Inafune: konsole przenośne i smartfony będą ze sobą koegzystować w przyszłości

Michał Ostasz
2011/09/20 10:03

Ojciec serii Mega Man i Dead Rising, Keiji Inafune jest zdania, że smartfony nie będą w stanie zmieść z rynku konsol przenośnych. Jakie są jego argumenty?

Inafune: konsole przenośne i smartfony będą ze sobą koegzystować w przyszłości

Urządzenia mobilne i handheldy porównał on do... używanych przez nas aparatów fotograficznych. W czasie trwania targów Tokyo Game Show powiedział:

Nie używasz kamery w smartfonie do przeprowadzania wywiadu, ale jednocześnie nie korzystasz z profesjonalnego aparatu, aby zrobić zdjęcie jakiejś błahostce w drodze do pracy.

Jeśli chcesz zagrać w dobrą grę to kupujesz PlayStation 3 lub Xboksa 360. Nie spędzasz z produkcją na smartfona trzech czy nawet pięciu godzin, nikt tego nie robi.

Inafune dodaje, że mimo to nie można lekceważyć tego rozwijającego się segmentu rynku.

GramTV przedstawia:

Musimy o tym pamiętać tworząc nowe gry. Teraz bardzo łatwo jest zachęcić ludzi do grania. I wcale nie muszą oni kupować dużych konsol, aby cieszyć się prostymi tytułami.

Przekaz Japończyka jest prosty - wszystkie urządzenia znajdą swoją niszę na rynku. Trudno też nie przyznać mu racji w tym, co powiedział. Przypomnijmy, że po odejściu z Capcom Inafune założył dwa studia deweloperskie, Intercept i Comcept, które zajmują się właśnie grami na smartfony. Ponadto już wkrótce mamy poznać pierwsze szczegóły na temat jego nowego, "dużego" dzieła.

Źródło: VG247

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
20/09/2011 16:30

Sterowanie bez przycisków jest do dupy i na smartfony brakuje poważnych gier. Okrojone porty znanych marek robione dla kasy się nie liczą. A nawet pomijając gry korzystające z przycisków, nie wyobrażam grania sobie na telefonie w np. Laytona, palcem nie narysujesz prostej dokładnej linii jeśli będziesz musiał przykładowo narysować wyjście z labiryntu bez dotykania ścian. Co innego na DSie korzystając z rysika.Telefony do grania w popierdółki na nudnych lekcjach są ok, ale do grania w poważne gry konsol nie wygryzą.

Usunięty
Usunięty
20/09/2011 15:34
Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

Czytaj ze zrozumieniem. Do siebie maja podobna specyfikacje co oznacza ze nie ma az tak wielkich roznic jak np konfiguracji PC.

Nie bardzo - na smartach rozstrzał producentów bebechów jest o wiele większy niż na PC czy konsolach. ARM, Samsung, nVidia, Qualcomm i paru innych i nie każdy stosuje tę samą architekturę. Jakby tego mało, pojawia się kwestia systemów operacyjnych.

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

100$ subskrypcji za pelne srodowisko pracy na iOS to sa zadne koszty w porownaniu do uzyskania licencji od N albo Sony... porownaj sobie ile studiow garazowych, ktore wydaja gry z najlepsza grywalnoscia moze pozowlic sobie na wspieranie takiego PSV np.

Akurat PSV to zły przykład, bo tam opłata ma być jednorazowa dla całego devkitu.

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

a) licze tylko modele qwerty wiec

Których na rynku jest mało. Reszta to czyste dotykowace.

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

b) jak sam widzisz powstaje juz fuzje smartphona z konsola co tylko potwierdza to co pisze

Cały jeden, w dodatku pozbawiony większego wsparcia i jakoś inni produceni nie robią takich hybryd. Ciekawe czemu..

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

Prosze bardzo, porownaj sobie sprzedaz i mainstromowosc np Angry Birds. Do JAKIEJKOLWIEK produkcji z "powaznych" kieszonsolek.

No ba, porównajmy sprzedaż Deus Exa do Call of Duty. Taki sam argument.

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

Chociazby tez wezmy Chaos & Order czyli MMO na smartphony... ile jest MMO na kieszonsolki?

Pomińmy fakt, że PSP to konsola poprzedniej generacji, która na Internecie oparta nie była i Nintendo, które wciąż używa Friend-Code''ów. Chcesz zobaczyć MMO na kieszonsolce? Poczekaj na PSV, na pewno coś wyjdzie. Poza tym, jakieś dane sprzedaży C&O?

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

Sam wyskakujesz z bzdurnymi liczbami i teraz co? Baza uzytkownikow dla ktorych robi sie gry na PSP to posiadacze PSP, baza uzytkownikow dla smartphonow to posiadacze smartphonow... dlaczego mam tego nie porownywac?

