Abonament czy mikropłatności? BioWare zabiera głos

Patryk Purczyński
2010/11/08 10:55

Przed wprowadzeniem Star Wars: The Old Republic BioWare musi podjąć decyzję dotyczącą modelu płatności. Na razie kwestia ta nie została rozstrzygnięta, ale Greg Zeschuk ma pewne przemyślenia.

Choć do premiery Star Wars: The Old Republic pozostało jeszcze sporo czasu, już teraz pojawiają się głosy, że gra nie będzie w stanie zarobić na siebie. Wiele zależeć będzie z pewnością od systemu płatności. W tej chwili trudno wyrokować, czy BioWare wespół z EA zdecyduje się na abonament czy mikropłatności. Tym niemniej Greg Zeschuk uważa, że ten ostatni model może w przyszłości zacząć dominować. Abonament czy mikropłatności? BioWare zabiera głos

- Można coś takiego zaobserwować w Korei, ale nawet tam nie jest to pełna dominacja - mówi wiceprezes BioWare'u. - Owszem, jest tam mnóstwo gier free-to-play, lecz subskrypcje również są pobierane. To jeden z elementów. Być może na pewnym etapie zacznie dominować, ale nie wyklucza to innych możliwości - dodaje i podkreśla, że całkowity zanik miesięcznego abonamentu wydaje się wysoce nieprawdopodobny.

- Nie możesz oferować subskrypcji za coś, co jest identyczne jako gra free-to-play. Oczekiwania są takie, że przy abonamencie oferta jest głębsza, a korzyści długoterminowe. W darmowych tytułach nie odgrywa to aż tak dużej roli. Może się również zdarzyć, że gra free-to-play oferuje to samo, ale i kosztuje tyle samo - przez mikropłatności - dodaje.

GramTV przedstawia:

Komentarze
21
Usunięty
Usunięty
08/11/2010 16:04
Dnia 08.11.2010 o 15:48, PJ_MW napisał:

EA po tak bolesnej klęsce APB z pewnością zastanowi się kilka razy, kiedy postanowi wprowadzić do gry jakikolwiek rodzaj abonamentu.

To akurat chyba nie wynikało z formy płatności a "jakości" samego produktu.

Usunięty
Usunięty
08/11/2010 15:48

EA po tak bolesnej klęsce APB z pewnością zastanowi się kilka razy, kiedy postanowi wprowadzić do gry jakikolwiek rodzaj abonamentu.

Usunięty
Usunięty
08/11/2010 15:07
Dnia 08.11.2010 o 15:04, Cadeus napisał:

System guild warsowy się nie sprawdzi - GW opiera się na głównie na terenach tylko dla party - daje to mniejsze obciążenie serwerów, niż np. 15000 graczy na mapie. GW to gra typu Cooperation Role Playing Game - a nie MMO jak większość osób twierdzi (jeżeli GW to mmo, to counter strike również nim jest...)

Dlatego wspomniałem o gw2- będzie typowym mmorpg z systemem płatności znanym z jedynki- wg mnie się to sprawdzi. Dwójka będzie prawdziwym testem takiego rozwiązania.




Trwa Wczytywanie