Star Wars: The Old Republic największą klapą w dziejach?

Patryk Purczyński
2010/10/13 12:36

Były pracownik Electronic Arts oskarża firmę o brak odpowiedniego wsparcia marketingowego dla Warhammera Online i wieszczy spektakularny upadek Star Wars: The Old Republic.

- Star Wars: The Old Republic okaże się jednym z największych niewypałów w historii masówek EA. Prawdopodobnie będzie analogicznie, jak z The Sims Online - wieszczy jeden z byłych pracowników Electronic Arts, anonimowo wypowiadając się na blogu. Porażka byłaby tym boleśniejsza, że dla "Elektroników" SW: TOR to największa inwestycja w historii firmy.

W tym samym wpisie ów anonimowy były pracownik EA zarzuca spółce zaprzepaszczenie całej pracy, jaką zespół developerski włożył w inną masówkę, Warhammer Online. - Gra nie powinna była zostać wydana wtedy, kiedy została. Nie była jeszcze skończona. EA wyznaczyło nam jednak termin, grożąc szefostwu Mythica - wyjawia. Star Wars: The Old Republic największą klapą w dziejach?

- Sprzedaliśmy ponad milion kopii, a już po miesiącu gra miała zaledwie 300 tysięcy subskrybentów. I ciągle spadała. Teraz jest stabilna, ale wiecie co? Nawet Dark Age i Ultima mają więcej subskrybentów niż my. Super, nie? Gry sprzed blisko dekady zarabiają więcej pieniędzy, niż nasz największy projekt - kontynuuje.

GramTV przedstawia:

Gromy spadły też na marketingowców. - Nie mogliśmy uwierzyć, jak bardzo spartaczono (z tym, że autor wpisu nie użył słowa "spartaczono" - dop. red.) kampanię marketingową. W zasadzie prawie jej nie było. Harowaliśmy jak niewolnicy przez lata i w ten sposób zostaliśmy nagrodzeni przez ludzi z EA. Warhammer nie był wart masy pieniędzy nań wydanych? Śmiech na sali - podsumowuje.

Czy to tylko głos rozgoryczonego byłego pracownika EA, a może publiczne pranie brudów? Albo lepiej, czarny PR ze strony konkurencji? Wpis jest przecież anonimowy. Cóż, tego nie jesteśmy w stanie rozstrzygnąć, dlatego ostateczny osąd pozostawiamy Wam.

Komentarze
49
Usunięty
Usunięty
04/09/2011 20:14

WAR był cienki i parę miesięcy by tego nie zmieniło. Za to TOR raczej nie starci graczy tak szybko. Fanów SW jest o wiele więcej niż Warhammera i dzięki temu uniwersum gra będzie się przez kilka lat spokojnie ratować. A czy spełni oczekiwania to się okaże.

Usunięty
Usunięty
01/09/2011 18:22
Dnia 01.09.2011 o 17:52, Taalyan napisał:

może jak się kilka casualowych firm przekręci finansowo to wreszcie zaczną robić porządne gry MMO

Casualowych? EA jest casualową firmą?! O_o Od kiedy?!

Dnia 01.09.2011 o 17:52, Taalyan napisał:

ja nie wiem jak można było spieprzyć takie wydania jak Warhammer Online?

Cóż, tu akurat ciężko się nie zgodzić, choć nie wiem, czy użyłbym właśnie tego słowa. Moim zdaniem WAR jest po prostu grą niedorobioną, ale nie znaczy to, że złą. Całkiem miło spędziłem przy niej pewną ilość czasu. Natomiast to, co mnie dziwi, to niechęć do przejścia na tryb free-to-play, co mogłoby przyciągnąć do WAR nowych graczy.

Dnia 01.09.2011 o 17:52, Taalyan napisał:

Ale jak za grę odpowiadają ludzie, którzy o tym czego szukają gracze mają zerowe pojęcia to potem są takie a nie inne rezultaty.

BioWare nie wie, czego szukają gracze? To coś nowego. Do tej pory ich gry były raczej hitami - KotOR, Dragon Age, Mass Effect... Nie zapominaj, że to oni są twórcami, EA jest tylko wydawcą.

Usunięty
Usunięty
01/09/2011 17:52

czekam z utęsknieniem na tę największą klapę EA. może jak się kilka casualowych firm przekręci finansowo to wreszcie zaczną robić porządne gry MMO a nie kolejne grind-gnioty. ja nie wiem jak można było spieprzyć takie wydania jak Warhammer Online? Ale jak za grę odpowiadają ludzie, którzy o tym czego szukają gracze mają zerowe pojęcia to potem są takie a nie inne rezultaty.




Trwa Wczytywanie