Dark Souls na PC z GfWL. Gracze protestują

Patryk Purczyński
2012/04/12 20:15

Gracze czekający na pecetową wersję Dark Souls masowo podpisują petycję wyrażającą sprzeciw wobec zastosowania w grze usługi Games for Windows Live. Czy Namco Bandai i tym razem posłucha fanów?

Dark Souls na PC z GfWL. Gracze protestują

Dark Souls w wersji PC będzie nierozłączne z usługą Games for Windows Live - ogłosiła wczoraj firma Namco Bandai. Taka decyzja nie przypadła do gustu graczom, którzy postanowili wymóc na wydawcy jej zmianę. - Po niecierpliwym wyczekiwaniu na premierę tej fantastycznej gry na PC czujemy, jakbyśmy zostali spoliczkowani - brzmi treść petycji skierowanej do Namco Bandai.

Skąd te negatywne odczucia? Ponieważ, jak stwierdza autor, "GFWL jest niemile widziane, trudne w użyciu, niewygodne, ma fatalne wsparcie sieciowe (kluczowy czynnik w Dark Souls) i jest całkowicie nieprzyjemne". W zamian proponuje skorzystanie z systemu Steamworks.

- Jest to DRM znacznie łatwiejszy w użyciu, mniej napastliwy, bardziej wiarygodny i akceptowalny przez graczy pecetowych - argumentują przeciwnicy Games for Windows Live. - Prosimy o ponowne rozważenie zastosowania GfWL lub użycie obu usług. Jesteśmy wdzięczni za podjęcie starań przeniesienia gry na PC, ale wielu klientów wyznaje zasadę: albo Steam, albo nic - dodają.

Do tej pory petycję podpisało nieco ponad 13 tys. osób. Czasu na gromadzenie kolejnych głosów jest jednak sporo. Dark Souls na PC ma bowiem zaplanowany termin wydania na 24 sierpnia.

GramTV przedstawia:

Podpisz petycję w sprawie zamiany usługi Games for Windows Live na Steamworks w Dark Souls na PC

Komentarze
87
Usunięty
Usunięty
23/04/2012 18:17
Dnia 12.04.2012 o 22:03, Lordpilot napisał:

Sam odpadnę właśnie z powodu GFWL, gdyż u mnie ten program notorycznie sprawia problemy, ale akurat tej petycji nie podpisałem i nie podpisze.

Jak tylko sobię przypomnę, jakie cyrki miałem z RE5... Praktycznie zrezygnowałem z grania.GFWL to chyba największy fail w swojej kategorii.

Usunięty
Usunięty
23/04/2012 18:15
Dnia 12.04.2012 o 20:18, Muradin_07 napisał:

Oczywiście ktoś może powiedzieć, że najlepiej jakby w ogóle nie było żadnego DRM... ale jeżeli już ma być, to niech to będzie Steam.

Wiadomo.

Usunięty
Usunięty
16/04/2012 21:46

Dnia 13.04.2012 o 08:36, sofik88 napisał:

dear children, grandpa Sofik will now drop some knowledge: Namco wybrało GFWL, bo to nie jest DRM, a EKWIWALENT Xbox Live! oznacza to, ze MS nie tylko zabezpiecza grę przed piractwem, ale również oferuje całkowite wsparcie dla wszystkich usług online KOMPLETNIE ZA DARMO - co oznacza, że Namco i From Software nie muszą budować infrastruktury online ani jej utrzymywać. do tego z uwagi na to, że GFWL działa na podstawie tej samej struktury co XBL, From nie musi ingerować w kod gry podczas jej portowania jesli chodzi o achievementy, online itd. gdyby Namco i From zdecydowały się na Steam''a to musieliby od razu budować infrastrukturę online jako, że Valve tego nie oferuje wydawcom. podobnie ma się sprawa z kodowaniem achievement''ów, online itd. jako, że Steam działa na nieco innej zasadzie.

A teraz powiedz mi czemu nas, jako graczy, ma to wszystko obchodzić? Wzmianka o ochronie przed piractwem to bzdura roku ale ogólnie dla Namco na pewno wydawanie gry z GfWL jest lepsze z wymienionych przez ciebie powodów, jednocześnie dla wielu graczy wprowadzenie GfWL oznacza wolniejsze działanie gry (chyba, że mają odpowiednio mocny sprzęt), problemy z aktualizacją (patchowanie gier to jedno, mi ten wspaniały program kiedyś potrafił się wieszać przy aktualizowanie samego siebie) czy ogólną toporność w użytkowaniu.@kesik93Czyli najpierw wszystkich, którzy mają problemy z GfWL wyzywasz od idiotów a potem DOKŁADNIE te same problemy przypisujesz jako WADY Steama... dzieci, słówko na dziś to:HIPOKRYZJA




Trwa Wczytywanie