Cage: Sukces Heavy Rain pokazuje, że branża jest gotowa na nowe pomysły

Michał Ostasz
2010/08/17 08:00
0
0

David Cage, twórca przebojowego Heavy Rain, w czasie tegorocznego Game Developers Conference przyznał, że nie sądził, że jego tytuł odniesie aż tak duży sukces. Mówi, że teraz rynek i sama branża są gotowe na więcej nietypowych gier.

Cage: Sukces Heavy Rain pokazuje, że branża jest gotowa na nowe pomysły

Myślę, że już teraz jesteśmy gotowi na takie pomysłu. Dzisiaj gry wideo w dużej mierze bazują na przemocy, definiuje je to, co widzisz i to, co możesz zniszczyć. Robisz za każdym razem to samo - nieważne czy prowadzisz samochód, strzelasz czy skaczesz po platformach. I tak od jakichś 25 lat... - mówi Cage.

Większość gier bazuje na tym schemacie, tylko kilka tytułów stara się grać na emocjach. - dodaje.

Na sam koniec powiedział:

GramTV przedstawia:

Czego się uczymy, co czujemy grając w gry wideo. One powinny być sztuką, a nie zabawkami. A jeśli czujesz, że słowo "sztuka" do nich nie pasuje to mów "rozrywka". Zabawki są jednorazowe...

Należy przypomnieć, że Heavy Rain osiągnął niedawno pułap 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy, co jest ogromnym sukcesem zważywszy na to, że tytuł ten ukazał się wyłącznie na konsoli PlayStation 3. Czy otworzy to drogę kolejnym, nietuzinkowym grom, w których najważniejszym elementem są emocje grającego?

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!