Pierwotnie From Dust był klasycznym RTS-em

Mateusz Stanisławski
2011/07/15 09:05
5
0

Eric Chahi przyznał w wywiadzie dla serwisu Eurogamer, że początkowo jego From Dust przypominał standardową strategię. Co sprawiło, że otrzymamy jednak nietuzinkowego symulatora Boga?

Pierwotnie From Dust był klasycznym RTS-em

– Może okazać się to dziwne, ale oryginalnie w From Dust nie było niczego z symulatora Boga, w znacznym stopniu był to RTS cechujący się między innymi bogatą warstwą mikrozarządzania. Co prawda mowa o tym samym świecie (wulkany, tsunami itd.), symulacja również była naczelną składową zabawy, ale nie było w tym wszystkim szansy na bezpośredni wpływ na otoczeniepowiedział autor Another World.

– Jednak mieliśmy edytor poziomów, który pozwolił na wdrażanie różnych interakcji w czasie rzeczywistym – był naprawdę przyjemny w użyciu; w tym oddziaływaniu z dynamicznym światem znajdowało się coś niesamowitego. Finalnie połączyliśmy wykreowane fundamenty projektu z tym narzędziem, co pozwoliło stworzyć świeży podmiot, „Oddech”. Tak powstał nasz symulator Boga – dodał.

Eric Chahi stwierdził, że jego produkcja może dać impuls do zapoczątkowania nowego gatunku. Według niego From Dust jest bardziej ekscytujące i napięte od klasycznych strategii – tutaj całe środowisko ciągle się zmienia podczas rozgrywki, bo wszystkie decyzje gracze znajdują swoje konsekwencje w wirtualnej rzeczywistości.

GramTV przedstawia:

Producent gry przy okazji przyznał, że jest pod wrażeniem produkcji stworzonych przez Petera Molyneux. – Jestem wielkim fanem tych tytułów. Pamiętam ogrywanie Black & White’a w celu zgłębienia mechanizmów rządzących pracą kamery. Zadaliśmy sobie wtedy mnóstwo pytań – powiedział.

From Dust ujrzy światło dzienne już 27 lipca na komputerach osobistych oraz konsoli Xbox 360. Posiadacze PlayStation 3 muszą uzbroić się w cierpliwość – termin debiutu na tę platformę nie został jeszcze ustalony.

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
16/07/2011 10:59
Dnia 15.07.2011 o 11:13, marcin-malysza napisał:

To pierwsza i do tej pory jedyna marka pozwalająca nam na taką rozgrywkę,czyli słynne "Jestem Bogiem" :)

Jedno slowo: POPULOUS. Zobacz z ktorego ROKU jest pierwsza czesc, a pozniej wyskakuj z PIERWSZA ;)...

Vojtas
Gramowicz
15/07/2011 20:14

Chachi mówi o nowym gatunku, a chwilę później dodaje, że zna gry Piotrusia, na których się wzorował... Gdzie tu sens, gdzie tu logika.

Usunięty
Usunięty
15/07/2011 17:12

Wolałbym, żeby ta gra pozostałą RTS, ale z rozbudowaną interakcją z otoczeniem! Jednak fakt, że ma się tutaj tak olbrzymie moce trochę psuje to wszystko! :( Mogła być fajna gra, zobaczymy jak to ostatecznie będzie wyglądać!




Trwa Wczytywanie