W wywiadzie dla serwisu Gamasutra, Peter Molyneux roztoczył wizję nowych gatunków gier, które zdominują rynek w najbliższych latach. Mają one powstać z połączenia gier w serwisach społecznościowych, kontrolerów ruchu i produkcji wywołujących silne emocje.
Obecnie pojawiło się kilka sił, które uderzają z równą mocą. Producenci sprzętu zorientowali się: "Patrzcie, jeśli naprawdę chcemy rewolucji, to nie tkwi ona w szybszych procesorach i większej ilości pamięci. Tkwi w rzeczach trzymanych w rękach graczy".
Mamy też wreszcie rozkwit prawdziwej sieci. A po trzecie jesteśmy my – inżynierowie oprogramowania, projektanci i twórcy, którzy mówimy: "Hej, możemy wprowadzić emocje do gier". Gry pokroju Heavy Rain zapewniają dawkę emocji niczym kolejka górska.
Kiedy zbierze się to wszystko razem, to zdajemy sobie sprawę, że za dwa, trzy lata – gdy już opanujemy te wszystkie nowości, te nowe kolory i paletę możliwości – że to jest miejsce, gdzie powstaną nowe gatunki gier.
Trzeba przyznać, że wizja Petera jest jak zwykle ciekawa. W końcu to właśnie on obiecywał nam prawdziwe emocje w Fable II, a także widzi świetlaną przyszłość Project Natal i PlayStation Move. Jesteśmy ciekawi czy za te dwa, trzy lata rzeczywiście zobaczymy nowe gatunki gier, które zmienią oblicze rozrywki elektronicznej.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!