O ogromnym świecie gry Fuel

Renor Mirshann
2008/09/25 20:09

Codemasters twierdzi, że świat planowanej na przyszły rok samochodówki Fuel zająłby cztery płyty Blu-ray, gdyby opracowywano go standardowymi metodami. Na szczęście twórcy mają w zanadrzu autorską technologię, która znacznie ograniczy jego rozmiar.

Pomysł gry samochodowej z terenem, który można dowolnie eksplorować po wydaniu gier Test Drive Unlimited i Burnout Paradise nie dziwi już tak bardzo. Zdziwić może natomiast David Brickley z firmy Codemasters, który twierdzi, że świat tej drugiej w porównaniu do tego, co pokaże Fuel wygląda jak mały znaczek pocztowy położony na dużej mapie.

Francuskie studio Asobo, zajmujące się tym tytułem, spędziło cztery lata na opracowywaniu wykorzystanej w nim technologii streamingu tekstur. Skutkiem ich poświęcenia jest robiąca wielkie wrażenie wielkość terenu gry - osiem tysięcy kilometrów kwadratowych. Jak będzie z jego jakością? Na razie mamy tylko zapewnienia, że bardzo dobrze. O ogromnym świecie gry Fuel

David ujawnił, że gdyby chciano opracować cały ten kawał świata tradycyjnymi metodami, to zająłby on cztery płyty Blu-ray [nie, nie sprecyzował, iluwarstwowe ;) - dop. Renor]. "Gigantyczna ilość danych, naprawdę niesamowita. Wielkim wyzwaniem było udowodnienie, że możemy zapełnić ten teren pełnoprawnymi wyścigami, generowanymi zgodnie z pewnymi algorytmami, które nie będą odstawać jakością od tych ze z góry ustalonymi trasami" - powiedział.

GramTV przedstawia:

Dla przypomnienia - podobnie jak w Burnoucie, w Fuelu po pierwszym załadowaniu się gry ma nie pojawić się ani jeden ekran wczytywania. Twórcy obiecują dodatkowo bardzo zróżnicowane efekty pogodowe (łącznie z burzami piaskowymi i tornadami!) i wiele rodzajów pojazdów do wyboru, zarówno dwu- jak i czterokołowych. Warto tez zwrócić uwagę na to, że chociaż off-road jest ważną częścią nowego produktu w portfolio Mistrzów Kodu, to zaoferuje on również wyścigi na terenach nieco bardziej zabudowanych. W końcu to tysiące kilometrów, więc urozmaicenie być musi.

Data premiery gry jest ustalona na drugi kwartał przyszłego roku. Fuel pojawi się w wersjach na PC, PS3 i Xboksa 360.

Komentarze
28
Usunięty
Usunięty
01/12/2008 20:07

Widzę, że 12 lat po premierze gry "The Elder of scrolls: Daggerfall" jej rekord nadal nie został pobity :P Te 8 tysięcy kilometrów to mniej więcej 5 procent świata tej ogromnej gry.

Usunięty
Usunięty
30/09/2008 11:24

Trzeba przyznać , że teren tej gry o wielkości ośmiu tysięcy kilometrów kwadratowych , robi ogromne wrażenie. W Burnout Paradise jeszcze nie miałem możliwości zagrania , ale skoro tam mapa jest podobno duża , a w porównaniu z mapą w Fuel-u jest i tak bardzo mała to naprawdę ludzie z Codemasters się popisali. Dla tak wielkiej mapy teren musi być jak najbardziej zróżnicowany , a liczba modeli samochodów musi być bardzo duża , a to dlatego żeby przypadkiem gracza nie dotknęła nuda podczas przemierzania mapy wzdłuż i wszerz.

Usunięty
Usunięty
27/09/2008 17:23

" osiem tysięcy kilometrów kwadratowych" to robi wrażenie pod warunkiem ze to będzie prawda i na pc ta gra nie bedzie potrzebowała min 4-8GB ramu...




Trwa Wczytywanie