Cities XL 2011 - recenzja

gram.pl
2010/10/25 19:00

Od czasów Sim City 4 jakoś podupadł gatunek city builderów. Starano się ożywić go rok temu grą Cities XL. Teraz dostajemy sequel – Cities XL 2011.

"Pomimo właściwie braku jakiejkolwiek konkurencji, twórcy gry się postarali. Owszem, Cities XL 2011 nie jest pozbawiona błędów. Jednak nadal to porządny kawałek kodu i fani zarządzania wirtualnymi metropoliami będą zadowoleni. A jeżeli posiadają na dysku Cities XL to przy instalacji nowej odsłony mogą importować stworzone wcześniej miasta. Ładny ukłon w stronę dotychczasowych Graczy."

Dlaczego Cities XL 2011 to dobra gra? Dowiecie się z recenzji Bambuska.

GramTV przedstawia:

Komentarze
37
Usunięty
Usunięty
31/12/2011 20:02

Choć na początku rzeczywiście trzeba nauczyć się obsługiwać interfejs, ale potem wszystko robisz bez żadnych trudności. Nie można też pominąć mnóstwa informacji, których on nam dostarcza. Ogólnie to trzeba dbać o bezpieczeństwo, rozrywkę, służbę zdrowia, edukację i płynność na drogach. A to wszystko oczywiście dość dużo kosztuję, więc trzeba czerpać zyski z podatków (sami ustalamy wysokość!) i eksportu!Ogólnie to gra warta (jak dla mnie) polecenia, mi długo się nie nudzi, dzięki odblokowywaniu nowych modeli budynków (których jest naprawdę dużo), a moje największe miasto ma już ponad 500 000 mieszkańców!Podoba mi się też to, że można postawić wiele specjalnych budowli specjalnych (np. Bramę Berlińską, Kolumnę Zwycięstwa, London Eye i mnóstwo innych!

Usunięty
Usunięty
23/12/2010 00:05

Humor to od biedy jest w tutorialu.Zarówno SC jak i Cities są intuicyjne po poznaniu co gdzie siedzi. masz tu całą paletę filtrów, które pokazują Ci gdzie jest bezrobocie, gdzie brak opieki medycznej itd. Do tego wyskakują komunikaty, że np. problem z rozrywkami w mieście. Wystarczy filtr odpalić i już wiesz gdzie. tak samo z drogami, jak we filtrze świeci się na czerwono = za tłoczno i trzeba działać. Tutorial to wszystko wyjaśnia w prosty sposób.Ja jestem zwolennikiem jak największej ilości opcji to możliwość ingerowania w wielkość busów uznaję za plus. W końcu możesz puścić 2 linie po tej samej trasie i w 1 dać dwupiętrowe a w 2 na dobitkę tylko busiki ;)Czy i co wkurza po długim czasie gry to za wcześnie, by oceniać. pewnie to samo co w każdej grze ekonomicznej "nic nowego się już nie dzieje". No ale wtedy możesz zacząć nowe miasto np. turystyczne jeśli dotąd budowałeś farmerskie - tereny pod miasta mają różne warunki terenowosurowcowe stąd możliwość i sens późniejszego handlowania między nimi.

Usunięty
Usunięty
22/12/2010 23:54
Dnia 22.12.2010 o 23:25, Lailonn napisał:

Jak pisałem do 9/10 brakuje mi samolotów,statków, tramwai oraz ciut lepszej optymalizacji(ten memory leak) 10/10 dałbym jedynie grze, która oprócz zarządzania miastem pozwala również zarządzać transportem niczym w Transport Tycoon. Byłoby ekstra wpierw wybudować miasto a potem w pełni decydować jakie i po co pociągi jeżdżą :D Ale to już chyba marzenia ściętej głowy...

No, o cos takiego mi chodziło. Pal szesc grafe 3000 mi sie nadal podoba ;)Tylko, nie wiedzialem czy pewne rozwiazania, są dokuczliwe itp.Czy lepiej/fajniej/wygodniej jednak się prowadzi miasto w SC4, czy tutaj. Co fajne jest tam, co tu itp.Czy SimCity jest bardziej intuicyjne. Czy masz doradcow jak w sc, ktorzy ci mowią co nawala i czy petenci co chwila ci wskakują, ze podatki za wysokie ;) albo cos im nie gra, albo z podziewowaniami, ze dzieciaki moga sie wluczyc i sa analfabetami. Czy jest tez jakies podejscie z humorem jak w SC3000, tak dla uciekawienia gry :P"Dobrym i ciekawym rozwiązaniem jest umożliwienie wyboru wielkości wykorzystywanych busów/wagonów. Dzięki temu można łatwo reagować na zapotrzebowanie, zwiększając pojemność w przypadku przeludnienia lub zmniejszając przy mniejszej ilości pasażerów (ważna kwestia, gdyż większe składy bardziej obciążają miejski budżet)."Przykładowo w redzce, to mogłoby się automatycznie zmieniac :P Cos na wzor SC3000. Gdzie poprostu czegos takiego nie bylo. Tylko pare suwakow budzetowych. Samo sie robilo "tyle ile potrzeba" ;)i czy na dluzsza mete - wraz z rozwojem miasta- nie jest to uciazliwe (+ tego typu ficzery, ofc jak sa ;))




Trwa Wczytywanie