Bo nikt nie kupuje PSP do przeglądania Internetu czy słuchania muzyki. Jakoś ciężko mi uwierzyć, że ktoś kupił PSP a nie jest graczem. A ile posiadaczy smartów na nich gra? Ilu tylko z nich dzwoni, wysyła SMSy i przegląda Internet?Aha mozesz wliczyc sprzedaz jeszcze DSa i 3DSa... dalej

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

3DS pokazal juz jakim failem jest

Bo nie miał gier. Sam sprzęt był dobry., PSV po porzadnym line upie growym w pol roku znow

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

ciekawe tez czemu schematy rozgrywek i ogolny gameplay w PSV zywcem przypomina produkcje ze smartphonow? Dziwne...

No, bo przecież nie ma to nic wspólnego z rozwojem ekranów dotykowych, akcelerometrów, AR i takich tam. To na pewno smartphone''y do tego doprowadziły.Z mojej strony EOT - dalej sobie myśl, że telefony zniszczą przenośne konsolki, tak jak fanboje konsol od 30 lat wieszczą koniec grania na PC a fanboje PCtów utrzymują, że konsole nie mają prawa bytu i powinny umrzeć od 20 lat.

Ertai
Gramowicz
20/09/2011 15:07

"Do PSV? Na razie takiego modelu nikt nie zaprezentował."Czytaj ze zrozumieniem. Do siebie maja podobna specyfikacje co oznacza ze nie ma az tak wielkich roznic jak np konfiguracji PC."Pisze się prościej i zwykle też są to zwykłe popierdółki na 5 minut :)"Sa i tez powazniejsze pozycje. A ze dla kazdego cos milego to co w tym zlego?"Na andku można tworzyć w czymś innym, ale Apple z tego co pamiętam wymusza pisanie aplikacji z użyciem SDK."100$ subskrypcji za pelne srodowisko pracy na iOS to sa zadne koszty w porownaniu do uzyskania licencji od N albo Sony... porownaj sobie ile studiow garazowych, ktore wydaja gry z najlepsza grywalnoscia moze pozowlic sobie na wspieranie takiego PSV np."Granie na padzie nie powoduje, że zasłaniasz sobie część ekranu, by go sobie pomiziać, bo akurat strzelanka tego wymaga. "I? Gry sa tak napisane ze nie ma to znaczenia. Tak samo jak na konsoli jest wspomagania celowania dla pada np... Jak pisalem, kwestia przyzwyczajenia a czepiasz sie tego tak samo idiotycznie jak PCtowe trolle piszace, ze nie da sie grac w FPSy inaczej niz jedynym wlasciwym sposobem czyli myszka... ten sam poziom argumentacji."Yhy, problemem jest to, żea) tych klawiszy jest najczęściej za mało (nie licząć modeli QWERTY)b) rozmieszczenie tych klawiszy z ergonomią grową nie ma nic wspólnego. No, jest Xperia Play i to tyle."a) licze tylko modele qwerty wiecb) jak sam widzisz powstaje juz fuzje smartphona z konsola co tylko potwierdza to co piszec) dobry system sterowania nie dla smartphonow nie wymaga klawiszy"A co jakże oryginalnego, powalającego i epickiego wyszło na smarty?tyle system sellerow po prostu... oh wait... a moze chcesz porownac twoje "Prosze bardzo, porownaj sobie sprzedaz i mainstromowosc np Angry Birds. Do JAKIEJKOLWIEK produkcji z "powaznych" kieszonsolek.Chociazby tez wezmy Chaos & Order czyli MMO na smartphony... ile jest MMO na kieszonsolki?"No ba, porównajmy sprzedaż jednej konsoli stacjonarnej do sprzedaży wszystkich PCtów na świecie. Świetny argument. Poza tym ille z tych posiadaczy smartów to gracze, którym zależy na nieco ambitniejszej rozrywce niż Angry Birds czy RAGE na iOS, będący shooterem na szynach?"Sam wyskakujesz z bzdurnymi liczbami i teraz co? Baza uzytkownikow dla ktorych robi sie gry na PSP to posiadacze PSP, baza uzytkownikow dla smartphonow to posiadacze smartphonow... dlaczego mam tego nie porownywac? Aha mozesz wliczyc sprzedaz jeszcze DSa i 3DSa... dalej te liczby beda duzo mniejsze niz sprzedaz telefonow. Wieksza baza uzytkownikow = wiekszy potencjal.. to jest bardzo proste.Ambitniejsza rozgrywka przyjdzie wraz z rozwojem rynku. Chcesz mi powiedziec ze np na pierwszego Game Boya miales ambitniejsze tytuly od Angry Birds? Prosze cie...3DS pokazal juz jakim failem jest, PSV po porzadnym line upie growym w pol roku znow ma szanse okazac sie nie rentowna platforma dla wiekszosci developerow... Sony wszystkiego samo nie dzwignie... ciekawe tez czemu schematy rozgrywek i ogolny gameplay w PSV zywcem przypomina produkcje ze smartphonow? Dziwne...




Trwa Wczytywanie