Dlaczego Stalker powstawał tak długo?

pepsi
2008/06/16 17:55

Sześć lat trwały prace nad FPS-em S.T.A.L.K.E.R.. Skąd tak długi czas oczekiwania na produkcję studia GSC GameWorld? W wywiadzie udzielonym serwisowi Eurogamer Oleg Yavorsky przybliżył wyzwania, przed jakimi jego ekipa stanęła w trakcie tworzenia tego głośnego tytułu.

Stalker: Cień Czarnobyla okazał się jednym z najlepszych tytułów 2007 roku. Premierę poprzedził jednak wyjątkowo długi, bo aż sześcioletni proces produkcji gry. W pewnych momentach poddawano pod wątpliwość, czy shooter ten kiedykolwiek ujrzy światło dzienne, a bardziej ironiczni komentatorzy porównywali go nawet do Duke Nukem Forever.

Okazuje się, że ekipa GSC GameWorld podeszła do projektu bardzo ambitnie. Wymagania, które postawili przed sobą programiści ukraińskiego studia przerosły ich możliwości. O tej i innych przeszkodach mówił w wywiadzie dla serwisu Eurogamer Oleg Yavorsky. "Dzieci rodzą się i zaczynają chodzić do szkoły w czasie, w jakim my stworzyliśmy Stalkera" - porównał żartobliwie członek GSC GameWorld. Dlaczego Stalker powstawał tak długo?

"Naszym głównym problemem był fakt tworzenia technologii i gry równolegle, to przysporzyło nam sporego bólu głowy. Gdy chcieliśmy wypróbować jakiś element rozgrywki, nie mogliśmy tego zrobić, bo nieskończony jeszcze silnik nie pracował w pełni. Poza tym, mieliśmy niezwykle ambitny plan - Stalker miał być wspaniałą grą, łączącą w sobie elementy wielu gatunków: shooterów, RPG-ów, survival horrorów i prowadzenia samochodów" - kontynuował Yavorsky.

GramTV przedstawia:

Członek ekipy GSC GameWorld otwarcie przyznał, że ekipie zwyczajnie zabrakło doświadczenia, a poza tym wzięła ona na swoje barki zbyt wiele. Ciężka praca zaprocentowała jednak w kolejnym projekcie, jakim jest prequel Stalkera, Clear Sky. Prace nad nim trwały cztery razy krócej, niż nad oryginalną grą, czyli - jak łatwo policzyć - półtora roku. Premiera gry zaplanowana jest na 29 sierpnia.

To jednak nie koniec zbierania doświadczeń przez ukraińską załogę. Kolejne będzie prawdopodobnie związane z tworzeniem gier na konsole. "Bardzo chcielibyśmy, by Clear Sky trafiło na konsole, jednak obecnie mamy mnóstwo pytań natury technicznej" - przyznał Yavorsky. "Ta technologia to dla nas w dużej mierze nowe zagadnienie. Dopiero zaczęliśmy poznawać rzeczy związane z konsolami. Zobaczymy, czy nasz silnik będzie na nich działał i dopiero z tego punktu podejmiemy dalsze decyzje" - zakończył.

Komentarze
23
Usunięty
Usunięty
09/07/2008 08:53

Długo robili ale warto było :D

Usunięty
Usunięty
19/06/2008 20:20

Muszę przyznać że S.T.A.L.K.E.R. to bardzo dobra gra. W grę włożono dużo pracy i to się liczy a gra się udała. Odczuwa to się w klimacie. Na pewno nad nim trochę musieli posiedzieć. :)

Usunięty
Usunięty
17/06/2008 09:12

A ja myślałem, że to THQ przyszło i kazało zgodnie ze swoją tradycją wypuszczania niedorobionych gier powtykać trochę bugów i popsuć trochę działających rzeczy.Stalker jest grą świetną i porównywanie jej do gierki na przerwę na reklamę jaką jest cod4 mocno mija się z celem. Tu nie ma radosnej sieczki tylko trzeba pomyśleć. W multi stalkera nie grałem. Za dużo czasu poświęcam na młócenie potworków w sven coop.




Trwa Wczytywanie