Siergiej Grigorowicz ujawnił kilka interesujących informacji na temat gry S.T.A.L.K.E.R. 2. Najbardziej niepocieszeni powinni być właściciele PS3 - na ich konsoli gra się raczej nie pojawi.
Siergiej Grigorowicz ujawnił kilka interesujących informacji na temat gry S.T.A.L.K.E.R. 2. Najbardziej niepocieszeni powinni być właściciele PS3 - na ich konsoli gra się raczej nie pojawi.
Pełnoprawna kontynuacja głośnego tytułu z 2006 roku nie będzie zrealizowana w hollywoodzkim stylu. GSC GameWorld chce przede wszystkim ukazać atmosferę panującą na skażonym terenie, pragnie też uzyskać jak największy realizm. Nie obawiajcie się zatem, S.T.A.L.K.E.R. 2 nie stanie się kolejną grą w stylu CoD-a.
"Dwójka" zostanie oparta na autorskim silniku. Powstawał on przez ostatni rok i, co ciekawe, nie będzie licencjonowany. Nasi sąsiedzi zza wschodniej granicy wychodzą z założenia, że na rynku jest kilku większych graczy, z którymi i tak nie mają szansy konkurować, dlatego swój autorski engine wszystkim chętnym oddadzą za darmo. GSC GameWorld stworzyło tę technologię, gdyż, jak mówi Grigorowicz, poznawanie innego silnika zajęłaby pracownikom studia więcej czasu. Poza tym, własny produkt ukaże postsowiecką rzeczywistość w odpowiednim stylu.
S.T.A.L.K.E.R. 2 był zapowiadany jako gra na trzy platformy: PC, X360 i PS3. Właściciele dwóch pierwszych nie mają się raczej czego obawiać, niezbyt prawdopodobny wydaje się za to debiut na konsoli Sony. Projekt co prawda już teraz działa na tym sprzęcie, ale ostateczna decyzja o premierze na PS3 zapadnie bliżej premiery - wszystko zależy od tego, w jakim stanie będzie wówczas gra właśnie w tej wersji.
Do tej pory nie było nam dane obejrzeć żadnych materiałów audiowizualnych ze S.T.A.L.K.E.R.-a 2 - i wygląda na to, że zmieni się to nieprędko. Grigorowicz zdradza, że jego ekipa zacznie je wypuszczać około sześć miesięcy przed premierą. Ta wciąż zaplanowana jest na przyszły rok.