Alan Wake na PC w lutym. Kolejne szczegóły i wymagania sprzętowe

Patryk Purczyński
2012/01/20 22:15

Nadal nie wiadomo, czy Alan Wake będzie działał na Windowsie XP. Pewne jest natomiast, że gra nie doczeka się dema i nie będzie korzystała z usługi Games for Windows Live.

Alan Wake na PC w lutym. Kolejne szczegóły i wymagania sprzętowe

Remedy Entertainment odpowiedziało na najczęściej zadawane pytania dotyczące pecetowego wydania Alana Wake'a. Najważniejsza informacja jest taka, że gra zadebiutuje na Steamie już w lutym. Nie będzie wersji dla użytkowników Maków, pecetowcy nie otrzymają ponadto szansy na wypróbowanie darmowej próbki - demo nie znajduje się bowiem w planach producenta.

Alan Wake nie skorzysta z usługi Games for Windows Live, będzie zabezpieczony systemem Steamworks. Gra wesprze mysz i klawiaturę (można je w pełni dopasować do własnych upodobań), a także pad z Xboksa 360. Pełnej lokalizacji (włącznie z wypowiadanymi przez aktorów kwestiami) doczekają się Anglicy, Niemcy, Włosi, Francuzi, Hiszpanie i Japończycy, zaś częściowej (tylko napisy) Chińczycy, Koreańczycy, Rosjanie i Polacy.

Remedy nie przewiduje też wspierania modów. - Niestety nie wypuścimy narzędzi modderskich. Są one dużo bardziej złożone niż w czasach, gdy na rynku pojawiały się obie części serii Max Payne i bazują na wielu komercyjnych narzędziach zewnętrznych wykonawców - tłumaczą przedstawiciele studia.

Pecetowy Alan Wake zaoferuje za to wsparcie dla stereoskopowego obrazu 3D. - Nasze wewnętrzne testy pokazały, że gra działa bardzo ładnie z NVISION 3D. Potrzebuje jednak bardzo mocnego procesora karty graficznej, jak choćby tego z GeForce'a GTX 580. Zalecane jest także złagodzenie ustawień jakości obrazu na średnie. Nie testowaliśmy jeszcze sprzętu AMD pod tym kątem, ale zamierzy to zrobić lub ewentualnie zlecić to jakiejś zewnętrznej firmie i uzyskać potwierdzenie, czy to się sprawdza, czy nie - wyjaśniają członkowie Remedy Entertainment.

A skoro już przy sprzęcie jesteśmy, to czas najwyższy podać konfigurację, jaką musi się legitymować osoba, która chce odpalić Alana Wake'a na swoim komputerze.

GramTV przedstawia:

Minimalne wymagania sprzętowe gry Alan Wake

  • System operacyjny: Windows Vista lub Windows 7
  • Procesor: wymagane są dwa rdzenie (AMD: Athlon X2 2,8 GHz; Intel: Core 2 Duo 2 GHz)
  • Pamięć: 2 GB RAM
  • HDD: 8 GB wolnego miejsca na dysku
  • Karta wideo: kompatybilna z DirectX 10 lub nowszymi wersjami, a także 512 MB pamięci (AMD: ATI Radeon 3650, 4450, 5550, 6450; NVIDIA: GeForce 8600 GT, 9500 GT, GT 120, GT 430, GT 520)
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c

Jak zapewne zauważyliście, wśród systemów operacyjnych brakuje Windowsa XP. Nie oznacza to jednak, że chcąc odpalić Alana Wake'a na swoim komputerze już definitywnie konieczna jest przesiadka na nowszy system operacyjny. - Cel jest taki, by gra działała na systemie Windows XP SP 2 i nowszych wersjach. Wciąż jednak zmagamy się z niewielkimi (acz technicznie trudnymi do usunięcia) błędami, z którymi musimy sobie poradzić, by wszystko działało jak należy. Oficjalne wsparcie ogłosimy po tym, jak nasze testy dobiegną końca - tłumaczą przedstawiciele Remedy Entertainment.

Jeśli zaś chodzi o wymagania zalecane, w dziale FAQ na razie pojawiły się jedynie ogólnikowe stwierdzenia o procesorze czterordzeniowym i karcie graficznej osiągającej w teście 3D Marks Graphics Score co najmniej 2000 punktów (wyniki dla poszczególnych kart dostępne są tutaj).

Potwierdzono ponadto to, co było wiadomo już wcześniej: Alan Wake ukaże się z obydwoma rozszerzeniami (The Signal i The Writer), pojawi się opcja całkowitego wyłączenia HUD-u, a system zapisów będzie wyglądał tak samo, jak na Xboksie 360 (bez szybkiego zapisu, tylko punkty kontrolne). Wciąż nie jest za to znana cena gry.

Komentarze
18
Usunięty
Usunięty
23/01/2012 08:43

Dobrze, że Remedy w ogóle to wydaje na PC.Mam nadzieję, że poradzą sobie z wszelkimi "problemami" związanymi z XP bo jak na razie to jadę jeszcze na tym systemie.Jeśli okazałoby się, że VIsta albo W7 jest wymagany to z graniem musiałbym poczekać na nowego kompa a wolałbym nie :)

Usunięty
Usunięty
21/01/2012 00:36

Wydanie na STEAM to nie jest taka tragedia. Wiem, jest wielu przeciwników wszechobecnego zaworowskiego programiku. Mi na szczęście zbytnie nie przyspaża problemów i jak narazie daje same kożyści. Nie ma co płakać nad wersją pudełkową. Ludzie lubią mieć to co instalują w ręku ale pobierani ze steam przeraźliwe nie jest. Zazwyczaj jest możliwość poprania programu 1-2 dni wcześniej aby potem na premierze odpalić.

Mati-PL1993
Gramowicz
21/01/2012 00:01

Dla mnie największym plusem z tego wszystkiego jest sam fakt że Remedy nie zapomniało o swoich obietnicach i słucha tego co gracze mówią i piszą. Gest jakim się wykazali wypuszczając Alan''a Wake''a na PC jest bardzo rzadko spotykany wśród twórców, (wszak oni sami ryzykują tym, że mogą ponieść większe straty niż zyski) za co Remedy bardzo zyskało w moch oczach (i myślę że innych PC''towych graczy też).Tak właśnie postępuje firma, która szanuje swoich odbiorców a nie traktuje ich jak kury znoszące złote jajka patrząc tylko czy dany interes da większe czy mniejsze zyski. Tak samo powinny zrobić Quantic Dream z Heavy Rain oraz wsyzstkie inne firmy które najpierw zapowiadają grę na różne platformy a potem odwracają się od którejś wymyślając dziwne wytłumaczenia.Pozdrawiam




Trwa Wczytywanie