Tydzień z grą Heroes of Might and Magic V (i dwoma dodatkami do niej) - dzień trzeci

Lucas the Great
2008/01/23 18:00

Po siłach z Przystani, Sylwanu, Inferno i Nekropolis nadeszła pora na przedstawienie armii Akademii oraz Lochu. Jak łatwo się domyślić (lub sprawdzić w planie tego Tygodnia z...), dwie frakcje pochodzące z dodatków pozostawiliśmy sobie podstępnie i złośliwie na jutro...

Akademia

Akademia, Tydzień z grą Heroes of Might and Magic V (i dwoma dodatkami do niej) - dzień trzeci

Władający potężnymi mocami magii czarodzieje przez całe wieki byli tak samo podziwiani, jak i nienawidzeni przez niepotrafiących zrozumieć Sztuki zwykłych śmiertelników. Dlatego też setki lat temu uradzili, aby zebrać się razem i opuścić królestwa ludzi, niepodzielających ich dążenia do zdobycia jak największej wiedzy i mocy. Założyli własne państwo, które opiera się na zasadzie równouprawnienia wszystkich wchodzących w jego skład miast. Rządzi nim senat wybierany spośród najmądrzejszych i posiadających największe doświadczenie magów, nazywany zwyczajowo Kręgiem Dziewięciu. Dla czarodziei najwyższymi wartościami są poznanie i zrozumienie, gdyż tylko dogłębna wiedza na temat zależności rządzących światem daje prawdziwą władzę.

Pełen tekst znajdziecie tutaj.

Loch

Loch, Tydzień z grą Heroes of Might and Magic V (i dwoma dodatkami do niej) - dzień trzeci

Wydawałoby się, że elfy to rasa ceniąca sobie przede wszystkim spokojny żywot zgodny z prawami natury. Owszem, jednak na przestrzeni wieków nie wszyscy przedstawiciele tej rasy podzielali takie poglądy. Znalazła się bowiem całkiem pokaźna grupka renegatów, którzy bardziej cenili sobie życie pełne intryg, zdrady i perwersyjnych przyjemności. Zawarli oni swego czasu tajemniczy pakt z istotą zwaną Bezimiennym i od tego czasu datuje się formalny rozłam w królestwie elfów. Mroczni renegaci przenieśli się do jaskiń i podziemnych korytarzy, uciekając przed znienawidzonym jako symbol Światła słońcem. Ich system społeczny oparty został na matriarchacie – to kobiety dominują u nich zarówno na płaszczyznach życia społecznego, jak też religijnego i politycznego. Podzieleni są na niezależne klany, których przywódczynie są jednocześnie najwyższymi kapłankami kultu Malassy – smoczycy ciemności, będącej strażniczką wszelkich sekretów.

GramTV przedstawia:

Pełen tekst znajdziecie tutaj.

Więcej informacji na temat Tygodnia z grą Heroes of Might and Magic V (i dwoma dodatkami do niej) znajdziecie w tym miejscu.

Komentarze
25
Usunięty
Usunięty
24/01/2008 18:09
Dnia 24.01.2008 o 17:50, windows00 napisał:

A gdy Orkowie zrzucili okowy i uciekli, nieprzystosowani i odzwyczajeni od różnych obowiązków Czarodzieje musieli znaleźć jakiś środek zastępczy.

Czyli stworzyli sobie nową rasę zwierzoludzi, aby stworzyć sobie myślących niewolników, po to, aby dla nich pracowali. Hmm... ironia, że potem zniewoleni zostali przez mroczne elfy, którym służą za gladiatorów i strażników. ;]

Usunięty
Usunięty
24/01/2008 17:50
Dnia 23.01.2008 o 19:34, Azuredragon napisał:

Nienawidzę Akademii. Zarówno jako frakcji, którą można grać (jednostki jakieś takie śmieszne, mimo wielu dobrych specjalnych umiejętności

Kwestia gustu, stylizacja arabska może się wielu podobać.

Dnia 23.01.2008 o 19:34, Azuredragon napisał:

jak i pod względem fabularnym. Dlaczego akurat fabularnym? Bo jako jedyna rasa "dobra" traktuje niewolnictwo jako rzecz naturalną, a to przecież właśnie oni stworzyli orków, minotaurów i zwierzoludzi, aby zagwarantować sobie niewolnicze rasy służebne.

Po pierwsze - Orków nie stworzyli ot tak, bo nie chciało im się sprzątać i gotować :>Byli oni wsparciem w walce z Demonami podczas Wojny Krwawego Księżyca. Poza tym Orkowie tworzeni byli z kryminalistów i wykolejeńców.Ich winą może być jedynie to, że nie uznali Orków za równych sobie. A gdy Orkowie zrzucili okowy i uciekli, nieprzystosowani i odzwyczajeni od różnych obowiązków Czarodzieje musieli znaleźć jakiś środek zastępczy.Co do artykułu:Znowu się muszę przyczepić do pewnej jego części. Tym razem do opisu Mrocznych Elfów.Historia Mrocznych Elfów zaczyna się trochę wcześniej. Zanim Tuidhana zawarła pakt z Bezimiennym, ogłosiła niepodległość, gdyż nie zgadzała się z reformą, jaką chciał przeprowadzić Arniel (Trzeci Król Elfów) w związku z tronem i jego dziedziczeniem. Później Imperium Sokoła postanowiło poszerzyć swe ziemie o królestwo Tuidhany, która po nieskutecznej próbie wywalczenia pomocy u Arniela (który później wspomógł armie Imperium) zwróciła się o pomoc do Bezimiennego. I dopiero ten związek powoduje "życie pełne intryg, zdrady i perwersyjnych przyjemności".

Usunięty
Usunięty
24/01/2008 12:43
Dnia 24.01.2008 o 08:31, morthi napisał:

mod jest swietnie wykonany - a dodatkowo kompatybilny z saveami i plikiem campagin.sav z podstawki wiec nic tylko grac dodatkowo polska wersja ma juz zaimplementowane nieoficjalne poprawki wiec napisy w filmikach sa zgodne z tym co mowia lektorzy (jesli wybierzemy wersje polska) lub tez mozemy cieszyc sie angielskimi filmikami i polskimi napisami - skoro wydawca o to nie zadbal to sami gracze sie tym zajeli :P mam wielka frajde ogladac filmiki z kampanii z podstawki z postaciami ktore ruszaja ustami :)

Koniec z Bogusiem Lindą? W takim razie nie mam więcej pytań :P Ino szybko zamawiać Hordy :)




Trwa Wczytywanie