Capcom tłumaczy opóźnienia wersji pecetowych względem konsolowych

Patryk Purczyński
2012/02/20 13:57

Street Fighter x Tekken jest kolejnym tytułem Capcomu, który najpierw trafi na konsole, a później na PC. Firma tłumaczy, dlaczego jej gry nie debiutują jednocześnie na wszystkich platformach.

Capcom tłumaczy opóźnienia wersji pecetowych względem konsolowych

Capcom jest jedną z firm, której gry zazwyczaj trafiają na PC z opóźnieniem względem konsol. - Dość często produkcja na PC rozpoczyna się gdy zespół konsolowy kończy lub prawie kończy swoje prace - wyjaśnia Christian Svensson na forum blogu Capcomu. - Jeżeli nie zaczniemy wstrzymywać debiutu gier na konsole dopóki pecetowe wydania nie będą skończone (a nie możemy tego zrobić z uwagi na nasze plany biznesowe), zawsze będą występować nieznaczne rozbieżności - tłumaczy.

- Oczywiście staramy się, by były one tak małe, jak to tylko możliwe. Kilka razy udało nam się ponadto przeprowadzić równoległą premierę. Tak było z Dark Void, Bionic Commando, BCR, MotoGP, Dead Rising 2, Dead Rising 2: OTR - wylicza. Dodaje, że zdarzały się też sytuacje, gdy różnica wynosiła zaledwie tydzień.

GramTV przedstawia:

Na tak niewielki poślizg nie mogą niestety liczyć pecetowcy, którzy oczekują premiery Street Fighter x Tekken. Capcom niedawno ogłosił, że gra na początku marca trafi na Xboksa 360 i PlayStation 3, na komputerach zadebiutuje z kolei w połowie maja.

Komentarze
21
Usunięty
Usunięty
21/02/2012 20:18
Dnia 20.02.2012 o 20:50, Kajmal napisał:

Właśnie zapomniałem wspomnieć również o dystrybucji cyfrowej. Jak topowiedział Vojtas, prężnie się rozwija i to daje kopa rynkowi pc.Na konsolach rządzą jeszcze pudełka, a na piecu już dystrybucja cyfrowa i masz racje, że sprzedaż pudełkowa leci na łeb.Myślę, że za kilka lat ujrzymy gry tylko wydawane cyfrowo, a pudełka odejdą do lamusa.Tyczyć się to pewnie będzie pc-tów jak i konsol.No ba, jeszcze nie dawno kupowałem tylko pudełka, ale coraz częściej zdarza mi się kupować same klucze, bo się bardziej opłaca.A to na steamie można załapać się na fajne promocje, a to na konta gier też są b.fajne ceny i jak kupowałem na gramie Vietnama to kupiłem klucz bo bez sensu pudełko.Musiałbym czekać 2 dni, a tak to dostałem klucz po minucie i grałem.A pro po tego bólu to mnie nie boli, że jakieś gry się sprzedają gorzej na pieca.Owszem fajnie jak jakaś gra sprzeda się dobrze, bo to daje twórcom do myślenia(nie mówię tu oczywiście o Activision), ale dramatyzował nie będę.ważne, że ja kupuje legalnie, a nie sciągam jak nie którzy i piracenie potępiam.O pudełkach zapomnij na piecu bo to się nie sprzedaje, ale Steam z roku na rok zalicza coraz większe zyski, rozwój też takich platform jak onlive, gaikai mówią same za siebie.

Masz rację! O to dowód: http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-02-20-jagex-physical-games-retail-10-years-from-extinction

Usunięty
Usunięty
21/02/2012 11:17
Dnia 21.02.2012 o 07:26, Lordpilot napisał:

ps. Co do prognoz, do których linki przytoczył Vojtas, to są one całkiem prawdopodobne, pomimo tego, że w ogóle nie biorą pod uwagę nadchodzących konsol nowej generacji (złośliwie też powiem - rychło w czas, bo pecetów do grania jest od dawna więcej niż wszystkich konsol razem wziętych, co IMO dość dobitnie pokazuje, że PC gaming długo był na bocznym torze, powody dlaczego tak było może pomińmy, bo się znowu co poniektórzy obrażą, że na blaszakach się piraci na potęgę ;-))

To akurat jest naturalny cykl. Tak się dzieje od 3 generacji, że w początkowym okresie życia konsole mają przewagę, później PC nadrabia by pod koniec żywota konsol wyraźnie je zostawiać w tyle. Ta generacja różni się od poprzednich tylko tym, że ze względu na kryzys, pecety dogonily konsole nieco wcześniej.

