Operation Flashpoint: Dragon Rising - wymagania sprzętowe

Adam Woźny
2009/08/13 08:55

Czterordzeniowy CPU 2,4 GHz, GeForce 8800 GT 512 MB, 2 GB RAM i 8 GB wolnego miejsca na HDD to zalecana konfiguracja do gry w Operation Flashpoint: Dragon Rising.

Na oficjalnym forum dyskusyjnym firmy Codemasters podano wymagania sprzętowe gry Operation Flashpoint: Dragon Rising z zaznaczeniem, że dotyczą one edytora poziomów i mogą być nieco większe podczas rozgrywki. Prezentują się one następująco: Operation Flashpoint: Dragon Rising - wymagania sprzętowe

Minimalne:

  • procesor dwurdzeniowy 2,4 GHz;
  • karta graficzna GeForce 7900 GT z 256 MB RAM, Shader 3,0, DirectX 9.0c;
  • karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX;
  • pamięć RAM: 1 GB;
  • wolne miejsce na dysku: 8 GB;
  • system operacyjny Windows XP SP2 lub nowszy;

Zalecane:

  • procesor czterordzeniowy 2,4 GHz;
  • karta graficzna GeForce 8800 GT z 512 MB RAM lub lepsza, Shader 3,0, DirectX 9.0c;
  • karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX;
  • pamięć RAM: 2 GB;
  • wolne miejsce na dysku: 8 GB;
  • system operacyjny Windows XP SP2 lub nowszy;

GramTV przedstawia:

Operation Flashpoint: Dragon Rising zadebiutuje na rynku na PeCetach już 6 października, a trzy dni później trafi do Europy.

Komentarze
16
Lordpilot
Gramowicz
13/08/2009 17:40
Dnia 13.08.2009 o 13:38, Principes napisał:

> Chyba w najniższych możliwych detalach z widocznością ograniczoną do minimum - wtedy

> Uruchomiłem grę nawet w detalach wysokich z czystej ciekawości i byłem miło zaskoczony.Nie

Dnia 13.08.2009 o 13:38, Principes napisał:

mierzyłem ilości klatek (bo i po cóż),

No zobacz - i nie przeszkadzało Ci mniej niż 30 kl/sek. Bo w grach konsolowych te 30 kl. jest dla Ciebie wręcz niegrywalne :) Spoko, spoko - już się nie wyzłosliwiam ;-) Jeśli faktycznie Ci to tak dobrze chodziło na jednordzeniowcu, to Twój komp to jakis ewenement.

Dnia 13.08.2009 o 13:38, Principes napisał:

> Po to jest demo, by zrobić z niego użytek, a nie kupować w ciemno. Niesamowite, prawda? Ja to wiem, Ty to wiesz. To teraz przejrzyj fora i zobacz ilu ignorantów kupiło grę bez sprawdzenia dema, bo myśleli że "jednak im pójdzie".

Dnia 13.08.2009 o 13:38, Principes napisał:

>>

Dnia 13.08.2009 o 13:38, Principes napisał:

A jakże. Jedyna zauważalna różnica - wyłączony HUD. Ale wmawiaj sobie dalej, że jakiekolwiek ślady "symulacji" pola walki w grze zaimplementowano.

Niektóre (podkreślam niektóre) rzeczy doceniają nawet fani ArmA - np. sposób dowodzenia drużyną, to jak żołnierz reaguje na postrzał, czy choćby taką pierdołe jak animacja przeładowania SMAW-a (w OFP:DG żołnierz się wtedy zatrzymuje, a ArmA nie i nie jest to komplment)

Dnia 13.08.2009 o 13:38, Principes napisał:

> Ignorantem trzeba być, by podobieństw nie zauważyć. Naczelny ignorancie forów wszelakich. Jakie Ty widzisz podobieństwa ? Cod - liniowy FPS oparty na skryptach, z autoregeneracja na czele, bez mozliwości dowodzenia druzyną. OFP:DR -nieliniowy taktyczny FPS z elementami symulacji, z dzialającym niezależnie AI, z dowodzeniem druzyną, gdzie ginie się od jedego celnego strzału. Krótko - podobieństw nie ma. Co nie zmienia faktu, że OFP:DR pod względem realizmu i zaawansowania ArmA 2 nie dorówna.

