Mass Effect 3 - mnóstwo kolejnych detali dotyczących mechaniki i fabuły

Eurogamer po raz kolejny zarzucił nas zebranymi w sieci faktami, odkrywającymi kolejne elementy rozgrywki w Mass Effect 3. Oto skrót najważniejszych informacji, a w drugiej części newsa możliwe spoilery. Czujcie się ostrzeżeni!

Mass Effect 3 - mnóstwo kolejnych detali dotyczących mechaniki i fabuły

Na początek garść świeżego info o kilku patentach związanych z mechaniką gry.

  • Każda z klas postaci będzie posiadała w Mass Effect 3 własne, specjalne ataki w walce wręcz. I tak na przykład Inżynier przysmaży wrogów omni-kluczem, a Adept będzie ich odrzucał i ogłuszał.
  • Każda z umiejętności będzie posiadać tylko cztery poziomy rozwoju, przy czym ostatni pozwoli nam - wzorem Mass Effect 2 - na specjalizację. Zazwyczaj będzie to wybór między większą mocą, a obszarem działania.
  • Umiejętności będzie można łączyć w kombinacje z na przykład amunicją - atak obszarowy z wykorzystaniem krio-pocisków zamrozi duży obszar.
  • Ważną rolę odegra ukrywanie się za elementami scenerii, koniec z chowaniem się we wciąż tym samym miejscu. Często będzie trzeba podkraść się do mocniejszych wrogów z odpowiedniej strony, by trafić w ich słaby punkt, czy wykonać specjalny atak.
  • Potwierdziła się informacja o jednostkach Cerberus. Będą wśród nich ciężcy szturmowcy w ogromnie wytrzymałych pancerzach, asasyni dysponujący biotyką na poziomie równym graczowi oraz wyposażeni w ostrza Phantomi (zapewne posiadający również jakieś pola maskujące).
  • Wielkość poziomów ma bić na głowę nie tylko wcześniejsze gry, ale też wszystko, co dotychczas powstało na silniku Unreal Engine 3.

Czas na pozostałe informacje, jednak uwaga!

Tekst poniżej może a nawet musi zawierać spoilery!

  • Zapomnijcie o kilkunastoosobowej drużynie. Casey Hudson tłumaczy: W Mass Effect 3 skupiliśmy się na mniejszej ekipie z głębszymi relacjami i ciekawszymi interakcjami.
  • Powrócą także wszystkie (żyjące) główne postacie z sagi, choć zazwyczaj, jako BN.
  • Wśród znanych nam już członków drużyny raczej na pewno pojawią się Garrus, Liara, Kaidan, Ashley i Tali (oczywiście, jeśli wciąż żyją). Krążą też pogłoski o powrocie Wreksa. Tak, jeśli żyje.
  • Zmieni się nieco ekwipunek naszych towarzyszy.
  • Bioware chce wreszcie wykorzystać jakoś miłosne podboje Sheparda. Odkryto bowiem, że około 70% graczy miało w części drugiej w głębokim poważaniu swoje obiekty uczuć z jedynki. W Mass Effect 3 będzie to miało swoje reperkusje.
  • Shepard staje się wrogiem Cerberusa, ponieważ twardo opowiada się po stronie Przymierza. Czemu? Ponieważ Cerberus współpracuje ze Żniwiarzami. Czemu? Tego już nie wiadomo.
  • Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami odwiedzimy rodzime planety Asari, Turian, Quarian i Salarian. Na Ziemi na pewno trafimy do mega-aglomeracji Seattle-Vancouver zarówno przed, jak i po ataku Żniwiarzy. Marsa również pozwiedzamy.
  • W grze pokierujemy 50 stopowym mechem Atlas z fabryk Cerberusa. W jakim celu? Żeby pokonać 600-stopowy statek Żniwiarzy. Grubo.

GramTV przedstawia:

To tyle nowości i potwierdzeń plotek na dziś. Swoją drogą, ciekawa sprawa z tym Mass Effect 3. Z jednej strony coraz bardziej się o tę grę niepokoję, z drugiej zaś jestem jej coraz bardziej ciekawy.

Komentarze
52
Usunięty
Usunięty
13/05/2011 08:36
Dnia 12.05.2011 o 13:24, Vojtas napisał:

A skąd mam wiedzieć? Ty mi powiedz.

No właśnie to była odpowiedź ;P. A tak na serio to mnie w sumie boli tylko to, że gra mi ten romans narzuciła. Nie no, zaraz pewnie powtórzę mojego posta :P. I tak to jest z całą tą cRPG-owatością w tej serii. No ale nieważne, jakoś to odkręcę :P.Od tej pory chyba będę unikał newsów, bo znowu pokusiłem się o przeczytanie spojlerów fabularnych i mało co mnie zaskoczy. Boję się tylko o tę wielkość poziomów - czy to znaczy, że dostaniemy takie misje jak w ME2 (nie chcę tego), tylko kilka razy dłuższe? ;/

Dnia 12.05.2011 o 15:50, michal_w napisał:

Ależ sam fakt promowania mnie nie bulwersuje, taka praca i ja to rozumiem.

"Promuję" całkiem prywatnie. :)

Dnia 12.05.2011 o 15:50, michal_w napisał:

Raczej dziwi mnie to, że wiele osób nie zauważyło faktu porzucenia przez Bioware gatunku cRPG. O ile pierwszy ME mógł coś tam udawać to przy ME2 już sprawa jasna.

I tak napisałem w swojej recce dwójki.

Dnia 12.05.2011 o 15:50, michal_w napisał:

Co można by uprościć w ME3 jest poza moim pojmowaniem. Wywalą dialogi czy drużynę?

Napisałem w komentarzu do innego newsa dokładnie to samo. ;D

Usunięty
Usunięty
12/05/2011 19:37

A ja i tak zostawiam Bazę Collectorsów.Mój Shepard, to pragmatyk działający na podstawie obecnie posiadanych informacji, a nie jakiś prorok, czy inny mesjasz.I, zastanawiam się, nad posłaniem Jacoba w Misji Samobójczej, do szybu, jako technika... ; >




Trwa Wczytywanie