Szef Paradox Interactive też krytykuje DRM

Patryk Purczyński
2012/01/22 21:52

Jedynym powodem, dla którego prezesi decydują się na użycie w swoich grach DRM-u jest zabezpieczenie się przed zarządem - uważa Fredrik Wester, szef Paradox Interactive.

Szef Paradox Interactive też krytykuje DRM

Fredrik Wester dołącza do coraz szerszego grona przedstawicieli branży, którzy nie mają najlepszej opinii na temat zabezpieczeń uprzykrzających życie nabywcom legalnych kopii gier. - Oni powinni mieć tak samo łatwy dostęp do produktu, jak ci, którzy ściągają wersję piracką. W innym wypadku jest to negatywny bodziec do zakupu danej gry - stwierdza na łamach serwisu GameSpy.

- I mówię to jako fakt - sami próbowaliśmy podobnych rozwiązań przed ośmioma laty i nigdy nie zadziałało to na naszą korzyść. Dwa podstawowe powody: to cię kosztuje i sprawia, że tracisz pieniądze, a ponadto jest niewygodne dla konsumentów - tłumaczy. A jednak co chwila słyszy się o systemach mocno dających się we znaki nabywcom legalnych kopii gier.

GramTV przedstawia:

- Jeśli jesteś dyrektorem wykonawczym, musisz się jakoś zabezpieczyć - tłumaczy takie postępowanie szef Paradox Interactive. - Ludzie z zarządu, którzy zadają pytania, nic nie wiedzą o grach. Są tam, ponieważ inwestują w spółkę swoje pieniądze. Pytają: "co zamierzacie zrobić, by uchronić naszą grę przed piratami?", a ty możesz odpowiedzieć: "kupujemy to rozwiązanie od Sony". Sądzę zatem, że jest to sposób na zabezpieczenie własnych czterech liter - dodaje Wester.

Komentarze
27
Vojtas
Gramowicz
24/01/2012 17:34
Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Tak samo jak nie włączysz żadnej gry bez wcześniejszego włączenia Windows... Nie pograsz też bez odpowiednich sterowników do wszystkiego co tylko jest wymagane do gry.

Różnica jest jednak taka, że bez Steama gry mogą sobie radzić, a bez Windowsa już nie. Porównanie w najwyższej mierze chybione.

Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Po drugie: Steam Tak, ale to dlatego, że Steam to sklep internetowy... Przykro mi, że tak to musi działać, ale tak to już jest, że w przypadku sklepów internetowych musisz mieć internet.

Musi to na Białorusi. :) Albo w DRM-ie.

Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Poza tym to jest jedyny moment w którym wymagane jest połączenie z internetem. DRM sprawdza nieustannie twoje prawa i wymaga stałego połączenia z siecią,

Który wymaga? Ten od Ubishitu, owszem, dlatego nie kupuję ich gier. Steam jest kolejną formą DRM.

Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Jeśli to jest cecha DRM to w takim razie DRM''em są także te kody które trzeba wpisywać przy każdej instalacji gry.

Kod wklepujesz raz, Steam działa zawsze, bo musi.

Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Swoją drogą to Steam wymaga od ciebie tylko jednokrotnego wpisania tego kodu (jeśli kupisz pudełkową wersję).

Ale musi być zawsze włączony.

Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Sklep to nie dodatek, tylko to czym w istocie jest Steam.

Nie, Steam został stworzony jako forma DRM, sklep był później.

Vojtas
Gramowicz
24/01/2012 17:34
Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Tak samo jak nie włączysz żadnej gry bez wcześniejszego włączenia Windows... Nie pograsz też bez odpowiednich sterowników do wszystkiego co tylko jest wymagane do gry.

Różnica jest jednak taka, że bez Steama gry mogą sobie radzić, a bez Windowsa już nie. Porównanie w najwyższej mierze chybione.

Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Po drugie: Steam Tak, ale to dlatego, że Steam to sklep internetowy... Przykro mi, że tak to musi działać, ale tak to już jest, że w przypadku sklepów internetowych musisz mieć internet.

Musi to na Białorusi. :) Albo w DRM-ie.

Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Poza tym to jest jedyny moment w którym wymagane jest połączenie z internetem. DRM sprawdza nieustannie twoje prawa i wymaga stałego połączenia z siecią,

Który wymaga? Ten od Ubishitu, owszem, dlatego nie kupuję ich gier. Steam jest kolejną formą DRM.

Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Jeśli to jest cecha DRM to w takim razie DRM''em są także te kody które trzeba wpisywać przy każdej instalacji gry.

Kod wklepujesz raz, Steam działa zawsze, bo musi.

Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Swoją drogą to Steam wymaga od ciebie tylko jednokrotnego wpisania tego kodu (jeśli kupisz pudełkową wersję).

Ale musi być zawsze włączony.

Dnia 24.01.2012 o 17:02, HiddenNick napisał:

Sklep to nie dodatek, tylko to czym w istocie jest Steam.

Nie, Steam został stworzony jako forma DRM, sklep był później.

HiddenNick
Gramowicz
24/01/2012 17:02
Dnia 23.01.2012 o 16:09, Vojtas napisał:

> STEAM SAM W SOBIE NIE JEST DRM''em! Steam jest DRM-em. Nie odpalisz żadnej gry steamowej bez wcześniejszego włączenia tej aplikacji. Nie ma tu żadnego wyboru - jeśli nie włączysz, nie pograsz.

Tak samo jak nie włączysz żadnej gry bez wcześniejszego włączenia Windows... Nie pograsz też bez odpowiednich sterowników do wszystkiego co tylko jest wymagane do gry.Po drugie: Steam

Dnia 23.01.2012 o 16:09, Vojtas napisał:

ma wprawdzie tryb offline, ale w pewnych sytuacjach klient i tak musi się połączyć np. wtedy gdy instalujesz grę z kopii zapasowej. Jeśli nie masz połączenia, nie odzyskasz gry z backupu.

Tak, ale to dlatego, że Steam to sklep internetowy... Przykro mi, że tak to musi działać, ale tak to już jest, że w przypadku sklepów internetowych musisz mieć internet. Poza tym to jest jedyny moment w którym wymagane jest połączenie z internetem. DRM sprawdza nieustannie twoje prawa i wymaga stałego połączenia z siecią, albo chociaż przy każdorazowym włączaniu gry.Każdy nowoinstalowany tytuł musi być obowiązkowo zameldowany w Bellevue

Dnia 23.01.2012 o 16:09, Vojtas napisał:

- bez wyjątku.

Jeśli to jest cecha DRM to w takim razie DRM''em są także te kody które trzeba wpisywać przy każdej instalacji gry. Swoją drogą to Steam wymaga od ciebie tylko jednokrotnego wpisania tego kodu (jeśli kupisz pudełkową wersję).Weź pod uwagę, że wszelkie opcje dodatkowe typu komunikator, profil społecznościowy

Dnia 23.01.2012 o 16:09, Vojtas napisał:

czy sklep to jedynie dodatek, a nie fundament, którym są gry. Dziękuję, do widzenia. :)

Sklep to nie dodatek, tylko to czym w istocie jest Steam.




Trwa Wczytywanie