalnie dwa światy. Dlatego nie porównuje się produkcji multiplatformowych z exami na jedną platformę. Równie dobrze można by zrobić grę na PC z wymaganiami w stylu GTX690 w SLI jako minimum i potem chwalić jaką to ma grafikę dobrą w porównaniu do jakiejś multiplatformówki. Albo fakt że X360 jest jednak starszy i trochę słabszy od PS3 a wiadomo że przy multiplatformowych grach producent stara się żeby wersja na X360 i PS3 wyglądały prawie identycznie... Killzone to śliczna gra ale porównywanie jej z Crysisem nie ma najamniejszego sensu. I tyle mam do powiedzenia w tej kwesti. Koniec tego offtopu.

Lordpilot
Gramowicz
26/06/2012 11:50

Czy chcielibyście, by wizja Cryteka się ziściła, czy może preferujecie tradycyjny model gier w pudełkach, za które trzeba zapłacić większą kwotę, ale tylko raz?To drugie. Model F2P to często Pay2Win, po za tym jakieś 95% gier tego typu to lepki shit, a ja zbyt siebie szanuje, żeby coś takiego tykać.Wolę zapłacić raz a porządnie - za świetny singiel i multi (vide seria Halo, GoW, RDR, plus oczywiście setki innych tytułów) lub za sam singiel (Wiedźminy, Deus Ex:HR, Castlevania:LoS, Skyrim - to oczywiście tylko przykłady) albo (czasem, gra tego typu naprawdę musi trafić w mój gust) samo multi - vide L4D2: mnóstwo trybów multi do wyboru, darmowe DLC (na PC), support latami (a nie po miesiącu nie wydajemy już łatek) = setki przegranych godzin i zero żałowania wydanej kasy :)F2P mnie nie interesuje, bo to przede wszystkim rozgrywka stricte pod multi, do tego przeważnie na niskim poziomie, także ja osobiście odpadam. No, ale jak ktoś lubi - to proszę bardzo i niech mu wyjdzie na zdrowie ;-)ps. Do autorki: Na konsolach są już/będą za chwilę gry F2P, więc ten shit już tam zagościł/zagości. Cyfrowa dystrybucja (wbrew bajdurzeniom faceta z Cryteka) jest już od dawna, choć duże tytuły (AAA) wciąż lepiej schodzą w wersjach pudełkowych (mam nadzieję, że ten trend się utrzyma jak najdłużej).ps. Wcześniejszy post do usunięcia - wspaniały system komentów na gram, gdzie edycja wygasa po 5 minutach. Zróbcie coś z tym wreszcie




Trwa Wczytywanie