Fable III to nie RPG

Adam Wieczorek
2010/02/13 11:20

Peter Molyneux postanowił dalej drażnić graczy. Tym razem stwierdził, że Fable III nie jest już grą cRPG.

Zgodnie z obietnicami Peter Molyneux stara się jak może, aby zdenerwować graczy. Jeżeli jeszcze nie zirytowały was informacje o wycięciu elementów pokazujących stan zdrowia i ikon od magii oraz walki, to dziś mamy kolejną rewelację. Molyneux twierdzi, że Fable III nie jest grą RPG.

Nie jestem pewien, czy Fable można jeszcze nazwać RPG. Z pewnością nie RPG w stylu lat 90. W pewnym sensie jest to przygodowa gra akcji. Jest masa dramatyzmu, bogata historia oraz emocje, ale wszystko z elementami podnoszenia poziomów postaci. Kocham ten element. Nie należę do osób, które lubią dostawać gotową postać i słyszeć "bez względu na wszystko, to jesteś ty".

GramTV przedstawia:

Peter Molyneux znowu zaczyna snucie swych opowieści. Jak zwykle dopiero premiera gry pokaże, czy spełniły się wszystkie obietnice. Tymczasem zachęcamy do obejrzenia pierwszego filmu z Fable III i obrazków z gry.

Komentarze
28
Usunięty
Usunięty
13/02/2010 20:44
Dnia 13.02.2010 o 18:49, czaczi87 napisał:

Statystyki typu siła, inteligencja, itp. w Maskaradzie są raczej wskazówkami co dana postać może. Nikt tego nie liczy sucho na kartce. Narracja jest siłą tego typu role-play''ów.

Czyli jednak do czegoś się przydają i grać bez tego się nie da? Wychodzi na to, że jednak nie ma RPG bez odpowiedniej mechaniki, nawet symbolicznej. Widać samo wczuwanie nie wystarczy, jakaś podstawa musi być.W sprawie obliczania obrażeń, dla mnie im mniej walki w RPG/cRPG tym lepiej.L33T

Dnia 13.02.2010 o 18:49, czaczi87 napisał:

mhm czyli w ME 2 mało grałeś.

Ukończyłem dwa razy, za trzecim coś się zmieni?

Usunięty
Usunięty
13/02/2010 20:16

<ironia mode on>Ja tam sobie myśle, coby zrobić z Fabla III, FPS czystej wody :):) Trza iść z duchem czasu :):) <ironia mode off>

czaczi87
Gramowicz
13/02/2010 18:49
Dnia 13.02.2010 o 17:56, michal_w napisał:

Karta postaci z Vampire: The Masquerade http://www.sturm.org/vampire/sheets/vampire_1page.pdf Faktycznie, zero statystyk. :-D

Grając w Wampira nikt nie oblicza obrażeń, które zada paladyn z siłą 18/00 Karsomirem 1k10 + 5. To nie D&D, czy kompletnie hardkorowy pod tym względem system Kryształy Czasu (te liczenie ma swój niebywały urok). SStatystyki typu siła, inteligencja, itp. w Maskaradzie są raczej wskazówkami co dana postać może. Nikt tego nie liczy sucho na kartce. Narracja jest siłą tego typu role-play''ów.




Trwa Wczytywanie