Ilu ludzi jednocześnie gra w Star Wars: The Old Republic

Patryk Purczyński
2012/01/03 13:20

Firma analityczna Baird Equity Research podała, ilu ludzi jednocześnie przebywa w szczycie w uniwersum Star Wars: The Old Republic. Rynek gier MMO określiła ponadto mianem zdrowego.

Ilu ludzi jednocześnie gra w Star Wars: The Old Republic

W szczytowych momentach Star Wars: The Old Republic może pochwalić się nawet 350-tysięczną grupą graczy jednocześnie przebywającą na serwerach tego tytułu - wylicza firma Baird Equity Research. - Wczesny sukces tej produkcji postrzegamy jako oznakę tego, że rynek MMO jest zdrowy - mówi Colin Sebastian w rozmowie z dziennikarzami GameIndustry.biz.

- Prawdopodobnie zachodzi pewien proces przechodzenia z World of Warcraft od Activision, jednak widzimy wiarygodny rynek dla wielu MMO z milionowymi bazami użytkowników na terenie Stanów Zjednoczonych i Europy - dodaje analityk Baird Equity Research.

GramTV przedstawia:

Od końca roku liczba serwerów obsługujących Star Wars: The Old Republic wynosi 215, z czego 124 mieszczą się za oceanem, a 91 na Starym Kontynencie. Dla porównania, World of Warcraft łącznie ma blisko 500 czynnych serwerów.

Komentarze
28
Usunięty
Usunięty
31/05/2012 08:18
Dnia 30.05.2012 o 22:11, Olamagato napisał:

nowe MMO, w którym można wszystko zrobić lepiej? Dla mnie to nonsens.

Nieśmiało zauważę, że "nowość" nie ma tu nic do rzeczy, podobny system (braku serwerów, występował jedynie podział na instancje, żeby w jednym miejscu nie znalazło się kilka czy kilkadziesiąt tysięcy osób) występował już w Hellgate: London, chociażby. Każda lokacja nielosowa (czyli "miasta", a raczej stacje) miała ileśtam instancji i w zależności od potrzeb (czyli przy przekroczeniu dopuszczalnej liczby graczy w jednej) tworzone były kolejne. Naturalnie gracze mogli swobodnie między tymi instancjami się przenosić, jeśli okazało się, że ich znajomi byli w innej.

Usunięty
Usunięty
31/05/2012 03:08

pamietajmy ze gra ma jeszcze mase bugow a na polski rynek jest droga wiec chwilowo zupelnie sie nie oplaca

Olamagato
Gramowicz
30/05/2012 22:11
Dnia 03.01.2012 o 15:06, lechu515 napisał:

Widzę, że ludzie dalej płaczą nad kolejkami na serwerach, zamiast zajrzeć na stronkę swtor i na własne oczy zobaczyć, jak wiele serwerów jest niemal pustych. Jak się rzucają wszyscy na wysoko zaludnione serwery, to nie dziwota, że trzeba czekać po 20 minut.

A dla mnie to durnota, żeby gra w 2012 r. wymuszała jakieś idiotyczne podziały na serwery. Kogo z graczy obchodzą serwery? To powinna być wewnętrzna sprawa działania gry jak sobie ludzi czy elementy gry między serwerami rozłożą. Skoro jednak robią taki podział to muszą się liczyć, że wszyscy będą się pchali tam gdzie są awatary żywych ludzi, a nie lokacje puste lub zapełnione jedynie przez npc. Rozumiem, że WoW, który był stworzony w czasach dzisiaj antycznych musi się serwerami posługiwać bo taka wtedy była technika, ale nowe MMO, w którym można wszystko zrobić lepiej? Dla mnie to nonsens.

Dnia 03.01.2012 o 15:06, lechu515 napisał:

Mam nadzieję, że problem się rozwiąże już kompletnie, jak wprowadzą transfery i ludzie zmądrzeją na tyle, żeby się podzielić i rozsiać po serwerach.

To nie ludzie powinni zmądrzeć a projektanci gry. Mnie jako gracza interesuje tylko w jakiej lokacji w grze się znajduje moja postać, a nie czy serwer sieci w USA, Europie, Korei i jakie ma właściwości czy ograniczenia.Chciałbym więc w lokacji widzieć dużo grających ludzi - najlepiej mówiących tym samym językiem i chcących grać tak jak ja, a sprawą gry powinno być abym jako gracz nie musiał tym się zajmować i tym bardziej abym nie miał problemów z powodu przeludnienia. ToR jako gra MMO z 2011 r. w ogóle tego dość prostego warunku nie spełnia. Nikt mi nie powie, że tego nie da się zrobić bo da się.




Trwa Wczytywanie