S.T.A.L.K.E.R. to rzadki przykład gry, której po bardzo długim czasie produkcji udaje się osiągnąć sukces i spełnić przynajmniej część oczekiwań graczy (bo nie oszukujmy się - po latach wymagania fanów są już tak wygórowane, że spełnienie ich wszystkich jest zwyczajną niemożliwością). Jak to jednak z tego typu ambitnymi projektami bywa, twórcy nie ustrzegli się błędów. Część z nich została już wyeliminowana w udostępnionych graczom poprawkach, inne ciągle czekają na swoją kolej.
"Wielcy wydawcy mają swoje zasady i bardzo surowe wymagania, które my jako developer musimy spełniać. Nowy patch testowany jest już od jakiegoś czasu i jesteśmy w regularnym kontakcie z THQ. Gracze powinni się więc spodziewać poprawki bardzo niedługo" - tłumaczy Oleg Jaworski z GSC Game World.Wśród zmian wprowadzanych przez najnowsze uaktualnienie znaleźć się mają m.in. poprawki w działaniu sztucznej inteligencji sterowanych przez komputer postaci, dodanie wsparcia dla procesorów dwurdzeniowych, usprawnienia silnika fizycznego i zwiększenie płynności działania gry o 10 - 15 klatek na sekundę. Patch wprowadzi również nowy tryb rozgrywki, pozwalający na swobodne i niczym nieskrępowane eksplorowanie całej zony. Będzie z niego można skorzystać po skończeniu gry.