Max Payne 3 na PC to nie port. Wsparcie dla DX11 i 3D oraz szereg innych udogodnień

Patryk Purczyński
2012/03/22 21:12

Rockstar ujawnił szczegóły na temat pecetowej wersji Max Payne 3. Gra ukaże się co prawda z niewielkim opóźnieniem względem konsol, ale użytkownicy komputerów nie powinni narzekać.

Max Payne 3 na PC to nie port. Wsparcie dla DX11 i 3D oraz szereg innych udogodnień

Pecetowy Max Payne 3 nie będzie portem z konsol - zapewnia Rockstar. - Z dumą ogłaszamy, że Max Payne 3 na PC będzie wspierał funkcje bibliotek DirectX 11 włączając w to teselację - piszą w oświadczeniu przedstawiciele firmy. - Oznacza to wyświetlanie większej liczby klatek na sekundę, większą dokładność wizualizacji, precyzyjne sterowanie przy użyciu myszy i klawiatury, pełne możliwości dopasowania grafiki i sterowania, a także opcjonalną funkcję wyświetlania obrazu w 3D, zapewniającą jeszcze większe zanurzenie się w świecie gry - wyliczają.

Twórcy Max Payne 3 są jednak świadomi tego, że nie wszyscy posiadają najnowszy sprzęt, mogący udźwignąć wszystkie wymienione dobrodziejstwa. - Upewniliśmy się więc, że gra działa na bardzo różnorodnych konfiguracjach sprzętowych - zapewniają. Jak podaje ponadto niemiecki PCGamesHardware, Rockstar blisko współpracował z nVidią, co może oznaczać, że w bardziej uprzywilejowanej sytuacji będą gracze z kartami GeForce na pokładzie.

GramTV przedstawia:

Oprócz zapewnień o wysokiej jakości wizualizacji w pecetowej wersji gry Max Payne 3, Rockstar wypuścił cztery nowe obrazki z tego właśnie wydania. Jeden z nich możecie podziwiać powyżej, a trzy pozostałe poniżej.

Komentarze
30
Usunięty
Usunięty
23/03/2012 21:13
Dnia 23.03.2012 o 13:32, Lordpilot napisał:

Przed premierą MP3 przypominam sobie "dwójkę" - zaglądam do readme, a tam w wymaganiach DX 9.0c. A gra ma prawie 10 lat...

De facto DX 7 ;) Pamietam jak dwojke odpalem jeszce na... geforce 2 ;)

Usunięty
Usunięty
23/03/2012 21:07

to nie uklon w strone PC graczy, to przygotowanie to next gen konsol.

Lordpilot
Gramowicz
23/03/2012 13:32

> Mam wrażenie, że niektórzy tu piszący nie rozumieją różnicy między "grą robioną pod DX11"

Dnia 23.03.2012 o 12:28, Tenebrael napisał:

a grą "z dodanymi efektami DX11". A różnica jest ogromna. Zdecydowana wiekszość obecnych gier robiona jest pod konsole, a one mogą obsłużyć jedynie efekty z DX9 (X360).

Jesteś w błędzie, już Ci to kiedyś tłumaczyłem - odsyłam do archiwum ;-) X360 jest częściowo zgodny z DX11. Tesselacje wykorzystują Alan Wake i Halo Reach - gdzie i jak, szukaj a znajdziesz ;-) To raczej wyjątki (bo to stary sprzęt, dodać multum efektów i zrroduje kilkakrotnie ;-)), ale nie w tym rzecz. Generalnie nie porównywałbym architektury konsolowej z tą z PC, bo pomimo kilku podobieństw to dwie różne bajki ;-) Dodatki

Dnia 23.03.2012 o 12:28, Tenebrael napisał:

DX11 wstawiane są dopiero potem, co skutkuje tym, że faktycznie włączenie ich potrafi zarżnąć sprzęt, nie dając jakichś oszałamiających efektów wizualnych.

Ale gry na PC też się tak robi - Civka 5 obsługuje DX11, Shogun 2 (o tej grze sie złośliwie mówi, że jest antyreklamą microsoftowego najnowszego API), generalnie nie ma dziś chyba gry, która supportuje tylko i wyłącznie DX 11 i nie będzie dopóki większość nie przesiądzie się na najnowsze karty i OSy. Anyway możesz mieć rację z tym, że kiedy już pojawią się gry tylko na DK11, to pokaże on pazur, sam się dziwię, że "dziewiątka" się tak długo trzyma ;-) Przed premierą MP3 przypominam sobie "dwójkę" - zaglądam do readme, a tam w wymaganiach DX 9.0c. A gra ma prawie 10 lat...




Trwa Wczytywanie