Dnia 13.08.2009 o 13:38, Principes napisał:

>>> Bo i znacznie gorzej wygląda, dochodzi jeszcze kwestia AI. No fakt - wyglada gorzej (czy znacznie to bym się kłócił), ale też jest lepiej zooptymalizowany. A nie jest to jeszcze produkt finalny.

Dnia 13.08.2009 o 13:38, Principes napisał:

>

Dnia 13.08.2009 o 13:38, Principes napisał:

> A posiadaczy konsol olali całkowicie.Dostaną grę później (moze nawet znacznie później, pamiętając sytuację z OFP:Elite). Za to nie będą robić za beta testerów :)> Gra o takiej złożoności musi mieć błędy, to nieuniknione.>Ja to wszystko rozumiem. Powiem więcej - doceniam fakt że Bohemi się chce wydać taki produkt, dla hardkorowców i pasjonatów i wypuścic go na maksymalnie juz dzis casualowy rynek. Doceniam to i gdyby nie te cholerne bugi, to gra już dziś stała by u mnie na półce, bo 70 zł. za produkt tej klasy, to jest tanio jak barszcz. Doceniam to wszystko, ale do cholery Bohemia daje ciała już trzeci raz. Pierwszy OFP bodajże do patcha 1.46 był w zasadzie niegrywalny (potrafiło się kompletnie zwalic całe AI, co uniemozliwiało przejście kampanii), pierwsza ArmA wyszła w zasadzie jako beta (przez co gry nigdy nie kupiłem) i teraz znowu sytacja się powtarza.Ja naprawdę rozumiem, że przy takim produkcie mogą pojawic sie bugi i ti jest nieuniknione. Ale jeśli te bugi są widoczne gołym okiem, to się produkt szlifuje, a nie wypuszcza na rynek, żeby przetestowali go gracze. Swoich klientów należy szanować - bo ktoś sie kiedyś wpieni i sprzedaz poleci na łeb na szyję.Na razie gram więć w demo - doceniam złożoność symulacji, podziwiam realizm, podoba mi się grafika (na wysokich ustawieniach jest cud-miód, na najwyższych pewnie pomyliłbym grę z reportażem wojennym), cieszy mnie dbałość o detale (animacja żołnierza, wygląd broni, sposób w jaki nasz "soldat" się czołga - tak świetnie nie było to pokazane w żadnej innej grze). Za to mega wielkie plusy i szacunek dla czeskich programistów.Niestety jest też druga strona medalu. Nerwicy dostaje jak widze bugi i graficzne "glitche" - żołnierz mi się zapadł po kolana w murek, normalnie żenada. Animacja naszego wojak podczas lądowania na spadochronie nie istnieje - gość wisi jak kołek. Bardzo przeciętna (by nie rzec słaba) jest fizyka. W jednej z misji szkoleniowych (gdzie mamy "wyeliminować" naszych kolegów z oddziału przebranych za partyzantów zawiesiło mi się AI - do momentu "zwisu" chłopaki radzili sobie nieźle, po zwisie stanęli jak wryci, a ja wystrzelałem ich jak kaczki). Do tego dochodzi jeszcze fatalna optymalizacja.ArmA 2 kupię jednak na pewno - tyle że jak już wyjdzie "tona" patchy.

