Premiera kart NIVIDIA GeForce GTX 680 opartych na nowej architekturze Kepler

Właśnie dziś ma miejsce debiut układu graficznego NVIDIA opartego na zupełnie nowej, 28 nm architekturze Kepler, modelu GeForce GTX 680. Znana doskonale wszystkim graczom firma chwali się, że jest to obecnie najwydajniejsza jednoprocesorowa karta graficzna na świecie.

Premiera kart NIVIDIA GeForce GTX 680 opartych na nowej architekturze Kepler

Karta GeForce GTX 680 oparta jest na wykonanym w procesie technologicznym 28 nm chipsecie GK104, należącym do rodziny określanej kodowym mianem Kepler. Wycieki z pierwszych testów potwierdzają wysoką wydajność karty, która w niektórych aplikacjach zbliża się lub nawet uzyskuje wyniki lepsze od dwuprocesorowych potworów poprzedniej generacji, czyli kart GeForce GTX 590 i Radeon HD 6990. Jednocześnie jej zapotrzebowanie na energię jest mniejsze, niż analogicznych produktów konkurencji.

Oto kilka podstawowych informacji z oficjalnej notatki prasowej:

W porównaniu z konkurencyjnym produktem, GeForce GTX 680 jest ponad 300% szybszy w zadaniach wymagających użycia teselacji DirectX 11 oraz do 43% szybszy w najbardziej wymagających grach, takich jak Elder Scrolls V: Skyrim, pobierając jednocześnie o 28% mniej energii elektrycznej(3). Stosunek wydajności do zużycia energii układu GTX 680 jest dwukrotnie wyższy niż w przypadku opartego na architekturze Fermi procesora GTX 580, którego jest następcą. Wyznaczający standardy dla przyszłych procesorów graficznych dla entuzjastów, karty z układem GeForce GTX 680 stworzono z wykorzystaniem szeregu nowych technologii, w tym m.in.:

  • nowy blok procesorów strumieniowych, noszący nazwę SMX, gwarantujący uzyskanie dwukrotnie wyższego stosunku wydajności do zużycia energii niż produkty poprzedniej generacji
  • specjalne komponenty, w tym tłumiki akustyczne, wysokowydajne ciepłowody oraz odpowiednio profilowane żeberka radiatorów, dzięki którym karty pracują niezwykle cicho
  • technologia NVIDIA GPU Boost, dynamicznie dostosowująca taktowanie procesora graficznego dla uzyskania maksymalnej wydajności
  • nowe technologie wygładzania krawędzi FXAA i TXAA oraz technologia Adaptive VSync, pozwalające na wyświetlaniu obrazu najwyższej jakości bez pogarszania wydajności w grach
  • wyświetlanie przez jedną kartę obrazu na 4 monitorach jednocześnie (w tym obsługa trybu 3D Surround), gwarantując niezapomniane doznania w grach wykorzystujących efekt 3D
  • proces technologiczny 28 nm firmy TSMC, z obsługą magistrali PCI-E trzeciej generacji oraz DirectX 11.1

Oprócz nowego układu do komputerów stacjonarnych debiutuje dzisiaj także układ mobilny oparty na architekturze Kepler, czyli karta GeForce 600M. Na stronie firmy NVIDIA można też znaleźć najnowsze sterowniki dedykowane nowym układom.

GramTV przedstawia:

Karty oparte na modelu referencyjnym GeForce GTX 680 powinny być - według danych polskiego dystrybutora - dostępne w sugerowanej cenie 2179 złotych.

Pamiętajcie też, że wiele wydajnych i nowoczesnych kart graficznych (póki co należących do rodziny Fermi) znajdziecie także w naszym sklepie. O dostępności nowych układów oczywiście również poinformujemy.

Komentarze
23
Usunięty
Usunięty
24/04/2012 22:12
Dnia 23.03.2012 o 00:51, Myszasty napisał:

Też nie rozumiem tego "technologicznego wyścigu szczurów". W tej chwili mam GTX 560 Ti (troszkę fabrycznie podkręconego)

Czyżbyś miał dokładnie to samo co ja czyli to?: http://nvision.pl/Gigabyte-GeForce-GTX-560-Ti-WindForce-za-900-zlotych--Articles-419-ndetails-1.html:D Ja z tej karty jestem bardzo zadowolony. Daje skubana radę we wszystkim a na temperatury na stresie nie narzekam :PPozdrawiam.

Usunięty
Usunięty
24/04/2012 21:42

cena 2k+? dzieki postoje to wole juz radeona 7970 z 384 bitowa szyna pamieci i 3 giga ramu

Usunięty
Usunięty
23/03/2012 15:56
Dnia 23.03.2012 o 00:51, Myszasty napisał:

> Ja mam HD6850 i nie ma gry > z ktora ta karta sobie nie radzi w 1680x1050. Też nie rozumiem tego "technologicznego wyścigu szczurów".

>To sie chyba wywodzi jeszcze z czasow gdy gry co pol roku podnosily poprzeczke o oczko wyzej. Firmy typu NV cala swoja polityke opieraly wlasnie o ten rozwoj technologiczny. Dzis sie wydawcy rozlwniwili, bo i odbiorcy tak naprawde maja w nosie bajery. Liczy sie by cos kolorowego migalo i zeby gra nie byla zbyt wymagajaca. Rynek PC dodatkowo mocno ucierpial przez zwyczajna niewiedze ludzi, ktorzy przesiedli sie na idioto-odporne konsole, wiec ceny nowosci sprzetowych sa astronomiczne. Choc na szczescie (w ich nieszczesciu) AMD konkuruje cena, wiec ich karty mozna kupic w dosc atrakcyjnych cenach.Mi sie kiedys zdarzylo kupic topowa karte, byl to Annihilator DDR i ta karta po prostu niszczyla, w polaczeniu z Athlonem 500. Kazda gra w 1600x1200 miala u mnie ze 120fps z detalami na maxa. Kosztowala 1200 zeta, czyli dwukrotnie taniej niz obecne topowe grafiki.




Trwa Wczytywanie