Game Developers Conference - podsumowanie

Zaitsev
2008/02/25 17:37

W miniony piątek zakończyła się konferencja Game Developers Conference. Działo się, oj działo, dlatego bez zbędnego zwlekania przechodzimy do podsumowania tegorocznej imprezy z San Francisco.

Tegoroczne GDC z pewnością wpłynęło pozytywnie na samopoczucie zatwardziałych blaszakowców. Największe tuzy związane ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem powołały do życia PC Gaming Alliance - sojusz mający na celu głoszenie hasła "PC gaming not dead". Wielu bowiem uważa, że rynek gier na komputery osobiste podzielił już los punku. Efekty pracy Microsoftu i ferajny powinny pojawić się już wkrótce.

Czarne chmury zawisły nad xboksową wersją Age of Conan. Twórcy gry wciąż wytężają umysły jak zmusić typowo PeCetową produkcję do działania przy sterowaniu za pomocą 2 gałek, D-pada i przycisków. Game Developers Conference - podsumowanie

Peter Molyneux po raz kolejny droczy się z prasą dostarczając kilkuzdaniowych wypowiedzi na temat swoich tajemniczych projektów, w których znajduje się zero konkretnych informacji. Na deser Moly przejechał się po obecnym rynku gier na PeCety, wskazując jako przyczynę twórców World of Warcraft i Simsów. Sam jednak nie omieszkał pochwalić się możliwościami Fable 2 - trybem co-op i dodatkowymi grami hazardowymi dla użytkowników Xbox Live.

GDC 2008 przyniosło też nieco wyjaśnień na temat Quake Live (aka Quake Zero), przeglądarkowej wersji kultowej sieciowej strzelanki. Będzie za darmo, jednak gracz będzie wystawiony na szkodliwe promieniowanie bijące od reklam. Do tego pojawił się nowy termin - "Freemium".

W minioną środę podano datę premiery kolejnej części serii Postal. Jeżeli ktoś lubił żarty toaletowe z Postala 2, to powinien nastawić się na ich porcję w drugim kwartale przyszłego roku.

Oprócz gier, podczas konferencji pokazano też nieco technologii - Havok zaprezentował dwa nowe moduły do swojego silnika fizyki - Cloth i Destruction, które wspólnie świetnie nadawałyby się do produkcji pikantniejszych gier. Z kolei firma Emotiv pokłada wielkie nadzieje w sile umysłów graczy, pokazując urządzenie do sterowania programami za pomocą myśli. Nie wiadomo jeszcze, czy normalna wersja ustrojstwa będzie działała w przypadku casuali.

Pojawiły się także informacje na temat epizodów - studio Rockstar wypuści dodatkową zawartość dla GTA IV w wersji na Xboksa 360 w sierpniu, pozostawiając posiadaczy PlayStation 3 siedzących w kącie ciemnego pokoju z rozmazanym od łez makijażem.

Natomiast twórcy Penny Arcade Adventures obiecają kolejne epizody co 4 miesiące.

Ci, którzy w odwiecznym konflikcie "ninja kontra piraci" stoją po stronie tych pierwszych, z pewnością pokażą zęby na wieść o ustalonej na czerwiec tego roku premierze Ninja Gaiden 2.

W wyścigu zbrojeń pomiędzy PlayStation Network a Xbox Live pojawiła się kolejna broń, tym razem po stronie Microsoftu - Xbox Live Community Games. Użytkownicy tej usługi będą mogli sami tworzyć gry za pomocą zestawu narzędzi XNA Studios. Lepiej ubrać sztormiaki zanim nastąpi zalew banalnych side-scrollerów...

Ciasto jest nie tylko kłamstwem, ale jest także pyszne i wilgotne. Na szczęście Valve też tak uważa i dlatego powstanie kontynuacja krótkiego, choć niesamowicie zabawnego Portala. Wszak póki są żywi ludzie, eksperymenty będą kontynuowane...

Naturalnym podczas takiej konferencji jest stroszenie piórek przez Microsoft i Sony. Microsoft chwaliło się liczbami, Sony reklamowało swoje usługi, zgłaszając jednocześnie wykonanie założonego planu.

GramTV przedstawia:

Jak się okazało podczas GDC, istnieją jeszcze w branży gier altruiści - chociażby studio Insomniac Games. W ramach projektu Nocturnal Initiative, zamierzają udostępnić deweloperom kawałki swojego kodu tak, żeby ci nie musieli wciąż na nowo wyważać otwarte drzwi.

W ramach rozliczenia za poprzedni rok, na Game Developers Conference przyznano nagrody najlepszym grom. Wyróżnienia zdobyły głównie Portal i Bioshock.

Pozostałe wieści z GDC niewspomniane na gram.pl:

Xbox na stoisku Microsoftu, chwalącego się postępem prac nad awaryjnością tej konsoli, straszy RRoD-em. Publika reaguje mniej więcej tak:

Taku Murata ogłasza przechrzczenie silnika Final Fantasy XIII z The White Engine na Crystal Tools. Cieszy wieść, że działa on także na Iksie i PeCetach. Ekipa serwisu FinalFantasy-XIII pokazała nawet zdjęcia tego narzędzia.

Sony w raczej mało zabawny sposób żartuje z wady XMB - braku dostępu do muzyki podczas gry na PS3.

Sony ogłosiło także współpracę z firmą Vivox, czego efektem ma być opracowanie takiego sposobu porozumiewania się, jaki jest testowany w Second Life.

Microsoft robi krok w stronę kieszonkonsolek - Zune dostanie pierwsze gry.

Factor 5 nadal pracuje nad poprawieniem sterowania w Lair. Łatka korygująca nieposłusznego smoka pojawi się w pierwszym kwartale 2008.

Microsoft wypluł z siebie tytuły nowych gier na Xbox Live Arcade. Briad, Castle Crashers, Defense Grid: The Awakening, Go! Go! Break Steady pojawią się na wiosnę i lato.

David Jaffe nie pojawił się na GDC. Był zbyt zajęty czerpaniem przyjemności z choroby i pracy nad swoją nową grą.

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
26/02/2008 19:10

Najwiecej mnie ciekawi jakie będą efekty ratowania PC bo to moja platforma. I czekam na Fable 2 GTA 4. Na PC.

Usunięty
Usunięty
26/02/2008 16:52

"Pojawiły się także informacje na temat epizodów - studio Rockstar wypuści dodatkową zawartość dla GTA IV w wersji na Xboksa 360 w sierpniu, pozostawiając posiadaczy PlayStation 3 siedzących w kącie ciemnego pokoju z rozmazanym od łez makijażem."Hehe, przypomniało mi się jak jeden gostek na forum xboxa360 napisał, że Playstation jest dla emo. :) Widać gram.pl też ma takie zdanie (nie obrażając nikogo, ot żarty). :D

Usunięty
Usunięty
26/02/2008 15:36

"David Jaffe nie pojawił się na GDC. Był zbyt zajęty czerpaniem przyjemności z choroby i pracy nad swoją nową grą."Jakoś mi sie spodobał ten kawałek "zbyt zajety czeepaniem przyjemności z choroby"Co do GDC, czekam na Portala 2 i na ciastko :D




Trwa Wczytywanie