Twórcy Mafii 2 tracą pracę

Patryk Purczyński
2011/09/01 16:08

Zespół 2K Czech jest o 1/5 szczuplejszy. Z posadami pożegnało się aż 40 osób, a Take-Two zapewnia, że w długoterminowej perspektywie jest to słuszne posunięcie.

Twórcy Mafii 2 tracą pracę

Sieć obiegła wieść o kolejnych zwolnieniach w branży. Tym razem padło na 2K Czech, studio naszych południowych sąsiadów, odpowiedzialnych za obie części świetnej gry Mafia. Z pracą pożegnało się aż 40 osób. Dotychczas załoga liczyła około 200 ludzi. Studio ma dwa oddziały - w Pradze i Brnie.

- Nasz cel, polegający na tworzeniu gier najwyższej klasy, pozostaje niezmieniony - mówią przedstawiciele Take-Two na łamach Develop. W oficjalnym oświadczeniu można natomiast przeczytać o redukcji kosztów i maksymalizacji wydajności studia. Ujawniono też, że zwolnienia dotknęły głównie pracowników studia w Brnie.

GramTV przedstawia:

Już pod koniec lipca informowaliśmy, że Daniel Vavra, główny projektant Mafia: The City of Lost Heaven, otworzył nowe studio, Warhorse.

Komentarze
13
Usunięty
Usunięty
02/09/2011 00:33

Obecna generacja ma jakieś 6 lat, więc koszty i ogarnięcie technologii nie jest problemem (wielu przedstawicieli firm chwali się że czekają już na nową generację konsol bo dzisiejsza ogranicza ich). Jedynym problemem są pieniądze a raczej jak więcej zarobić nie wydając więcej kasy?=DLC. Mafia 2 i jej twórcy( i nietylko np. dlc do fallout3, Mass Effect 1 i 2 itd) to przykład złego wpływu DLC na gry. DLC miały być tworzone po premierach gier coś w stylu Expansion pack (Gothic 2 Noc kruka itd.) a nie wyciete elementy z pełnej gry, komplet zroi za 50 zł, czy dodatki fabularne które można przejść w 1.5 godziny.

Usunięty
Usunięty
01/09/2011 21:14

Sami przedstawiacie przykłady jak spartolona została Mafia 2 - a zaraz potem piszecie, że boicie się o jakość 3 po zwolnieniach. Jeżeli tyle czasu robili 2kę i ostatecznie nie umieli tego złożyć do kupy w terminie, to znaczy, że coś było bardzo mocno nie tak w strukturach studia. A w takiej sytuacji poważny wydawca robi jedną z dwóch rzeczy - restrukturyzuje albo zamyka. Najwyraźniej 2K wciąż widzi potencjał w swoim Czeskim studiu, bo zdecydowało się na pierwszą opcję.I nie ma co oceniać studia patrząc na gry sprzed lat - teraz robi się je inaczej, wymagają wielokrotnie więcej pracy, zarobić ciężej - wielu gigantów poprzedniej generacji w tej nie podołało wyzwaniu. Jak widać podobnie było z 2K Czech.

Usunięty
Usunięty
01/09/2011 20:25

Mafia 1 była cudowna bo robiona była z sercem i zamiłowaniem tak jak Wiedźmin 1i2. Mafia 2 to jest chyba najbardziej pocięta gra w historii. Większość rzeczy zostało wycięte i wrzucone w badziewne dlc. Sandbox na jednej płycie DVD(PC)? W plikach gry jest tyle dowodów na to jak Świetną grą Mafia 2 miała być. 2K Games and 2K Czech SUCKS!!!




Trwa Wczytywanie