Podczas jednej z imprez Microsoftu Graeme Devine z Ensemble Studios został zapytany o możliwość stworzenia Halo Wars na komputerach osobistych. Wszak to na blaszakach gatunek RTS rozwija się najmocniej. Odpowiedź była jednak krótkim odbiciem piłeczki: "Zero. Nigdy. Przenigdy. Microsoft może to ogłosić, a ja i tak będę powtarzał to co powiedziałem".
Głównym powodem, dla którego strategie czasu rzeczywistego nie imają się rynku konsolowego jest uciążliwe sterowanie. Właśnie ten czynnik ma być paradoksalnie podstawowym argumentem za zachowaniem przez Halo Wars statusu exclusive'a dla Xboksa 360. "Naszą całą koncepcję oparliśmy na konsolowym kontrolerze. Nigdy nie myśleliśmy o stworzeniu wersji pecetowej za, powiedzmy, dwa lata" - powiedział Levine.Przedstawiciele Ensemble Studios zaprzeczyli, jakoby zamierzali stworzyć Halo Wars w wersji pecetowej. Więcej szans daje się powstaniu kontynuacji tego konsolowego RTS-a.