Crystal Dynamics: zrestartowaliśmy markę Tomb Raider, ponieważ straciła wagę w świecie gier

Paweł Pochowski
2011/07/19 00:35

Karl Stewart z Crystal Dynamics powiedział, że jednym z powodów zrestartowania serii Tomb Raider było to, że zarówno marka jak i Lara Croft utraciły swoją ważność.

Crystal Dynamics: zrestartowaliśmy markę Tomb Raider, ponieważ straciła wagę w świecie gier

VG247.com poinformowało o powodach restartu serii Tomb Raider przedstawionych przez Karla Stewarta w wywiadzie dla RPS.

- Poczuliśmy, że Lara zaczęła tracić wagę w świecie gier (...). Chcieliśmy uczynić ją bardziej dostępną i "przywiązującą". Uważam, że był to doskonały czas, abyśmy przeprojektowali markę i cofnęli Larę do jej korzeni - powiedział Karl.

GramTV przedstawia:

Przyznał także, że jego zdaniem restart serii to idealny sposób, aby gracze na nowo poznali Larę oraz jej historię. Crystal Dynamics chce także pokazać, że Lara wcale nie jest taka idealna, za jaką często ją uznawano. - Lara stała się ikoną. (...) Zapragnęliśmy zabrać ją do miejsca, w którym nie posiada wszystkich swoich umiejętności, gdzie nie jest idealna. Nowocześni gracze potrafią się z (z taką postacią - dop. red.) związać, ponieważ chcą złożonego bohatera - wyjaśnił Karl.

O tym, czy faktycznie restart Tomb Raidera zakończy się pełnym sukcesem przekonamy się już w przyszłym roku, kiedy to nowa Lara Croft zadebiutuje na półkach sklepowych.

Komentarze
34
Usunięty
Usunięty
23/07/2011 08:43
Dnia 19.07.2011 o 15:44, Leos8 napisał:

Może dla Ciebie to jest coś, co macha mieczem. Jednak istnieją gracze, którzy chcą poznać bohatera, wczuć się w jego sytuację i rolę. Większość to robi podświadomie - główny bohater ma budzić empatię lub chociaż zaciekawienie. A ten? Ten...Nie, wolę nawet nie wypowiadać się na jego temat bo mam same brzydkie słowa na języku.

A skąd wiesz, że nowy Dante nie będzie budził empatii? Nic nie wiadomo o tym, jaką będzie postacią, wiadomo jedynie jak będzie wyglądał. Poza tym nie wiem też co takiego ciekawego, czy interesującego jest w starym - podobnie jak Kratos, przereklamowana postać, nie mająca większej głębi. Ot, wygląda "cool" i macha mieczem. Nie wspominając o tym, że DMC nie stało się popularne przez głównego bohatera, ale przez solidny gameplay, fajnych bossów i ogólnie przyjemne wrażenia wizualne.

Dnia 19.07.2011 o 15:44, Leos8 napisał:

Ponadto nie osądzaj ludzi, których nie znasz dobrze? Osądzać potrafi byle kretyn, osądzać dobrze i sprawiedliwie - już nie każdy, jak mawiał pewien Wiedźmin.

To wcale nie takie trudne - robienie wideł z igły, tak jak w tej sytuacji, gdzie nawet jeszcze igły nie ma, pozwala dość łatwo ocenić osobę wypowiadającą się. Zawsze należy być otwartym na zmiany, a oceniać je powinno się dopiero kiedy ma się pełny obraz - czyli najlepiej po przejściu nowego DmC.

Usunięty
Usunięty
23/07/2011 08:43
Dnia 19.07.2011 o 15:44, Leos8 napisał:

Może dla Ciebie to jest coś, co macha mieczem. Jednak istnieją gracze, którzy chcą poznać bohatera, wczuć się w jego sytuację i rolę. Większość to robi podświadomie - główny bohater ma budzić empatię lub chociaż zaciekawienie. A ten? Ten...Nie, wolę nawet nie wypowiadać się na jego temat bo mam same brzydkie słowa na języku.

A skąd wiesz, że nowy Dante nie będzie budził empatii? Nic nie wiadomo o tym, jaką będzie postacią, wiadomo jedynie jak będzie wyglądał. Poza tym nie wiem też co takiego ciekawego, czy interesującego jest w starym - podobnie jak Kratos, przereklamowana postać, nie mająca większej głębi. Ot, wygląda "cool" i macha mieczem. Nie wspominając o tym, że DMC nie stało się popularne przez głównego bohatera, ale przez solidny gameplay, fajnych bossów i ogólnie przyjemne wrażenia wizualne.

Dnia 19.07.2011 o 15:44, Leos8 napisał:

Ponadto nie osądzaj ludzi, których nie znasz dobrze? Osądzać potrafi byle kretyn, osądzać dobrze i sprawiedliwie - już nie każdy, jak mawiał pewien Wiedźmin.

To wcale nie takie trudne - robienie wideł z igły, tak jak w tej sytuacji, gdzie nawet jeszcze igły nie ma, pozwala dość łatwo ocenić osobę wypowiadającą się. Zawsze należy być otwartym na zmiany, a oceniać je powinno się dopiero kiedy ma się pełny obraz - czyli najlepiej po przejściu nowego DmC.

Usunięty
Usunięty
20/07/2011 13:16

Moje ulubione serie póki co zwyżkują, a nie idą na dno (oprócz CoD, które ma wzloty i upadki) ;) A pod pojęciem betonu rozumiem tych, którzy utknęli na etapie czegoś, czego już od dawna nie ma i nie będzie, nie umiejąc się przystosować do nowych trendów. Nie każdy musi "musieć" się przystosowywać, ale ile można słuchać jakie to pierwsze TR-y były zajefajne, mądre, trudne i satysfakcjonujące, a ten nowy do dupy- nikt jeszcze nie trzymał tego w rękach, ale już jest zły. Lara jest zła. QTE jest złe. Przystępność jest zła. Bo TR powinien być dla wybranych, zawsze i na wieki wieków. Beton niekoniecznie musi oznaczać coś negatywnego, to takie obiegowe określenie na niezmienność poglądową w określonej perspektywie czasu. Ja np. jestem betonem spożywczym, toleruję tylko starą i niezdrową kuchnię. Ale nie jęczę na prawo i lewo jakie to gówno teraz w sklepach sprzedają a jak to kiedyś żarcie dobrze smakowało;)




Trwa Wczytywanie