Toriyama odpowiada na zarzuty pod adresem Final Fantasy XIII

Grzegorz Bonter
2010/02/22 20:59

Final Fantasy XIII jest ostatnio krytykowane za liniowość fabuły. Motomu Toriyama tłumaczy, dlaczego ekipa Square Enix zdecydowała się na taki styl.

Final Fantasy XIII zawita do Stanów Zjednoczonych i Europy dopiero 9 marca. Już jednak pojawiają się głosy krytyczne wobec najnowszego dziecka Square Enix. Główne zarzuty to całkowita liniowość fabuły. Głosy te najwidoczniej są dość wyraźne, albowiem na oficjalnej stronie FFXIII Motomu Toriyama (reżyser gry) tłumaczył, dlaczego SE zdecydowało się na takie podejście: Toriyama odpowiada na zarzuty pod adresem Final Fantasy XIII

"Użyliśmy liniowego stylu prowadzenia fabuły, aby umożliwić graczom zagłębienie się w historii i świecie Cocoon oraz poznanie głównych bohaterów bez bycia rozpraszanym lub gubienia się w nim. Ma to na celu upodobnienie doświadczeń płynących z gry do tych, które pojawiają się przy oglądaniu filmu. Chcemy uzyskać taki efekt jak przy FPS-ach, gdzie gracz dynamicznie przechodzi przez serię dramatycznych wydarzeń na sugestywnie wyglądającym polu bitwy. Takie podejście jest także bardzo korzystne dla samego gracza, bowiem pozwala mu na stopniową i systematyczną naukę nowego systemu prowadzenia bitew, który został wprowadzony do serii właśnie w Final Fantasy XIII".

Pełne wyjaśnienie można znaleźć na oficjalnej stronie gry (link wyżej) w dziale "news".

GramTV przedstawia:

Komentarze
49
Usunięty
Usunięty
23/02/2010 15:02
Dnia 23.02.2010 o 14:18, Namaru napisał:

Nie jestem pewien czy "nieskomplikowany" to dobre słowo. Chcą raczej czegoś intensywnego, gdzie nie traci się czasu na bieganie między lokacjami w te i wewte, i rozmawianie z każdym z 200 NPC w mieście w poszukiwaniu epickiego zadania.

Bullseye.Jak dla mnie FFXIII i tak prezentuje się wyśmienicie i doczekać się go nie mogę już :)

Usunięty
Usunięty
23/02/2010 15:02
Dnia 23.02.2010 o 14:18, Namaru napisał:

Nie jestem pewien czy "nieskomplikowany" to dobre słowo. Chcą raczej czegoś intensywnego, gdzie nie traci się czasu na bieganie między lokacjami w te i wewte, i rozmawianie z każdym z 200 NPC w mieście w poszukiwaniu epickiego zadania.

Bullseye.Jak dla mnie FFXIII i tak prezentuje się wyśmienicie i doczekać się go nie mogę już :)

Usunięty
Usunięty
23/02/2010 14:18
Dnia 22.02.2010 o 22:49, Ichibanboshi-kun napisał:

SE zrobili po prostu gre dla takich osob, ktore po pracy maja ochote na cos nieskomplikowanego, a zarazem wciagajacego.

Nie jestem pewien czy "nieskomplikowany" to dobre słowo. Chcą raczej czegoś intensywnego, gdzie nie traci się czasu na bieganie między lokacjami w te i wewte, i rozmawianie z każdym z 200 NPC w mieście w poszukiwaniu epickiego zadania.




Trwa Wczytywanie