Twierdza 3 "ma łączyć najlepsze elementy pierwszej i drugiej części"

Patryk Purczyński
2011/07/21 20:10

We wrześniu ma dojść do długo oczekiwanej premiery Twierdzy 3. Według Simona Bradbury'ego po grze należy spodziewać się połączenia najlepszych elementów dwóch poprzednich części serii.

Twierdza 3

Serwis SegmentNext przeprowadził wywiad z Simonem Bradburym, głównym projektantem Twierdzy 3. Nie brakuje w nim interesujących informacji na temat nowej produkcji Firefly Studios. Wyłapujemy najważniejsze z nich, a najciekawsze wypowiedzi Bradbury'ego cytujemy na naszych łamach.

O zmianach i nowościach: - Produkując trzecią część nie zamierzamy od nowa zdefiniować czym jest Twierdza. Bardziej zależy nam na uchwyceniu najlepszych elementów z dwóch poprzednich odsłon, by stworzyć idealny tytuł z serii Stronghold. Planujemy co prawda mnóstwo zmian i nowych rzeczy, ale rdzeń rozgrywki będzie tak samo silny, jak w oryginale.

- Wszystkie zmiany, jakie planujemy wdrożyć, będą eleganckim rozwinięciem tego, co sprawiło, że oryginał stał się tak popularny. Weźmy na przykład nocne oblężenia - raczej budują dodatkowe napięcie i dramatyczny zwrot w rozgrywce niż na nowo ją definiują. Z drugiej strony nowy system stawiania domów jest może mniej pretensjonalny, ale rozszerza pole działania.

O grafice: - Twierdza 2 była pierwszą grą z serii, która korzystała z trzech wymiarów. To były podstawy, zarówno w kwestii grafiki, jak i oświetlenia. W porównaniu z tą grą Twierdza 3 wygląda wspaniale - mamy pełną kontrolę nad oświetleniem, możemy prowadzić bitwy o różnych porach dnia, wprowadzić efekty pogodowe...

GramTV przedstawia:

- Kolejną sporą nowością jest fizyka - ściany podlegają destrukcji, budynki się walą, jednostki zderzają się i wchodzą w interakcję z powierzchnią, jak chociażby w sytuacjach, w których spadają z wieży ze strzałą, która przeszyła ich brzuch.

Z innych wieści:

  • Kampania będzie składać się z 17 misji oplecionych scenariuszem. Pojawi się też osobna kampania ekonomiczna, uwypuklająca właśnie ten aspekt rozgrywki (w niej również nacisk zostanie położony na fabułę)
  • W grze pojawią się historyczne, wiernie odwzorowane zamki i ich oblężenia
  • Nie będzie znanej ze Stronghold Crusader opcji zasilenia swej armii najemnikami, pojawią się za to nowe jednostki (jedną z nich jest Ranger)
  • Powróci w pełni funkcjonalny edytor map, który zapewni kreatywnym graczom dużą dowolność. - Każdy, kto będzie chciał stworzyć gigantycznego kurczaka, a następnie postawić go na samym środku średniowiecznego świata jako przeszkodę, po raz pierwszy w historii serii może to uczynić! - obrazuje Simon Bradbury
  • Warstwa ekonomiczna ma stanowić nieco większe wyzwanie niż w pierwszej Twierdzy i... znacznie mniejsze niż w drugiej części. - Najczęściej przewijającą się prośbą fanów było przywrócenie uczucia znanego z pierwszej odsłony. Zgadzamy się, że zabrnęliśmy z aspektem ekonomicznym za daleko. Teraz nieco to złagodzimy - zapewnia główny projektant Twierdzy 3
  • Dostępnych będzie więcej zwierząt. Oprócz znanych z poprzednich części krów, pojawią się świnie, owce, a nawet borsuki, które zwyciężyły w głosowaniu fanów na Facebooku
  • Multiplayer doczeka się dwóch nowych trybów, stanowiących wariację Deathmatcha: King of the Hill i Capture The Flag, nowego wariantu rozgrywki zwanego Kingmaker, wsparcia dla potyczek w sieci LAN i na Steamie

Twierdza 3 w Polsce ukaże się dzięki firmie Cenega. Gra wciąż nie ma ustalonego dokładnego terminu wydania. Z ostatnich wieści wynika, że jej debiutu doczekamy się we wrześniu.

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
22/07/2011 15:30

Dokładnie. Ja np: skończyłem nie dawno temu Planescape Torment. Gra dalej jest interesująca, no i te dialogi.

Usunięty
Usunięty
22/07/2011 15:26
Dnia 21.07.2011 o 21:14, Kalach1992 napisał:

Oj tam grafika, najważniejsza jest grywalność jak ostatnio Lukas, albo Mysza powiedział w podcaście

Witaj.To, Ty o tym nie wiedziałeś ? ;> tylko potrzebowałeś przeczytać podcasta by się o tym dowiedzieć :D. Każdy stary ujadacz kitu z okien powie ten fakt. ;-)Przykład taki Dragon Age się nie równa do klasycznego juz Baldur''s Gate. Gra ma już trochę na karku, a do dziś szponcą w nią gracze na całym świecie.@TematHmmm. Ciekaw jestem co z tego wyjdzie. 1 Wiadomo. Rządzi :D i będzie rządzić :P

Usunięty
Usunięty
22/07/2011 14:43

Wielki kurczak na srodku mapy jako przeszkoda oOwiecej zwierzat w tym borsuk? ;DNie wiem, czemu ale takie pierdoły mi sie podobaja xD




Trwa Wczytywanie