Nowy 3DMark tylko dla DX10

Renor Mirshann
2007/04/30 16:09

Nick Renqvist, programista pracujący w firmie Futuremark, ujawnił na swoim blogu pierwsze informacje dotyczące nowej wersji 3DMarka, popularnego programu do testowania wydajności komputerów osobistych. Najważniejszą z nich jest ta, że uruchomi się ona wyłącznie na PeCetach z systemem Windows Vista i bibliotekami DirectX 10.

Firma Futuremark znana jest z wypuszczania co jakiś czas nowej wersji programu, który dobitnie udowadnia, że nasz nowy PC nie jest tak wydajny, jakbyśmy tego chcieli – 3DMarka. Jeden z jej pracowników, Nick Renqvist, podzielił się na swoim blogu ze światem pierwszymi informacjami na temat zbliżającej się pomału kolejnej edycji tego najpopularniejszego chyba testera ogólnej wydajności PeCetów. Nowy 3DMark tylko dla DX10

Potwierdził to, czego wielu się spodziewało – kolejny 3DMark będzie przeznaczony wyłącznie dla nowego systemu Microsoftu, Windows Vista. Ta decyzja jest oczywiście konsekwencją tego, że skorzysta on w pełni z nowych możliwości dawanych przez dziesiątą wersję bibliotek DirectX. Developer tłumaczy się również tym, że trzy ostatnie wersje programu były tworzone z myślą o DX9 i czas na zmiany. Poza tym, produkty Futuremarka zawsze charakteryzowały się korzystaniem z wszelkich dostępnych nowinek technicznych i ta sytuacja z pewnością nie zmieni się w przyszłości.

„DirectX 10 jest wielkim krokiem naprzód w stosunku do poprzednika. Nie mogę tutaj zagłębiać się w detale (dyrektor produktu i ludzie od marketingu powiesiliby mnie za klejnoty, gdybym to zrobił) ale całe środowisko nowego DX pachnie świeżością i nowością. Jest czysto, miło i przytulnie – całkowite przeciwieństwo mojego mieszkania" – napisał Nick. Zapewnił on również, że zespół pracował naprawdę ciężko nad nowymi, zaawansowanymi wolumetrycznymi efektami, które zdecydowanie przebiją to, co można było zobaczyć w 3DMarku 06. To właśnie one, razem z innymi, nieujawnionymi jeszcze elementami nowej wersji programu, mają przynieść w końcu graczom upragnioną erę „filmowej jakości" w grafice.

GramTV przedstawia:

Komentarze
39
Usunięty
Usunięty
25/05/2007 02:44

wiśta jest dziurawa, dx10 obsługiwany przez 4 karty, 3dm ciśnie każdego kompa jak może - tylko nie wiadomo po co.tak samo co mi po grach z pięknymi efektami specjalnymi, cudowną grafiką skoro ich grywalność jest żałośnie niska. wolę odpalić jaką staroć która była miodna kilka lat temu i grać w nią kolejny raz.i tak w tej chwili moją ulubioną grą jest cs 1.6, bo w sourcie są "garbate" modele :P

Usunięty
Usunięty
25/05/2007 02:44

wiśta jest dziurawa, dx10 obsługiwany przez 4 karty, 3dm ciśnie każdego kompa jak może - tylko nie wiadomo po co.tak samo co mi po grach z pięknymi efektami specjalnymi, cudowną grafiką skoro ich grywalność jest żałośnie niska. wolę odpalić jaką staroć która była miodna kilka lat temu i grać w nią kolejny raz.i tak w tej chwili moją ulubioną grą jest cs 1.6, bo w sourcie są "garbate" modele :P

Usunięty
Usunięty
01/05/2007 12:18
Dnia 30.04.2007 o 18:11, logray napisał:

Dołączę się do kopania leżącego. Na 8600 na 100% będzie pokaz slajdów. Zdziwię się jak na nowych animacjach 8800 GTX sobie poradzi. Zwłaszcza, że już gotowa jest seria 9 z nowymi shaderami.

Jasne, tylko ze ja nie pisalem ze na 8600 bedzie 60 FPS, tylko ze bedzie mozna ten benchmark odpalic na karcie za 600zl.To ze na tanich bedzie malo a na drogich duzo klatek, to dosyc oczywiste...




Trwa Wczytywanie