Tydzień z Titan Quest - dzień piąty

Lucas the Great
2006/08/11 14:00

Nadszedł czas na ostatnią część materiałów, przygotowanych z okazji Tygodnia z Titan Quest. Opisujemy tym razem wrogów, których można spotkać w trzeciej z krain: na terenach bliższego i dalszego Wschodu.

Przeszukując archiwa w poszukiwaniu dokumentów, które pozwoliłyby nam stworzyć spójny opis potworów zamieszkujących Orient, napotkaliśmy dwa poważne problemy: brak źródeł i rozległy obszar, siłą rzeczy zróżnicowany pod względem fauny i flory. Natrafiliśmy na ślad dalekowschodniej kroniki, której twórcą był Pi’o Tees Te’ar. Niestety po odcyfrowaniu długiego i zawiłego wstępu, wychwalającego wiedzę autora, doczytaliśmy, że właściwą część zapisu kazał po namoczeniu wodą pogrzebać ze sobą w grobowcu, by nigdy nie trafiła w niepowołane ręce... Z tego powodu poniższy materiał musiał powstać na bazie rozrzuconych zapisków innych kronikarzy, więc siłą rzeczy jest niezbyt spójny i wyrywkowy.

Tydzień z Titan Quest - dzień piąty

W zapiskach chińskiej administracji znajdują się uwagi na temat najpoważniejszych lokalnych szkodników. Nasze zainteresowanie wzbudziły dwa gatunki. Pierwszym z nich są skrzydlate małpy, określane jako Peng. Podobno pojedyncze osobniki są jedynie denerwujące, ale już całe stado tych stworzeń potrafi stać się prawdziwą plagą dla okolicy. Znowuż drugi gatunek wygląda znacznie bardziej niepokojąco. W zapiskach wspominany jest jedynie jako Mieszkaniec Bagien i określany jako roślina mięsożerna, na dodatek bardzo dużych rozmiarów i... zdolna poruszać się sprawnie o własnych, niebagatelnych nota bene, siłach.

Interesujące są też poplamione ludzkim tłuszczem zapiski perskiego badacza, który analizował kulturę dzikich ludów zamieszkujących pasma górskie w części długości Jedwabnego Szlaku. Wspomniane w nich jest, że na miejscu napotkał szczątki innych badaczy, ogryzione i oblizane do połysku... Opis mieszkańców gór nasuwa skojarzenia z Neandertalczykami. Wojownicy plemienni używają każdej broni, jaką uda im się zrabować na Jedwabnym Szlaku, a dowodzeni są częto przez potężnych Szamanów, posiadających zdolność okiełznania sił natury. Ludy te czasem chwytają dzikie bestie, które zamieszkują niedostępne górskie jaskinie, istoty, które powinny odejść w zapomnienie wraz z epoką lodowcową. Po wytresowaniu, stwory te służą im za wierzchowce bojowe.

We wspomnianych zapiskach (odnalezionych zresztą w pełnej kości jaskini) znajdują się też informacje o badanym wcześniej mistycznym narodzie Tygrysoludzi. Wynika z nich, że jest to nacja potężnych wojowników, zdolna tworzyć doskonałe, ozdobne pancerze i posługująca się szerokim zakresem broni. Klany Tygrysoludzi dzielą się na dwie kasty: oprócz osobników zajmujących się walką, o futrze ubarwionym w sposób normalny dla tygrysów, występują Szlachetnie Urodzeni – albinotyczne jednostki, które do perfekcji opanowały magię. Ci ostatni wyglądają na o tyle niebezpiecznych przeciwników, że nie tylko używają czarów bojowych, ale również leczą wojowników walczących w pierwszych szeregach.

GramTV przedstawia:

Bogato zdobiony manuskrypt wędrownego perskiego artysty naprowadził nas na ślad kolejnych dwóch niebezpiecznych mieszkańców Orientu. Po pierwsze, wspomniane są w nim Dżiny, które napotkać można w rozmaitych trudnodostępnych zakątkach. Spotkanie z nimi zwykle przebiega szybko i boleśnie, jako że te duchy żywiołów mają wielowiekowy, zapiekły żal do ludzkości za próby zniewolenia i zaprzęgnięcia do roli służebnej. Na szczęście z własnej inicjatywy nie atakują ludzkich siedzib, czego nie można powiedzieć o starożytnej rasie jaszczuroludzi, wywodzących się z mitycznych smoków. Czworonożni Smokowcy dysponują wielką siłą i chętnie posługują się zarówno Bronia kontaktową, łukami, jak i magią. Ich twarda skóra działa jak najlepszy pancerz – autor manuskryptu wspomina, że spotkał ludzi, którzy twierdzili iż da się ją zaadoptować jako elementy zbroi.

Najciekawszą informację zachowaliśmy na koniec. We wszystkich wspomnianych źródłach przewija się opis największego zagrożenia, jakie można napotkać w krainach Orientu. Każdy autor opisuje ową istotę nieco inaczej, ale podobieństw jest na tyle dużo, że musiało im chodzić o to samo. Oto wyłania się sylwetka humanoida uzbrojonego po zęby i skrytego za pancerzem, który niewiele broni może przebić. Rozmaite zdolności magiczne i niewiarygodny spryt to kolejne atuty tej istoty. Jest ona w stanie zaatakować dowolnie licznego przeciwnika, o ile uzna go za zagrożenie dla siebie i sprawy, której służy. Choć pojawiają się w zapiskach różne imiona, przydomki i określenia (często niezbyt kulturalne), analiza źródłosłowów naprowadziła nas na prawdziwą tożsamość tej istoty: to Grecki Bohater.

Na zakończenie polecamy filmowy materiał poglądowy, oparty na rekonstrukcji opisów owego Greckiego Bohatera, przygotowany zarówno w formacie Windows Media, jak i w formacie Quicktime.

Komentarze
45
Usunięty
Usunięty
15/02/2007 22:10

mam postac stworzona na innym cd keyu i chcialbym przeniesc inny moze ktos poradzic jak

Usunięty
Usunięty
15/02/2007 22:10

mam postac stworzona na innym cd keyu i chcialbym przeniesc inny moze ktos poradzic jak

Usunięty
Usunięty
26/11/2006 22:24

I co wie ktoś już co zrobić z tymi save''ami? Przeszedlem całą Grecję i nie chce mi sie zaczynać już od nowa :/ l33x moze wytlumaczysz jak zrobic ten trik z rejestrem bo ja osobiscie nie widze czegos takiego jak angkey albo plkey ;/




Trwa Wczytywanie