Projekt Aurox został zawieszony

Mads
2006/11/06 14:02

Na oficjalnej witrynie Auroxa, autorzy projektu poinformowali o zawieszeniu prac nad tą dość popularną mutacją Linuxa. Jako jeden z powodów podjęcia takiej decyzji, wymieniane są kwestie finansowe.

Kilka tygodni temu na rynku pojawiła się 12 edycja Auroxa, ale jeszcze przed jej wydaniem głośno było o problemach producenta. Przekładana premiera nowej wersji dolewała oliwy do ognia internetowych spekulacji. Jak donoszą fachowe serwisy poświęcone linuxowej tematyce, głównym powodem zaprzestania rozwijania projektu okazały się - jak zwykle - pieniądze. Na wydanie oficjalnego oświadczenia prasowego, przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Projekt Aurox został zawieszony

Aurox zadebiutował w 2002 roku, był polską odmianą linuxowej dystrybucji Fedora. Po dzień dzisiejszy wciąż cieszy się sporym uznaniem wśród rodzimych miłośników alternatywnych dla Windowsa, systemów operacyjnych.

GramTV przedstawia:

Komentarze
22
Usunięty
Usunięty
07/11/2006 07:03
Dnia 07.11.2006 o 00:51, Obi-San napisał:

Rest in peace Aurox. Używałem go nawet kilka razy i pomimo tego, że z polskich dystrybucji najbardziej lubię PLD - Aurox także był mile widziany na moich hdd. Przykro słyszeć o tym, że to już koniec... ale może kiedyś jakaś reaktywacja? Bardzo dobry distro i do tego rodzimy, warto uronić łezkę, szczególnie że znowu wszystko rozbija się o pieniążki.

Linux jest otwarty wiec moze spolecznosc nie pozwoli umrzec Auroxowi?

Usunięty
Usunięty
07/11/2006 00:51

Rest in peace Aurox. Używałem go nawet kilka razy i pomimo tego, że z polskich dystrybucji najbardziej lubię PLD - Aurox także był mile widziany na moich hdd. Przykro słyszeć o tym, że to już koniec... ale może kiedyś jakaś reaktywacja? Bardzo dobry distro i do tego rodzimy, warto uronić łezkę, szczególnie że znowu wszystko rozbija się o pieniążki.

Usunięty
Usunięty
06/11/2006 20:10
Dnia 06.11.2006 o 18:10, MiKom napisał:

Większość gier pod Linuksa jest tak robiona że kupujemy wersję normalną i pobieramy pliki wykonywalne ze strony producenta. Można też wsadzić to na płytę. Jakby mieli robić osobne pudełka do wersji linuksowych to dopiero byłby bajzel :) A co do ilości gier pod Linuksa to tylko kwestia producentów przyzwyczajonych do Windowsa. To nieprawda że DirectX jest jakoś specjalnie lepszy od OpenGL bo skoro można zrobić na OpenGL renderer do Unreal Engine 3 to można do wszystkiego :) biblioteki są, nawet łatwiejsze w programowaniu.

Kumpel ma na zajęciach na polibudzie taki przedmiot jak "interfejsy graficzne" czy jakoś tak. Z tego jego tłumaczenia i tego co on tworzy oraz wykładów które raz dorwałem to jedynie wyłania mi się obraz lenistwa twórców gier. Jeśli taki amator jak on potrafi wykonać tak bajeranckie animki mając tylko OpenGL i źródła z nim powiązane to co potrafiłby profesjonalista??? Ja sobie to tłumacze w jeden sposób lenistwo,lenistwo i monopol M$ .




Trwa Wczytywanie