Jest szansa na nową, staroszkolną grę RPG! Studio Obsidian pyta fanów jaki projekt chcieliby współfinansować

Michael-O
2012/02/13 12:12

Autorzy Fallout: New Vegas pozazdrościli Timowi Schaferowi, który wraz z fanami (i za pieniądze fanów) zajął się produkcją przygodówki point & click. Swoją nową grę chcą oni sfinansować w podobny sposób.

Jest szansa na nową, staroszkolną grę RPG! Studio Obsidian pyta fanów jaki projekt chcieliby współfinansować

Dokładnie rzecz biorąc ludzie z Obsidian Entertainment mają teraz fioła na punkcie Kickstartera, programu umożliwiającemu fundowanie ciekawych projektów przez zainteresowane nim osoby. Przy jego pomocy wspomniany już Tim Schafer w ciągu zaledwie 24 godzin zebrał ponad milion dolarów na produkcję nowego tytułu.

Sam pomysł na to, aby fani pomagali sfinansować grę pokazuje iż... pewne gatunki wcale nie są martwe. W dodatku nie musimy kłócić się z wydawcą - mówi Chris Avellone, oficjel Obsidian i jeden z głównych projektantów takich tytułów jak Fallout 2, Planescape: Torment oraz Icewind Dale I & II.

Sukces jaki osiągnęło studio Double Fine wykorzystując inicjatywę Kickstarter był dla nas inspiracją. Przyznaję, "choruję" teraz na Kickstartera. Myślę, że dzięki niemu otworzyło się sporo drzwi dla producentów gier wideo.

GramTV przedstawia:

Rzecz jasna Obsidian Entertainment zamierza konsultować się z fanami i słuchać ich propozycji na nową grę.

Sequel Planescape: Torment? Nie jest to już niemożliwe.

Źródło: Eurogamer

Komentarze
59
L33T
Gramowicz
16/02/2012 09:30

cRPG w świecie WoD... marzenie ściętej głowy :(

Usunięty
Usunięty
16/02/2012 08:42
Dnia 15.02.2012 o 21:24, SHADOW-XIII napisał:

Arcanum 2 była świetnie zbudowana (i zabugowana) i możliwości w grze były ogromne. Wątpię by licencja na ten tytuł kosztowała dużo (bo i dla właściciela ten tytuł to epoka prehistoryczna), wydaje się raczej, że więcej czasu i pieniędzy pójdzie na zaprojektowanie świata i systemu niż wzięcie tego z Arcanum

OK, ja tylko znowu przypomnę, że licencję do Arcanum trzyma Activision - mówimy tu o firmie, która woła chyba 10$ czy 15$ za zestaw czterech map do multiplayera (o ile dobrze pamiętam). Naprawdę sądzisz, że użyczyliby licencji za przysłowiowe grosze?A co do reszty (to do SpecShadowa też): ja rozumiem, że ludziom podobało się Arcanum i chcieliby jeszcze, ale właśnie z drugiej strony to na ogół ci sami ludzie narzekają na brak świeżych pomysłów, nowych gier, ubolewają, że nowe marki sprzedają się kiepsko, przez co wydawcy wolą wydawać sequele... a potem, kiedy mają okazję, sami proszą o sequel. To mnie nieco rozbawiło ;)Ja bym się bardziej przychylił do opinii Vojtasa: ciekawszym pomysłem byłby cRPG we współczesnych czasach, bo takich jest jak na lekarstwo.

Usunięty
Usunięty
15/02/2012 21:24
Dnia 14.02.2012 o 08:25, Dermi napisał:

> Arcanum 2 poproszę Najpierw trzeba mieć prawa do licencji - jak myślisz, za ile Bobby Kotick byłby chętny użyczyć jej do gry dosyć niszowej? taka uwaga na marginesie: dlaczego większość ludzi w tym (i nie tylko w tym) wątku upiera się na kolejne sequele? Jeżeli to by była gra finansowana z funduszy "pospolitego ruszenia", to musiałaby mieć stosunkowo niewielki budżet, którym na dodatek trzeba by mądrze zarządzać. W tej sytuacji odpada większość gier na licencji, bo 1) licencje kosztują, i to niekiedy tyle, że zebranych funduszy by nie wystarczyło na samą licencję, nie mówiąc o developingu; 2) jeżeli coś jest licencjonowane, to licencjodawca miałby przypuszczalnie prawo do ingerencji w grę, żeby pasowała do jego wyobrażeń, które z pewnością rozjechałyby się z wyobrażeniami graczy Nie mówię już o tym, że taki projekt pozwala na dużą dowolność w kreowaniu świata i mechaniki, a inż. Mamoniowie głośno wołają o sequele, zamiast o coś nowego ;p Ja bardziej taką grę widzę właśnie jako mały, autorski projekt, oparty albo na bardzo niszowej licencji, albo ogólnie z nowym światem i mechaniką gry, opracowanymi przez sam OEI. Szczerze mówiąc, gdyby faktycznie ogłosili, że robią cRPGa w starym stylu, z walką turową, bez voice-actingu (albo co najwyżej szczątkowym), z rozbudowaną warstwą fabularną i dużą ilością skill-checków, to sam bym się dorzucił. Marzenia... :) P.S. Torment jest zamkniętą historią, żadnej kontynuacji nie potrzebuje. Gra w stylu Tormenta - jak najbardziej tak; Torment 2 - nie.

a ja właśnie chciałbym zagrać w grę taką samą jak oryginalnie, a nie jakieś nowe dziwolągi jak nowy Syndicate FPS itp.Arcanum 2 była świetnie zbudowana (i zabugowana) i możliwości w grze były ogromne. Wątpię by licencja na ten tytuł kosztowała dużo (bo i dla właściciela ten tytuł to epoka prehistoryczna), wydaje się raczej, że więcej czasu i pieniędzy pójdzie na zaprojektowanie świata i systemu niż wzięcie tego z Arcanum




Trwa Wczytywanie