Artykuł: Halo: Combat Evolved Anniversary - recenzja

Rafał Dziduch
2011/12/07 18:00

10 okrągłych lat temu firma Bungie stworzyła grę, która na stałe zapisała się na kartach historii wirtualnej rozrywki. Mowa o Halo: Combat Evolved, którą obecnie w odświeżonej i zremasterowanej wersji, nazwanej po prostu Halo: Combat Evolved Anniversary można zapuścić sobie na X360. Zatem zanim w przyszłym roku wyjdzie Halo 4, przypomnijmy sobie, jak to się wszystko zaczęło.

Artykuł: Halo: Combat Evolved Anniversary - recenzja

Halo: Combat Evolved Anniversary została odświeżona, by tak rzec, w sposób klasyczny. Oznacza to, że dostajemy dokładnie tę samą grę, co w dniu premiery, z podbitą (na ile to było możliwe) grafiką w jakości HD, dźwiękiem przestrzennym dostosowanym do współczesnych możliwości sprzętu, ale na tym wcale nie poprzestano. Jako bonus dorzucono bowiem kilka map do trybu multi, niezbyt rozbudowane wsparcie dla Kinecta oraz – pewnie aby wspomnienia stały się jeszcze bardziej wyraziste – wersję Halo w oryginalnej oprawie graficznej. Ucieszyła mnie zwłaszcza ta ostatnia opcja, bo nie trzeba się martwić o zdobycie gry dzisiaj, z czym mogłyby być niejakie problemy, ale można po prostu w dowolnym momencie, a do tego w locie, zmieniać sobie obie wersje i rozkoszować się wizualnym powrotem do przeszłości.

Całą recenzję przeczytacie po kliknięciu w czerwoną belkę:

GramTV przedstawia:

Komentarze
19
Usunięty
Usunięty
09/12/2011 17:12

Powiem tak jeśli chodzi o multi. Niby dodali te tryby klasyczne ale to i tak shit w prównaniu z multi z halo1. Dużo moich znajomych przestało grać w halo przez reach. Najlepsze multi maiło H3 skillowe. Reach przez dodanie perków: sprint(ujdzie), Armor lock (najbardziej wkurzający) jetpack (także wkurzający) active camo( to pomyłka kamo było używane jako "power wapon" na mapie a teraz jest dostępne dla każdego), evade(fikołek ale w większości playlist go nie ma). Kolejna rzecz jaka zniszczyła multi to bloom = random i ten kto ma lepszy net wygrywa. Przykład ten kto stra sie utrzymać tępo broni aby celnie trafiac przegrywa z osoba "spamujacą" która ma farta i lepszy internet. Kolejną rzeczą jest zbyt wielka zniszczalnośc pojazdów - z DMR można rozwalić nawet czolg. Błędów można dożo wymienić. A jednym z największych jest to ze Bungie zostawiło tą gre i nie z updatowalo. 343 wypuściło tittle update jest lepiej ale to dalej jest Reach a nie halo. Reach nie ma tego klimatu co H3 i inne odsłony serii. Mam wielkie nadzieje co do halo 4. Pożyjemy zobaczymy. A i kolejna rzeczą którą można sie uczepić to rankong system owszem jest satysfakcjonujący zbieranie kredytów na nowe hełmy itp jest fajne ale tu nawet noob który przegrywa mecze może miec maksymalna rangę. W H3 trzeba było umieć grać aby zdobyć generała - Height skill system

Usunięty
Usunięty
08/12/2011 18:10

Dnia 08.12.2011 o 14:40, Koski napisał:

Chcesz się przekonać o bogactwie remake''u? Uruchom przycisk odpowiedzialny za jak ja to nazywam "cofnięcie się w czasie" :P

starczył youtube ;) Przyznaję, dałem się mastermindowi zmylić bo zbyt enigmatycznie opisał te zmiany (sam fanem halo nigdy nie byłem więc temat średnio mnie interesował, ot z ciekawości tekst przeczytałem), ale nie do końca dałbym się ponieść hurraoptymizmowi - fakt, parę zmian jest faktycznie na lepsze i to widać (oświetlenie, choć tu też bywa różnie, bo niektóre ciemne, klimatyczne lokacje zamieniono na neonowe las vegas), ale zaraz obok są lokacje, gdzie w sumie zmieniły się tylko tekstury które mógłby wykonać pierwszy lepszy modder. No ale skoro modów nie ma, to fakt, pozostaje wzdychać do konwersji.

Usunięty
Usunięty
08/12/2011 14:40
Dnia 07.12.2011 o 19:04, dark_master napisał:

współczuj mastermindowi, który sam pisze, że zmieniły się tylko tekstury i w paru miejscach dodano więcej polygonów lub drzew. Generalnie nic, co przekraczałoby zdolności pierwszego lepszego moddera, chyba że scena Halo na PC nie istnieje.

Ja widzę chociażby o wiele lepszy model oświetlenia i dodane parę filtrów. Ten remake bije na głowę pozostałe edycje HD wydawane chociażby na PS3A co do sceny moderskiej pierwszego Halo, faktycznie zdaje się ona nie istnieć. Według Strategy Informera modów jest jedyne 88.Chcesz się przekonać o bogactwie remake''u? Uruchom przycisk odpowiedzialny za jak ja to nazywam "cofnięcie się w czasie" :P




Trwa Wczytywanie