80 000 polygonów na postać w Uncharted 2

Łukasz Odziewa
2009/10/12 21:24

Wszyscy wiemy, że Uncharted 2 wygląda obłędnie. Okazuje się, że efekt taki udało się uzyskać poprzez "poskładanie" każdej postaci z 80 000 polygonów. Liczba robi niezłe wrażenie.

Co do tego, że Uncharted 2 wygląda świetnie nikt nie ma wątpliwości. O efektach pracy nad procesorem Cell wypowiedział się główny programista teamu Naughty Dog, Pal England.

Każda postać w grze składa się z 80 000 polygonów. Co udało nam się osiągnąć, to użycie ponad miliona (dokładnie 1,2 miliona) trójkątów w każdej ramce podczas animacji. Udało nam się zdziałać naprawdę wiele przy użyciu Cella. 80 000 polygonów na postać w Uncharted 2

GramTV przedstawia:

Jak sami widzimy, gadki o dużej mocy procesora PlayStation 3 to nie tylko marketingowy bełkot, a programiści którzy nauczyli się jego obsługi potrafią zdziałać naprawdę wiele. Wygląda na to, że druga część Uncharted znów podniesie poprzeczkę i będziemy musieli trochę poczekać na ładniejszy tytuł.

Komentarze
42
Usunięty
Usunięty
14/10/2009 18:41

HiddenNick, zasadniczo masz rację, tylko nie zgodze się do stwierdzenia, że wykorzystanie normal mapy to czysto pamięciowy koszt. Przeniesienie zapisanych w niej wektorów normalnych do odpowiedniego układu współrzędnych też trochę kosztuje. Obliczenie na ich podstawie koloru fragmentu pomijam, bo dla samej geometrii też się to liczy, z tą różnicą, że wektor normalny jest wtedy wynikiem interpolacji między wektorami normalnymi wierzchołków przetwarzanego wielokąta.

Usunięty
Usunięty
13/10/2009 16:00

Co z tego, skoro tylko exclusivy wyglądają i działają jak należy. Każda multiplatforma, która wyszła na tej konsoli woła o pomstę. Boję się co będzie z grą Space Marine, na którą się napaliłem od czasu trailera.

Usunięty
Usunięty
13/10/2009 13:55
Dnia 12.10.2009 o 23:38, Kezuj12345 napisał:

ale dales przyklad DX 9.0c to akurat nie jest przyklad na DX ludzie najmniej narzekaja zobacz ile traci komputer swojej mocy przez samego windowsa+do tego gra , a i nie wspomne o sterownikach do kart czy do plyt glownych.

Wersja arcade Street Fighter 4 działa na komputerze klasy PC z systemem operacyjnym Windows XP SP3 - JAK ONI MOGLI, PRZECIEŻ TYLE MOCY PRZEZ WINDOZĘ I STEROWNIKI SIĘ MARNUJE. :)




Trwa Wczytywanie