Dnia 13.08.2009 o 13:38, Principes napisał:

> Pozbawiona bugów? Spójrz w lustro i wymów słowo "naiwniak". Tak, tak :) Będzie sytuacja jak z xboxowym OFP:Elite. Gra wyszła grubo później (4 lata, hehe, jednak moze tym razem Bohemia się bardziej spręży) za to pozbawiona bugów i mocno poprawiona w stosunku do pecetowego pierwowzoru (m.in. nowy system odpowiedzialny za drzewa i zwierzęta i mocno poprawione AI). Tyle w temacie :)

Usunięty
Usunięty
13/08/2009 16:59

To nie są ostateczne wymagania!Zobaczcie co Helios (Community Manager) napisał na oficjalnym forum Codemasters: http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=372433"I''ve been informed that these are not currently correct and are based on old un-optimised versions of the PC code."

Usunięty
Usunięty
13/08/2009 13:38
Dnia 13.08.2009 o 12:59, Lordpilot napisał:

Chyba w najniższych możliwych detalach z widocznością ograniczoną do minimum - wtedy faktycznie się zgodzę. Demko w trakcie testowania, na wysokich detalach (a są jeszcze ultra wysokie) w rozdziałce 1440x900, z widocznością ustawioną na 2 km, w benchmarku wbudowanym w demo mam średnio 20 kl./sek (w samej grze jest jednak lepiej). Dodam że mam quada, 2GB ramu i nienajgorszą (nawet dziś) kartę graficzną.

Cieszę się.Uruchomiłem grę nawet w detalach wysokich z czystej ciekawości i byłem miło zaskoczony.Nie mierzyłem ilości klatek (bo i po cóż), możliwe, że przy większych starciach animacja zaczęłaby szarpać.

Dnia 13.08.2009 o 12:59, Lordpilot napisał:

Tak więc nie wmawiaj ludziom jak to Arma 2 jest świetnie zooptymalizowana, bo jeszcze gracze ze słabszymi kompami sobie zrobią nadzieje i wyrzucą 70 zł. w błoto, tylko po to żeby potem patrzeć na pokaz slajdów.

Po to jest demo, by zrobić z niego użytek, a nie kupować w ciemno. Niesamowite, prawda?

Dnia 13.08.2009 o 12:59, Lordpilot napisał:

Co do OFP: DR to zapowiada się mieszanka taktycznego FPSa z symulatorem pola walki. IMO - pod względem złożoności produkt "Codies" nie ma szans z ArmA 2. Co nie zmienia faktu, że filmik dobrałeś w sposób maksymalnie stronniczy (bo są już także filmiki z hardcore mode)

A jakże. Jedyna zauważalna różnica - wyłączony HUD. Ale wmawiaj sobie dalej, że jakiekolwiek ślady "symulacji" pola walki w grze zaimplementowano.

Dnia 13.08.2009 o 12:59, Lordpilot napisał:

a wypisywanie bzdur że będzie to strzelanka pokroju CoD świadczy wyłącznie o twojej ignorancji.

Ignorantem trzeba być, by podobieństw nie zauważyć. Naczelny ignorancie forów wszelakich.

Dnia 13.08.2009 o 12:59, Lordpilot napisał:

Jeszcze kwestia optymalizacji - na Golu testowali już betę. Chodzi zdecydowanie lepiej niż "full" ArmA2,

Bo i znacznie gorzej wygląda, dochodzi jeszcze kwestia AI.

Dnia 13.08.2009 o 12:59, Lordpilot napisał:

co tylko pokazuje że Czesi po raz kolejny wypuścili na rynek niedopracowany produkt, robiąc z pecetowych graczy darmowych beta-testerów

A posiadaczy konsol olali całkowicie. Kocham tego typu określenia.Gra o takiej złożoności musi mieć błędy, to nieuniknione. Nie masz tutaj do czynienia z oskryptowanym do bólu "korytarzowym" dziełkiem, który "sam się przechodzi".

Dnia 13.08.2009 o 12:59, Lordpilot napisał:

(bo wersja konsolowa powinna już być bugów pozbawiona, tyle że wyjdzie dużo później).

Pozbawiona bugów? Spójrz w lustro i wymów słowo "naiwniak".




Trwa Wczytywanie