Nowe gry cRPG od CD Projekt RED i przyszłość studia. Wywiad z Adamem Badowskim

Nad iloma nowymi projektami pracuje aktualnie CD Projekt RED? Czy oprócz Wiedźmina 3 zobaczymy już wkrótce nową markę? Jak duże jest planowane wsparcie dla już istniejących tytułów? Czy premiera konsolowego Wiedźmina 2 nie jest zagrożona? Na te pytania staraliśmy się znaleźć odpowiedzi.

Nowe gry cRPG od CD Projekt RED i przyszłość studia. Wywiad z Adamem Badowskim

Po konferencji CD Projektu, w której mieliśmy okazję wziąć udział, rozmawiałem przez kilakanście minut z Adamem Badowskim, szefem studia CDP RED. Pisaliśmy o tym już wcześniej, tutaj jednak znajdziecie między innymi potwierdzenie takich faktów, jak rozpoczęta już produkcja dwóch nowych, dużych gier, mających zadebiutować odpowiednio w 2014 i 2015 roku.

Poza tym słów kilka o ewentualnym licencjonowaniu na zewnątrz silnika RED Engine, premierze konsolowego Wiedźmina 2, wsparciu dla tej gry na obydwu platformach, czy tez kilku mniejszych, intrygujących projektach. Konkretów oczywiście nie ma zbyt wiele, ale i tak dla nas graczy, można tu znaleźć wiele ciekawych informacji. Zapraszamy do oglądania!

GramTV przedstawia:

Komentarze
17
Vojtas
Gramowicz
21/11/2011 14:16
Dnia 21.11.2011 o 13:53, karvaialka napisał:

Stąd termin pierwszy kwartał 2013 roku, to wystarczająco dużo czasu.

To byłoby wystarczająco dużo czasu, gdyby pracowali na jedną dużą grą, ale przecież dłubią przy dwóch dużych produkcjach. Jeśli się będą rozdrabniać, to ucierpi na tym cała ich praca. A przecież nie o to chodzi.

Dnia 21.11.2011 o 13:53, karvaialka napisał:

Jest też jeszcze jeden argument, który przemawia zawydaniem W2 na PS3 - zamiar licencjonowania silnika innym deweloperom. Jeżeli CDP chciałby zarabiać na własnymsilniku, to musi udowodnić, że jest on w stanie obsłużyć wszystkietrzy platformy, jedynym dowodem na to może być własna produkcja na PS3

To prawda, jeśli chodzi o PS3. Ale licencjonowanie nie musi wcale się ograniczać do gier robionych na wszystkie platformy. CDPR dostało już wiele konkretnych propozycji ws. Red Engine. Wygląda więc na to, że przede wszystkim chcą wydać grę na klocka, a dopiero potem rozważać licencjonowanie.

karvaialka
Gramowicz
21/11/2011 13:53
Dnia 21.11.2011 o 13:19, Vojtas napisał:

Owszem, ale problem w tym, że CDP potrzebowałoby więcej czasu, by się nauczyć programować PS3...

Stąd termin pierwszy kwartał 2013 roku, to wystarczająco dużo czasu. Jest też jeszcze jeden argument, który przemawia za wydaniem W2 na PS3 - zamiar licencjonowania silnika innym deweloperom. Jeżeli CDP chciałby zarabiać na własnym silniku, to musi udowodnić, że jest on w stanie obsłużyć wszystkie trzy platformy, jedynym dowodem na to może być własna produkcja na PS3 (żadne zapewnienia, czy dobre słowo tu nie wystarczą). Wątpię, aby plany licencjonowania silnika zaczynały się dopiero od 2014 roku (chociaż kto wie, wszak o zamiarze licencjonowania jedynie się plotkuje, żadnej oficjalnej zapowiedzi nie było). Pozostaje czekać i patrzeć (wypatrywać) :)

Vojtas
Gramowicz
21/11/2011 13:19

>> Nie, symbol byłby identyczny jak w przypadku XB, czyli AAA. Budżet na konwersję>> musiałby być nawet większy...

Dnia 20.11.2011 o 19:49, karvaialka napisał:

Nie jestem przekonany, że budżet adaptacji na PS3 byłby większy niż na X360. Przecież opłaty licencyjne na rzecz M$ i Sony to tylko część kosztów produkcji.

Owszem, ale problem w tym, że CDP potrzebowałoby więcej czasu, by się nauczyć programować PS3. Więcej niż klocka, bo architektury te znacząco się różnią. W Polsce nie jest łatwo o speców od programowania maszynki Sony. No ale abstrahując już od samego budżetu symbol (AAA) opisuje po prostu grę wysokobudżetową (ogólnie, a nie konkretnie tę konwersję) o wysokiej jakości. Ech, mogliby wymyślić jakieś normalne skróty, bo tylko zamieszanie się robi.PZDR 2 ;)




Trwa Wczytywanie