Fallout Online prawdopodobnie wciąż żyje

Poświęcony kultowej serii Fallout portal Duck & Cover wszedł w posiadanie ciekawych dokumentów ze sprawy sądowej Interplay vs Bethesda, które ujawniają wiele szczegółów na temat postępów prac przy projekcie Fallout Online.

Fallout Online prawdopodobnie wciąż żyje

Jak wiedzą chyba wszyscy fani serii, Interplay uparł się kilka lat temu, że stworzy sieciową grę MMORPG w uniwersum Fallouta. Od pierwszych zapowiedzi wiatr przewiał mnóstwo piasku na pustkowiach, a jedyne informacje, jakie do nas docierają odnośnie tej sprawy, to wiadomości o kolejnych sądowych sporach między Interplayem a Bethesdą. O ironio, cała masa informacji na temat postępów prac nad Fallout Online pochodzi właśnie z przechwyconych przez portal Duck & Cover materiałów sądowych. Oto ich podsumowanie.

Przed 4 kwietnia 2009 roku Interplay zatrudnił projektantów gry, pisarzy i artystów, którzy zakończyli prace nad projektem gry. Do tego samego dnia stworzono większość concept artów, zakupiono licencję na silnik gry i narzędzia do tworzenia od Masthead Studios. Studio zostało koproducentem gry i mniej więcej w tym samym okresie w oparciu o szkice koncepcyjne Interplaya stworzyło pierwszą grywalną wersję kodu. Ponoć wielu użytkowników z Europy i Stanów Zjednoczonych miało możliwość interakcji ze światem gry.

Od tego czasu stworzono teren gry o powierzchni 65.500 mil kwadratowych (!), pokryto go teksturami, wypełniono obiektami i bohaterami. Stworzono bazowe modele postaci dla graczy oraz bohaterów niezależnych, jak również liczne modele 3D różnych stworzeń. Liczne tereny w grze zostały pokryte teksturami i zapełnione modelami 3D. Zaprojektowano strefy startowe dla postaci graczy należących do różnych ras. Stworzono i pokryto teksturami liczne modele elementów otoczenia oraz broni. Część bohaterów niezależnych została umieszczona w grze. System walki, tworzenia i rozwoju postaci, crafting, umiejętności i statystyki przedmiotów zostały opisane przed kwietniem 2009 roku oraz zostały przetestowane. Zaprojektowano systemy odpowiadające za prowadzone przez graczy miasta, centra socjalne i gildie.

Na końcu dodano, że wciąż trwają prace nad tworzeniem kolejnych nowych bohaterów, scenariuszy zadań, dialogów. Masthead Studios z kolei wciąż rozwija swoją technologię i narzędzia, począwszy od silnika, a skończywszy na protokołach sieciowych.

GramTV przedstawia:

Teraz pojawia się podstawowe pytanie - ile w tym prawdy, a ile naciągania faktów, by dobrze wypaść przed sądem? Nie żebym źle życzył temu projektowi, ale jakoś tak nie mam zbyt wielkiej wiary w to, że Fallout Online kiedykolwiek ujrzy światło dzienne. Tym bardziej, że sytuacja finansowa, w jakiej znajduje się obecnie Interplay nie nastraja zbyt optymistycznie...

Jak myślicie załoga - dadzą radę, czy to tylko wielka ściema, żeby zachować przy sobie resztki praw do marki?

Komentarze
28
Usunięty
Usunięty
14/03/2013 18:27

Ja bym najbardziej chciał, żeby wersją MMO Fallout''a zajął się Bethesda (głównie przez budżet jaki potrafią zdobyć), ale jeszcze bardziej bym się cieszył gdyby taka wersja wyszła rówńież na konsole (skoro Blizzard wypuszcza DiabloIII na PS3 i PS4, to dlaczego by BTh nie mógł wypuścić Fallout''a Online?)

Dnia 06.07.2011 o 11:43, Sandro napisał:

ciach

Tu masz dodatkowo linki do wiki o modzie i grze: http://www.fonline2238.net/wiki/Main_Page http://fonline.wikia.com/wiki/Fallout_Online_Wiki

Dnia 06.07.2011 o 11:43, Sandro napisał:

ciach

Tu masz dodatkowo linki do wiki o modzie i grze: http://www.fonline2238.net/wiki/Main_Page http://fonline.wikia.com/wiki/Fallout_Online_Wiki




Trwa Wczytywanie