Hideo Kojima: Jako producent chcę dostarczyć fanom remake Metal Gear Solid, jako autor chcę robić nowe rzeczy

Michał Ostasz
2011/12/27 14:31

Dlaczego pierwsza część sagi Metal Gear Solid nie znalazła się w zestawie Metal Gear Solid HD Collection? Na to i kilka innych pytań odpowiedzi udzielił sam Hideo Kojima, ojciec serii.

Hideo Kojima: Jako producent chcę dostarczyć fanom remake Metal Gear Solid, jako autor chcę robić nowe rzeczy

W rozmowie z dziennikarzami Official PlayStation Magazine Kojima powiedział:

Wielu ludzi prosi mnie o remake "jedynki" i jako producent bardzo chciałbym się tym zająć. Ale jako autora serii nie interesują mnie powroty do przeszłości. Jeśli jednak zdecydowałbym się to zrobić to byłby to totalny remake - jedyną rzeczą jaka zostałaby nietknięta byłaby fabuła. Gdyby doszło do realizacji zająłbym stanowisko producenta i jednocześnie pracowałbym nad aktualnymi projektami.

Kojima-san dodał również, że Metal Gear Solid był grą, którą naprawdę chciał stworzyć. Co więcej, uważa on tytuł ten odzwierciedla czasy w jakich powstał.

GramTV przedstawia:

Jeśli przemodelowalibyśmy model rozgrywki Metal Gear Solid do współczesnych standardów, to stracilibyśmy część oryginału. To była gra stworzona dla końca lat dziewięćdziesiątych - chodzi nie tylko o historię, ale także sterowanie i wiele innych aspektów. Wszystko pasowało do tej "epoki".

Satysfakcjonują Was słowa Hideo? Kto wie czy w przyszłości nie doczekamy się kolejnego, po Metal Gear Solid: The Twin Snakes, remake'a klasycznego hitu z pierwszej konsoli PlayStation. Fani byliby wniebowzięci, podobnie jak szefostwo Konami, które cieszyłoby się z wyników sprzedaży takiego dzieła. Poczekamy, zobaczymy.

Źródło: Joystiq

Komentarze
12
Usunięty
Usunięty
28/12/2011 08:15
Dnia 27.12.2011 o 17:27, Zak napisał:

pewnie że by się nie dało, jak taki snake miałby się zmieścić do kartonu po plazmie lub LEDzie?

Świetny punkt widzenia. A włażąc do standardowego "grubasa" natychmiast by przykuł uwagę strażników w 2012. ;]

Usunięty
Usunięty
28/12/2011 03:24
Dnia 28.12.2011 o 00:43, kotlecik5 napisał:

Porównanie z Wiedźminem jest nietrafione. To jest REMAKE, czyli odświeżają ci serię i wcale nie muszą każdej części odświeżyć, za 10 lat mogą ci zrobić remake''a samego Wiedźmina 2 bez Wiedźmina 1, jeśli stwierdzą, że tak będzie lepiej. Zresztą, jak mogli zrobić Star Wars zaczynając od 4 części, to co jest złego w remake''owaniu gier od którejś tam z kolei części?

Ale MGS 2 jest kontynuacją pierwszej części. Jak można grać bez pierwszej części... Potem nie wiadomo kto jest kim i z kim śpi. Więc porównanie z wieśkiem jest trafne. Nie można wydać serii bez jej początku. To zabawne i irytuje.

kotlecik5
Gramowicz
28/12/2011 00:43
Dnia 28.12.2011 o 00:04, vegost napisał:

Brednie, ma pewnie w tym interes i nie pozwala : ) Skoro druga część była i potem trzecie to o co kaman ? Albo się wydaję wszystkie części, albo się nie wydaję wcale. To tak samo, jak by wydać Wiedźmina 2 bez Wiedźmina 1.

Porównanie z Wiedźminem jest nietrafione. To jest REMAKE, czyli odświeżają ci serię i wcale nie muszą każdej części odświeżyć, za 10 lat mogą ci zrobić remake''a samego Wiedźmina 2 bez Wiedźmina 1, jeśli stwierdzą, że tak będzie lepiej. Zresztą, jak mogli zrobić Star Wars zaczynając od 4 części, to co jest złego w remake''owaniu gier od którejś tam z kolei części?@Adi-C Niektóre stare gry mają swój urok/są ciężkie właśnie ze względu na ich przestarzałą mechanikę gry i sterowanie, w dzisiejszych czasach masz zaawansowane 3D z bardziej skomplikowanym strzelaniem. Pamiętasz może Dooma? Tam nie miałeś celowania w górę lub w dół, zawsze strzelałeś przed siebie i pociski były jakby nacelowane, leciały we wrogów po kolei, więc jakby zrobili remake'a Dooma teraz, to mechanika tej gry też by się całkowicie zmieniła.




Trwa Wczytywanie