Jaffe - twórcy gier powinni wypuszczać maksymalnie 4 uaktualnienia na rok

Grzegorz Bonter
2011/03/03 13:20

Dość uaktualniania gier zaraz po premierze. Takie postulaty wysunął David Jaffe podczas swojej przemowy na Game Developers Conference.

Dzisiaj nikogo nie dziwi to, że już w dniu premiery gra musi się zaktualizować. W dobie Internetu twórcy gier coraz częściej pozwalają sobie na wypuszczanie do sklepów produktów z błędami. David Jaffe (twórca God of War i Twisted Metal) sprzeciwia się takim praktykom.

Podczas swojego wystąpienia na Game Developers Conference (GDC) Jaffe otwarcie stwierdził: "Według mnie, producenci sprzętu powinni pozwalać na jedynie od 1 do maksymalnie 4 uaktualnień w ciągu roku do wydawanych gier (...) Gdy zaczynałem pracę w tej branży, mogliśmy usuwać błędy tylko do momentu wysłania dysku do tłoczni. Jeżeli wtedy developerzy byli w stanie to zrobić, to dzisiaj z pewnością mogą się przynajmniej upewnić, że ich gra nie będzie wymagała łatki już w pierwszym tygodniu od wejścia na rynek".

GramTV przedstawia:

To nie koniec uwag Jaffe. Wspomniał on również o innym problemie, czyli czasie, jaki jest potrzebny na to, aby odpalić gry. Sugeruje on umożliwienie uruchamiania gier z pominięciem ładowania menusów konsoli. Wyróżnił pod tym względem m.in. Nintendo i New Super Mario Bros..

Komentarze
31
Zekzt
Gramowicz
03/03/2011 19:27

Tak tylko to wymagało by zmiany tego rynku na dziś dzień. Bo jak sam wiesz wszystko poszło w kierunku ilości nie jakości. Jedyny R* i blizz który względnie utrzymuje jakiś poziom w tej materii.Od biedy BioWare - bo przynajmniej ja nie miałem krytycznych problemów ani z serią ME ani z DA, a i samych patchy na grę wyszło raptem 3-4 na krzyż.Rozumiem jego stanowisko, popieram je, nie mniej na dziś dzień jest nierealne bo kryzys i zwykła chciwość oraz podatność rynku na tanie chwyty pchnęły branże w stronę komercji totalnej - vide gry powstające na kolanie w 8-12-18-24 miesiące max. Kiedyś naprawdę dobry tytuł kleiło się na spokojnie nawet 3 lata, teraz od czasu drugiego kotora w zasadzie czas na produkcję regularnie się skraca [a za kilka lat dostaniemy grę-serial.. w odcinkach do pobrania]

Usunięty
Usunięty
03/03/2011 17:21

U mnie w aucie była taka awaria w zeszłym roku (komputer sygnlizował awarię hamulca ręcznego i brak płynu hamulcowego), podczas gdy był to błąd w oprogramowaniu komputera, które zostało zaktualizowane. Czy się wkurzyłem?- owszem (zwłaszcza, że serwisant chciał mnie przekręcić na awarię pompy ;p), ale za samochód zapłaciłem troszkę więcej niż za gierki. Stąd oburzenie. Ale co do samych gier to się zgadzam, kod powinien być maksymalnie zdebugowany zanim trafi do klienta, ja osobiście nie trawię żadnych niedoróbek;

Usunięty
Usunięty
03/03/2011 17:21
Dnia 03.03.2011 o 17:11, Tenebrael napisał:

A tak serio, to przecież gry na konsole też posiadają błędy. By daleko nie szukać, jakiż był raban o Tomb Raider: Angel of Darkness na konsole. Ogólnie gra wyszła z masą błędów. Na PC dość szybko je wyeliminowano, a konsolowcy...cóż, mogli sobie tylko pluć w brodę, ze nie grają na PC. Wiem, ze stary przykład, że na PC szybko naprawili etc, ale chciałem CI pokazać, ze na konsolach też nie jest wcale tak różowo.

Angel of Darkness olałem konkretnie bo mimo że jestem wielkim fanem Lary ta gra wywołała u mnie odruchy wymiotne ( nie przez błędy a raczej przez system rozgrywki ) :D:D Jednak ostatnimi czasy... COD:BO : w dniu premiery śmiga, zero problemów, BC2 tak samo... naprawdę nie mogę sobie przypomnieć sytuacji w której błędy w grze zmusiły by mnie do przerwania gry... no dobra Kane & Linch 2 ( jak ja się cieszę że pożyczyłem a nie kupiłem ) :D:D




Trwa Wczytywanie