Microsoft sprzedał już 66 milionów konsol Xbox 360 i 18 milionów sensorów Kinect

Adam "Harpen" Berlik
2012/01/12 10:59

Steve Ballmer, prezes Microsoftu, podczas targów CES 2012 ujawnił między innymi wyniki sprzedaży konsoli Xbox 360 oraz sensora Kinect. Podzielił się także kilkoma innymi, jakże imponującymi liczbami.

Microsoft sprzedał już 66 milionów konsol Xbox 360 i 18 milionów sensorów Kinect

Xbox 360 zadebiutował 16 listopada 2005. Konsola od momentu premiery znalazła 66 milionów nabywców. Jak na tym tle wypada konkurencja? Najnowsze wyniki sprzedaży PlayStation 3 pochodzą z 30 września 2011 roku – wynika z nich, że stacjonarna platforma Sony trafiła do 55 milionów klientów. Fotel lidera należy mimo wszystko do Nintendo, którego Wii pod koniec listopada dobiło do 90 milionów.

Sensor Kinect, który ujrzał światło dzienne pod koniec 2010, trafił już do 18 milionów graczy. Ogromną popularnością cieszy się sieciowa usługa Xbox Live – prawie 40 milionów zarejestrowanych użytkowników. Konsole to jednak nie wszystko. Firma może pochwalić się także innymi wynikami. Windows 7 jest najszybciej sprzedającym się systemem operacyjnym w historii (ponad 500 milionów sprzedanych licencji), a Windows Phone posiada ponad 50 tysięcy aplikacji i gier – średnio dodawanych jest ponad 300 nowych dziennie.

GramTV przedstawia:

Komentarze
18
lRayl
Gramowicz
12/01/2012 23:42
Dnia 12.01.2012 o 23:03, Vojtas napisał:

ciachoNp. LEGO Universe. Targetem byli młodsi odbiorcy, a nie wszyscy mają hojnych rodziców. Oczywiście nie tylko przez abonament, ale między innymi.

Ja tam słyszałem, że Lego Universe padło, przez to, że nie miało sprecyzowanej, dobrze ,grupy odbiorców. Dla dzieci było za trudne, a dla dorosłych za łatwe i nudne.

Vojtas
Gramowicz
12/01/2012 23:03
Dnia 12.01.2012 o 22:46, Vernio napisał:

W modelu f2p nadal są płatne opcje.

No jasne. Ale pograć choć trochę możesz.

Dnia 12.01.2012 o 22:46, Vernio napisał:

Które MMO upadło przez abonament? Raczej bugi i brak dostatecznego wsparcia wydawcy.

Np. LEGO Universe. Targetem byli młodsi odbiorcy, a nie wszyscy mają hojnych rodziców. Oczywiście nie tylko przez abonament, ale między innymi.

lRayl
Gramowicz
12/01/2012 22:46
Dnia 12.01.2012 o 21:52, Vojtas napisał:

> Problem to to, że gracze dali się przekonać do płacenia za multi Tyle, że GfWL na tym polu poległ całkowicie (jak zresztą cała ta "usługa") i MS w końcu się z tego wycofał. Zauważ, że coraz więcej MMO przechodzi na model f2p - wiele gier z tego gatunku upadło właśnie przez abonament (oczywiście silna konkurencja, bugi i inne błędy wydawcy też złożyły się na klęskę).

W modelu f2p nadal są płatne opcje. Taki model nie jest fajny bo segreguje ludzi na płacących i cieszących się 100% gry i tych, którzy nie płacą i grają z ograniczeniami.Które MMO upadło przez abonament? Raczej bugi i brak dostatecznego wsparcia wydawcy.




Trwa Wczytywanie