Valve: Nie byłoby nas gdyby nie id Software

Michał Ostasz
2011/03/15 20:26

Dlaczego utalentowane studio Valve zawdzięcza tak dużo ekipie Johna Carmacka? Przeczytajcie niezwwykle interesującą wypowiedź Gabe'a Newella na ten temat pochodzącą z ostatniego Steamcasta.

Valve: Nie byłoby nas gdyby nie id Software

Newell wypowiedział się w nim nie tylko o ewentualnym remake'u pierwszego Half-Life'a, o czym mogliście dzisiaj przeczytać na łamach gram.pl, ale także na temat trudnych początków studia.

Rzeczą, o której powinni pamiętać wszyscy jest fakt, że Valve powstało przy ogromnym wsparciu ekipy id. Nie zaczęlibyśmy działalności gdyby nie John Carmack, Jay Wilber, Michael Abrash (pracownicy id Software - dop. red.).

Kiedy ktoś taki jak John Carmack mówi: "Chłopaki, jestem naprawdę ciekawy co zrobicie z silnikiem Quake'a" to oznacza to, że rzeczywiście się tobą zainteresował. Gdy słyszysz od Micheala Abrasha: "Znam Cię Gabe, pracowaliśmy razem, masz umiejętności, które są potrzebne w tej branży" to wiesz, że faktycznie jesteś dużo wart i możesz coś wnieść do tego biznesu.

Newell dodaje, że bez tego wsparcia Valve być może nie odnalazłoby się na rynku.

GramTV przedstawia:

Dzięki nim rozpoczęcie pracy było znacznie łatwiejsze. Jeśli ludzie, którzy sami osiągnęli bardzo dużo, darzą cię szacunkiem to masz siłę do efektywniejszego działania. A to znacznie upraszcza sprawę.

Szef Valve mówi również, że teraz jego firma robi to samo dla młodych deweloperów.

Wszyscy płyniemy na jednej łodzi. Działając razem jesteśmy efektywniejsi jako społeczność i możemy liczyć na wzajemną pomoc, a także dzielić się rozwiązaniami. Bardzo nam na tym zależy, bo jeszcze długo będziemy czerpać z tego korzyści.

Całości, w języku angielskim, możecie posłuchać pod tym adresem, do czego oczywiście Was zachęcamy.

Źródło: VG247

Komentarze
26
Usunięty
Usunięty
18/03/2011 00:35

Faktycznie mi zjadło fragment. Nie jest i nie będzie dla nikogo celem handlowym. Jedynie garstka użytkowników się w to bawi. Jeśli jednak sądzić z popularności platform cyfrowych, to ten odsetek spada i to szybko.Wiem, że trudno jest się pogodzić z tym ale na szeroko rozumianym zachodzie - a to tam się kupuje 90% gier - każdy bez trudu kupi sobie co tylko zechce. Stosunek cena do zarobków jest tam dużo niższy. End of sad polish story...

Usunięty
Usunięty
17/03/2011 22:48
Dnia 17.03.2011 o 22:28, Dared00 napisał:

Sprzedawanie kont Steam jest zakazane.

i to jest dopiero paranoja ;), nie dosc ze gre masz tylko wirtualnie to nie mozesz jej odsprzedac

Usunięty
Usunięty
17/03/2011 22:39
Dnia 16.03.2011 o 05:21, mronoth napisał:

do aktywacji gry potrzebuje neta, juz wole starforce, securom - 0 problemow, nawet nie wiem ze istnieja

Securom... Hmm, do dziś odrzuca mi oryginalną płytę z Battlestations:Midway twierdząc, że jest fałszywa.A jakie hocki-klocki były z Codname: Panzers Phase One z Super$ellera gdyż był tam Starforce... Brak wykrycia płyty pomimo obecności w napędzie, myślenie, że oryginał to pirat i ciągłe problemy przy odpalaniu.Ja za coś takiego podziękuję.




Trwa Wczytywanie