11 listopada świętują nie tylko Polacy. Tego dnia w Stanach Zjednoczonych obchodzony jest Dzień Weterana. W obchody tego szczególnego wydarzenia włącza się również firma Activision Blizzard. Wzorem roku ubiegłego, dyrektor wykonawczy spółki Bobby Kotick przekaże fundacji Call of Duty Endowment milion dolarów, pochodzący tym razem z przychodów zapewnionych przez Call of Duty: Black Ops (gra debiutowała 9 listopada, a jej premiera okazała się największą w historii branży rozrywkowej; w ciągu doby zapewniła ona przychody na poziomie 350 milionów dolarów).
- W trakcie tegorocznego Dnia Weterana powinniśmy na moment zanurzyć się w refleksji nad ofiarą, jaką mężczyźni i kobiety służący w naszym wojsku oddają ku czci naszego państwa - mówił Kotick. - Narodową tragedią jest fakt, że ich życia wiszą na włosku podczas pobytu w Afganistanie czy Iraku, a gdy wracają do kraju, muszą stoczyć kolejną bitwę - tym razem w poszukiwaniu swej nowej kariery - kontynuował.
Call of Duty Endowment zajmuje się właśnie byłymi żołnierzami, którzy po powrocie z misji i odejściu do cywila nie potrafią znaleźć dla siebie miejsca na rynku pracy. Według statystyk Departamentu Pracy, liczba bezrobotnych weteranów w Stanach Zjednoczonych sięga miliona.
- Call of Duty Endowment i organizacje wspierane przez tę fundację są oddane zmniejszeniu skali braku zatrudnienia wśród naszych obecnych weteranów poprzez pomoc w znajdywaniu pracy i wykorzystywaniu umiejętności, które nabyli strzegąc naszej wolności - podkreślał dyrektor wykonawczy Activision Blizzard. - Jestem zaszczycony, że możemy wykorzystać popularność marki Call of Duty by zwrócić tak bardzo potrzebną uwagę na ten poważny problem i pomóc weteranom w ich powrocie do domu - dodawał.
Kotick nie był jedynym przedstawicielem największego obecnie wydawcy w branży gier, który zabrał głos w tej sprawie. Wtórował mu jeden z członków zarządu, Brian Kelly. - Według najnowszych statystyk, wskaźnik bezrobocia dla młodych weteranów obecnie prowadzonych przez nasz kraj wojen jest ponad dwukrotnie większy, niż analogiczny współczynnik, dotyczący wszystkich Amerykanów - zaznaczał.
- Call of Duty Endowment ze wszystkich sił próbuje podnieść świadomość społeczeństwa w kwestii potrzeb powracających z wojen weteranów i pomóc właśnie im. Jesteśmy przekonani, że wielu innych przedstawicieli biznesu dołączy do nas, zatrudniając weteranów w swoich firmach. Zachęcamy naszych dostawców, klientów i partnerów biznesowych by dołączyli do nas i postarali się o to, by weterani znaleźli zatrudnienie - dodał.
Fundacja Call of Duty Endowment została założona rok temu, właśnie w okolicach Dnia Weterana. Już wówczas Bobby Kotick przekazał na jej działanie milion dolarów. Dotacja ta pozwoliła na przekazanie setek tysięcy stypendiów i grantów różnym szkołom na terenie Stanów Zjedoczonych. Przez minione 12 miesięcy właśnie dzięki CODE pracę znalazło 1000 weteranów. Organizacja chce wykorzystać najbliższe dni na zdobycie większego rozgłosu. Do 7 grudnia (rocznica ataku na Pearl Harbor) w mediach obecna będzie stosowna kampania społeczna.