Dnia 21.02.2012 o 07:26, Lordpilot napisał:

nie był bym jednak sobą gdybym nie skomentował choć jednego kłamstwa Nvidii: na jednym z wykresów jest znaczek jak to w 2005 roku karty Nvidii odstawiały konsolowe GPU, co pokazuje, że marketingowcy tej firmy mają swoich czytelników za kompletnych idiotów. Otoż w 2005 nie było lepszego GPU niż to siedzące w klocku, ze względu na rachitekturę zunifikowanych shaderów. Mowa tu o technologii, którą Nvidia bezczelnie na PC blokowała (lansując swoje odgrzewane rozwiązania, o czym można sobie na necie poczytać), którą przepchnęło ATi wraz z Microsoftem - to co siedzi w klocku to taki prototyp późniejszych kartz DX 10. Technologii, którą Nvidia później zerżnęła, co dodaje dodatkowego smaczku tym kłamliwym wykresom ;-)

Wybacz, ale chyba nie do końca tak jest jak mówisz. To, że karta tylko posiada zunifikowane shadery wcale nie znaczy, ze z automatu będzie wydajniejsza. To zależy też od wielu innych czynników. Ati R500 Xenos to (w ogromnym uproszczeniu) taka przedwstępna wersja architektury zastosowanwej w ukladach kart z serii x1800. To teraz popatrz sobie na zestawienia wydajności takiego geforce''a 7800 gtx z którymś z początkowych radków x1800 (uklad siedzący w klocku jest przeważnie nieco mniej wydajny). Więc imho nV ma rację.

Lordpilot
Gramowicz
21/02/2012 07:26

> I? Na konsolach sprzedał się równie dobrze i pobił też parę tytułów po drodze. Na konsolach, w samym tylko 2011 zmiażdżył sprzedażowo dwa absolutnie topowe exclusivy, co Kajmal zręcznie pominął (nazywam to TPNF - tradycyjnym pominięciem niewygodnych faktów ;-)). Na iksie Skyrim sprzedał się lepiej niż Gears of War 3, na PS3 gra Beth pobiła w ilości sprzedanych egzemplarzy Uncharted 3. Info podawali włodarze Bethesdy, więc jest to wiadomość z pierwszej ręki. W jakich ilościach sprzedał się GOW 3 i U3 można sobie zobaczyć, wtedy będzie wiadomo o jakich liczbach tutaj rozmawiamy :)A co do tematu - tu jest mowa o bijatyce zwanej oldskulowo "mordoklepką" ;-) O czym już zresztą pisałeś i pod czym ja się podpisuje - jak przeczytałem post gościa, który sugerował żeby najpierw wydać to na PC, a później okrojone wersje na konsole, to mało z krzesła nie spadłem - ze śmiechu ;-)ps. Co do prognoz, do których linki przytoczył Vojtas, to są one całkiem prawdopodobne, pomimo tego, że w ogóle nie biorą pod uwagę nadchodzących konsol nowej generacji (złośliwie też powiem - rychło w czas, bo pecetów do grania jest od dawna więcej niż wszystkich konsol razem wziętych, co IMO dość dobitnie pokazuje, że PC gaming długo był na bocznym torze, powody dlaczego tak było może pomińmy, bo się znowu co poniektórzy obrażą, że na blaszakach się piraci na potęgę ;-)), nie był bym jednak sobą gdybym nie skomentował choć jednego kłamstwa Nvidii: na jednym z wykresów jest znaczek jak to w 2005 roku karty Nvidii odstawiały konsolowe GPU, co pokazuje, że marketingowcy tej firmy mają swoich czytelników za kompletnych idiotów. Otoż w 2005 nie było lepszego GPU niż to siedzące w klocku, ze względu na rachitekturę zunifikowanych shaderów. Mowa tu o technologii, którą Nvidia bezczelnie na PC blokowała (lansując swoje odgrzewane rozwiązania, o czym można sobie na necie poczytać), którą przepchnęło ATi wraz z Microsoftem - to co siedzi w klocku to taki prototyp późniejszych kartz DX 10. Technologii, którą Nvidia później zerżnęła, co dodaje dodatkowego smaczku tym kłamliwym wykresom ;-)




Trwa Wczytywanie