Miyamoto jest zbyt zajęty na robienie strzelanki

Małgorzata Trzyna
2012/06/14 16:12
1
0

Twórca gier Donkey Kong, Super Mario Bros. i The Legend of Zelda chciałby zrobić grę FPS, ale ciągle brakuje mu czasu.

Miyamoto jest zbyt zajęty na robienie strzelanki

Shigeru Miyamoto nigdy nie skupiał się na przemocy w grach, gdzie krew leje się strumieniami. W jego wizji dużo ciekawszym aspektem od wyboru broni i zastanawianiu się, w jaki sposób zginie przeciwnik, jest sama struktura gry z widokiem z pierwszej osoby. Jak dotąd Nintendo nie poświęcało temu zagadnieniu wiele uwagi.

- W pewnym sensie chciałbym zrobić FPS-a, ale nie mam na to czasu - mówi Miyamoto podczas rozmowy z Kotaku.- Posiadanie trójwymiarowego otoczenia, w którym teoretycznie się znajdujesz, po którym możesz się rozglądać i je eksplorować - zwłaszcza z innym graczem - jest bardzo interesujące.

GramTV przedstawia:

Wykorzystanie czujnika ruchu w znajdującego się w kontrolerze Wii U mogłoby rzeczywiście dostarczyć zupełnie innych wrażeń płynących z gry.

- Jeśli grasz w strzelankę z widokiem z pierwszej osoby, gdzie obserwujesz grę na ekranie telewizora, a dodatkowy ekran masz poniżej (na Game Padzie), to w wirtualnym świecie będziesz mógł obracać się we wszystkich kierunkach. Gdyby w tym samym pomieszczeniu robiło to dwoje ludzi, bawiliby się świetnie i doświadczyliby niezwykłych wrażeń płynących z rozgrywki.

To by oznaczało, że dwa Game Pady zapewnią lepsze wrażenia z rozgrywki, ale jednocześnie na taki tytuł musielibyśmy długo poczekać. Jak dotąd wiemy, że niektóre aspekty Wii U zostaną wykorzystane w ZombiU i być może w Call of Duty: Black Ops 2, jednak widok z pierwszej osoby to rzadkość w grach przeznaczonych na tę konsolę.

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
14/06/2012 16:55

Podsumowując to kolejny marketingowy bełkot mający wyeksponować rzekome zalety ekranu na nowym kontrolerze WiiU. Przychodzi mi tutaj to co powiedział Peter Molyneux na temat smartglass microsoftu a pasuje to też idealnie do WiiU. Mianowicie zastanawiał się co miałby robić jako gracz, patrzeć się na telefon, na tableta, na TV ? Tak samo z WiiU. Albo patrzysz się na TV albo ekran na padzie, nie da się patrzyć na obydwa naraz. Więc jedyne co to daje to zamieszanie i niepotrzebnie wybija z rytmu. Może to działa w grach casualowych albo nie wiem, jakby w RPGu dać tam mapkę lub inventory. Tylko skoro i tak odrywasz wzrok od ekranu to równie dobrze można wcisnąć przycisk pamy czy ekwipunku i wyjdzie na to samo. Zamiast dodatkowego ekranu wolał bym żeby kontoler działał o kilka gdzin więcej a nie jak podaje Nintendo 3-4h..... Moim zdaniem niewypał. A najlepiej chyba świadczy o tym fakt że samo Nintendo wydaje dodatkowy kontroler identyczny jak X360.... jakby sami wiedzieli że tamten do grania się średnio nadaje.Ps. Kolejny FPS to jest właśnie to czego ten rynek potrzebuje...... więc to chyba w sumie dobrze że Pan nie ma czasu :P