Nowy Tomb Raider - szczegóły

Patryk Purczyński
2010/12/07 14:38

Game Informer opublikował na swoich łamach pierwszą na świecie zapowiedź gry Tomb Raider. Nie trzeba było długo czekać, aż szczegóły przedostaną się do sieci...

Wczoraj doczekaliśmy się oficjalnego ogłoszenia nowego Tomb Raidera, dziś nadszedł czas na bliższe przyjrzenie się produkcji studia Crystal Dynamics. Z łamów nowego numeru magazynu Game Informer, który zapowiada nowy rozdział przygód Lary Croft, najważniejsze rzeczy wyłuskano i przedstawiono na stronie Playstation Informer. Oto, czego można się na tej podstawie dowiedzieć (uwaga, spoilery): Nowy Tomb Raider - szczegóły

  • Lara ma w grze 21 lat
  • Nowy Tomb Raider nie tyle jest restartem serii, co całej marki. W rezultacie możemy zapomnieć o klasycznym, znanym z innych odsłon, modelu Lary
  • W grze pojawią się brutalnie przedstawione zgony. Przykładem może być obłąkany mężczyzna, który wbija nóż w klatkę piersiową Lary, a gdy ta jest już martwa, zamyka jej oczy. Inny, równie drastyczny scenariusz śmierci, to głazy spadające na główną bohaterkę. Pierwszy miażdży jej nogę, wskutek czego Lara nie może uciec. Drugi spada wprost na jej głowę
  • Crystal Dynamics nie chce na razie mówić o rodzajach broni dostępnych w grze. Na pracach koncepcyjnych widoczne są natomiast łuk, shotgun i pistolet
  • Zrezygnowano z systemu automatycznego celowania, w jego miejsce implementując ten, w którym to gracz namierza wroga. Crystal Dynamics zapewnia, że Tomb Raider może na tym polu skutecznie stawić czoła wszystkim konkurentom
  • Zdaniem Darrella Gallaghera, szefa studia Crystal Dynamics, to, co odróżnia nową część TR od poprzednich, to "system dymu i luster". - Wcześniej stwarzaliśmy iluzję wolności, teraz to całkowicie rzeczywiste przeżycie. Możesz dosłownie pójść w dowolnie wybranym kierunku, samemu wydeptać własną ścieżkę od startu do mety, bez przewodnika - mówi Gallagher
  • Kolejnym, który zabiera głos, jest doświadczony reżyser Noah Hughes: - Kluczowe było, by gra nie tylko ukazała postać Lary Croft od strony emocjonalnej, ale także zapewniła taką rozgrywkę, by użytkownicy wczuli się w położenie osoby próbującej przetrwać w ekstremalnych warunkach
  • Lara będzie odnajdywać nowe przedmioty, ale i podnosić swoje umiejętności. Jej zdolności fizyczne również się rozwiną. Niektóre lokacje będą niedostępne z uwagi na ograniczenia fizyczne czy niewystarczającą ilość zapasów (lub ich brak). Dopiero gdy umiejętności i oporządzenie głównej bohaterki będą na odpowiednio wysokim poziomie, wyspa stanie przed nią otworem
  • Gracze będą stawiać bazy wypadowe. To w nich można używać rozmaitych przedmiotów do stworzenia czegoś nowego i uzyskać dostęp do systemu umiejętności, w którym można podrasować zdolności Lary. Baz wypadowych można również użyć do szybkiego przemieszczania się po wyspie
  • By przetrwać, konieczne będzie gromadzenie zapasów wody i jedzenia
  • W trakcie rozgrywki Lara napotka również innych ludzi, włączając w to także załogę rozbitego u wybrzeży statku

Jak na początek, to całkiem spory ładunek informacji. Wciąż niestety brakuje jednak tych najważniejszych. Nie wiemy zatem, na jakich platformach ukaże się Tomb Raider i kiedy należy spodziewać się jego premiery. Miejmy nadzieję, że kwestie te rychło doprecyzuje producent - Crystal Dynamics, lub wydawca - Square Enix.

GramTV przedstawia:

Komentarze
47
Usunięty
Usunięty
13/12/2010 11:59
Dnia 10.12.2010 o 15:04, Zgreed66 napisał:

Postawili sobie wysoko poprzeczkę więc, ciekawie sie zapowiada i to nie tylko nowy TR ;)

Możemy tylko czekać na wynik... bo gdybaniem nic nie osiągnięto =)Pozdrawiam

Usunięty
Usunięty
10/12/2010 16:09

Jak dla mnie extra! Bez automatycznego celowania o tak, ale mnie to wnerwiało w poprzednich częściach , ta nowa całość wygląda mi na Larę typu rpg.

Usunięty
Usunięty
10/12/2010 15:04
Dnia 10.12.2010 o 14:35, vikingwasdead napisał:

ale w sumie nie mogę się czepiać, w Larze nigdy nie było brutalności, co mnie nieco drażniło... 5% życia, a bohaterka dalej porusza jak gdyby nic, żadnych widocznych obrażeń...

Samo regenerujace sie hp w strzelankach co wprowadzil cod, nie jest lepsze, albo totalny recoila. Jakoś takie gry moga się ludziom podobac.Z drugiej zas strony z tymi 5% hp gdyby Lara kulała, albo te nogi/ręce by nie domagaly, to byś dalej gry nie przeszedł tylko do dziur wlatywal czyt. miałbyś cały czas widowiskowe upadki ;)Brutalność nigdy nie była najwazniejsza w TR, bolesne upadki sa, szczególnie z duzych wysokosci, albo spadajace glazy na ciebie, zjadajacy wielki robal. Fakt nie łamie się nic, tylko Lara zachowuje sie jak niezniszczalna lalka w jakims starszym UT (gdyby tam wylaczyć rozczłonkowywanie sie ;p). Taka gra, ale kompletnie nie widze w tym nic zlego.ale jak chcą zrobić z tego Thriller prosze bardzo.

Dnia 10.12.2010 o 14:35, vikingwasdead napisał:

Ale crap''u to nie będzie, co najwyżej lekki niewypał, który szybko będą musieli zatuszować kolejną grą.

Ja tam widzę całą masę rzeczy ktore da sie spaprac, od elementow crpg (jak w TR:AoD) przez to zbieranie jedzenia i wody, przez klimat gry, az do tego, ze ta gra nie bedzie tym co zapowiadają, a taka dziwna sklejką różnych gatunków, takie homo-niewiadomo.Tak swoją drogą pamiętając porazkę TR:AoD (2003) core Core Design rozwiazano, potem Crystal Dynamics powrocilo do korzeni z Legendą (2006). 3 latka to nie malo ;)Postawili sobie wysoko poprzeczkę więc, ciekawie sie zapowiada i to nie tylko nowy TR ;)




Trwa Wczytywanie