Jeżeli tworzysz zawartość, to powinieneś coś z tego mieć - mówi McGee

Grzegorz Bonter
2009/04/23 09:58
5
0

LittleBigPlanet utorowało drogę grom będącymi tak naprawdę rozbudowanymi edytorami poziomów. Czy jednak klienci nabywający dany tytuł nie powinni otrzymywać jakiegoś wynagrodzenia za to, co sami stworzą?

Idea Web 2.0 dość szybko została przeniesiona do gier. Twórcy gier coraz chętniej dorzucają do strzelanek edytory poziomów (Far Cry 2, LittleBigPlanet) czy narzędzia do samodzielnego teksturowania broni. Jednak o ile nakładanie własnych wzorów wyglądu na pukawki służy jedynie wrażeniom estetycznym, tak przy tworzeniu całym map i poziomów gracze poniekąd odwalają robotę za deweloperów. Temat ten poruszył w ostatnim wywiadzie American McGee, twórca Alice i Grimm. Jeżeli tworzysz zawartość, to powinieneś coś z tego mieć - mówi McGee

"Wydaje mi się, że to [tworzenie zawartości przez graczy - przyp. red.)] było "trendem" jeszcze w czasach Dooma. Jedyna różnicą jest to, że teraz ktoś próbuje na tym zarobić (...) To wszystko jest OK, ale moim zdaniem, jeżeli wydawca już na samym początku zakłada, że to zawartość tworzona prze graczy ma przyciągać klientów, to powinni oni rekompensować oni swoim klientom włożony w to wysiłek".

Pełny wywiad możecie znaleźć pod tym adresem.

GramTV przedstawia:

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
23/04/2009 12:13
Dnia 23.04.2009 o 11:56, Silin_Xeadon napisał:

Jak dla mnie zarabianie pieniędzy na tworzeniu poziomów to dobre rozwiązanie dla graczy, a nie koniecznie dla twórców. W końcu ktoś musiałby za te poziomy płacić.

Niekoniecznie, skoro coraz częściej twórcy każą płacić za różne niewielkie dodatki, to równie dobrze gracz który tworzy dany dodatek mógłby dostawać prowizję.Tyle, że mi ogólnie idea "sztucznych dodatków", DLC itp. nowoczesne sposoby na zarabianie na grach niespecjalnie odpowiadają. Dzięki modom i tak twórcy zyskują, gdyż modderzy często naprawiają błędy twórców i dla ich twórczości warto dany tytuł zakupić. Coraz częściej odnoszę wrażenie, jakby tworząc grę celowo starano się ją lekko okroić, aby później móc na dodatkach zarobić.

Usunięty
Usunięty
23/04/2009 11:56

Jak dla mnie zarabianie pieniędzy na tworzeniu poziomów to dobre rozwiązanie dla graczy, a nie koniecznie dla twórców. W końcu ktoś musiałby za te poziomy płacić.

Usunięty
Usunięty
23/04/2009 11:38

"Twórcy gier coraz chętniej dorzucają do strzelanek edytory poziomów (Far Cry 2, LittleBigPlanet)"Nie wiedziałem, że Little Big Planet to strzelanka ;P.




Trwa Wczytywanie