Rynek reklam silnie się rozrośnie

pepsi
2007/07/07 17:38

Według wyliczeń analityków, do 2011 roku rynek reklam w grach będzie wart 971,3 miliona dolarów. Jest to suma niebotyczna, gdyż podsumowanie roku 2006 wykazało obrót na poziomie 77,7 miliona. Czyżby zatem na przestrzeni następnych kilku lat miała dokonać się rewolucja?

Obecnie firmami napędzającymi rynek reklamowy w grach są takie kolosy, jak IGA Worldwide, Double Fusion czy należący do Microsoftu Massive. Jak wykazały badania Yankee Group, ilość gier zawierających reklamy wzrośnie w 2008 roku dwukrotnie względem poprzednich dwunastu miesięcy. Dużą rolę odegrają dynamiczne spoty, mające z czasem wypierać statyczne billboardy czy plakaty. Wszystko to spowoduje, że inwestycje w rynek reklamowy w grach wzrosną do 971,3 miliona dolarów. Łał... Rynek reklam silnie się rozrośnie

"Reklamodawcy coraz częściej znajdują interes w zamieszczaniu swych ogłoszeń w grach ze względu na różnorodność ich form" - argumentuje przedstawiciel Yankee Group. Zwraca on jednocześnie na fakt, że promocja marek powinna odbywać się automatycznie, nie może natomiast zakłócać użytkownikom rozgrywki.

Cóż, żyjemy w czasach coraz to nowszych technologii, nie może zatem dziwić fakt, że i reklama potrzebuje rozwoju nowych dróg. Oby tylko, jak słusznie zauważył rzecznik Yankee Group, ogłoszenia w grach nie były denerwujące. Nic tak chyba nie wkurza, jak dziesięciominutowy spot reklamowy w najważniejszym momencie filmu... Nie kopiujmy złych wzorców do gier.

GramTV przedstawia:

Komentarze
51
Usunięty
Usunięty
08/07/2007 23:55

1.Nie nawidze reklam i za to kochałem gry (bo ich tu nie ma)2.Wraz z czasem reklamy zaczną się w grach coraz bardziej dawać we znaki (porównajcie sobie reklamy z lat 60 z tymi które teraz w TV widzicie)3.Gracz nie bedzię miał żadnego zysku z reklam w grze, wole już zapłacić te 20 zł więcej i nie mieć reklam, wraz z rozwojej technologi ktoś pewnie wpadnie na pomysł reklam "online" które będą przez internet ściagać nowe reklamy ;/4. Na samych reklamach nie zyskają programiści tylko wydawca który zgarnie za nie kase, a jak znam życie to już się postarają aby reklam w grze było jak najwięcej.

Kamguz21
Gramowicz
08/07/2007 20:52

Jeśli chodzi o cenę i jej wpływ na graczy, to pomijając sposób wprowadzenia reklam do gier może dojść do pewnej sytuacji. Te gry w których będą one bardziej "uciążliwe" będą sprzedawane taniej, natomiast droższa będzie wersja tej samej gry bez reklam.

Usunięty
Usunięty
08/07/2007 18:49

Reklamy pasują, jeśli mówimy o takiej formie jak w np: NFS (nowych), PES, FIFA, TOCA, Colin. Za to pasowałoby mi, żeby w Mafii gangsterzy nosili garnitury i buty rzeczywistych, działających również w tamtych czasach firm, a skaterzy z TH chodzili w buciorach takiego Adi czy Nike.BTW: NFSU to jeden wielki spot - same HKSy i Brembo:)




Trwa Wczytywanie