S.T.A.L.K.E.R. - co zmieniono i dlaczego

Domek
2006/06/10 14:32

Oleg Jaworski z tworzącego grę S.T.A.L.K.E.R. ukraińskiego zespołu GSC Game World wypowiedział się ostatnio w jej sprawie. Na oficjalnym forum developera postanowił rozwiać wątpliwości, jakie pojawiły się ostatnio w związku z tą oczekiwaną produkcją.

Jakiś czas temu sieć obiegła informacja o rezygnacji twórców gry S.T.A.L.K.E.R. z większości ambitnych założeń, jakie miały wyróżniać ją z tłumu FPS-ów. Według tych plotek, ukraińska produkcja miałaby zostać przemieniona w opartą na skryptach strzelankę, umiejscowioną głównie w zamkniętych przestrzeniach. Powodem tych zmian miałaby być głównie irytacja wydawcy, firmy THQ, czekającej na zakończenie prac nad grą już zdecydowanie zbyt długo. Doniesieniom tym jednak całkowicie zaprzeczył jeden z twórców tego tytułu, wyjaśniając jednocześnie faktyczne powody rezygnacji z niektórych jego elementów.

Jedną z głównych cech, mających zapewnić grze S.T.A.L.K.E.R. sukces, miał być zawsze żyjący własnym życiem świat, w którym wiele wydarzeń mogłoby zajść bez najmniejszego udziału gracza (wspominano nawet o tym, że gra mogłaby... sama się ukończyć). Fabuła miała w takim układzie pełnić rolę raczej drugorzędną - twórcy początkowo nie planowali żadnej złożonej historii, prowadzącej grającego "za rękę" przez świat gry. W końcu jednak doszli do wniosku, że takie podejście może być niezłe, ale jedynie w teorii. Postanowili więc nieco je zmodyfikować, jednak nie rezygnując całkowicie z pierwotnych założeń. S.T.A.L.K.E.R. - co zmieniono i dlaczego

"Nie chodzi nam o stworzenie rozgrywki mało intuicyjnej i "niewygodnej" dla gracza przyzwyczajonego do bycia prowadzonym za rękę. Dlatego zdecydowaliśmy się nieco przesunąć akcenty, koncentrując się jednak na fabule, umiejscowionej, tak jak dotychczas, w środku owego żyjącego własnym życiem świata" - stwierdził Jaworski. Przy okazji potwierdził też, że z gry usunięto możliwość spania w dowolnym momencie (pozostały jedynie sekwencje snu związane z fabułą), w spokoju jednak zostawiono konieczność zdobywania pożywienia.

Oleg poświęcił też kilka słów powodom, dla których gra powstaje już tak długo. Przyznał całkowicie szczerze, że zespół GSC Game World popełnił w trakcie jej produkcji wiele błędów. Pozwolił też sobie na żarcik - "Po zakończeniu prac nad tym projektem, moglibyśmy wydać książkę pt. Sposoby, w jakie nie chcesz tworzyć gier". Twórcom, szczególnie na początku, zwyczajnie brakowało doświadczenia do pracy nad tak ambitną produkcją. Są oni jednak przekonani, że ostateczny efekt ich zmagań wynagrodzi wszystkim długie oczekiwanie.

"Dziękujemy wszystkim, szczerze wspierającym nasz projekt. Kochamy STALKER-a. To nasze dziecko. Problematyczne dziecko. Wkrótce je spotkacie" - zakończył swoją wypowiedź Jaworski. A my kontynuujemy pełne mniej lub bardziej uzasadnionej nadziei oczekiwanie...

GramTV przedstawia:

Komentarze
127
Usunięty
Usunięty
07/03/2007 21:34

Witam własnie zainstalowałem Beta wersje MP i musze przyznać ze Gra graficznie jest super, ale najlepsza jest fizyka a dokładnie zmienne warunki atmosferyczne takie jak wiejący wiatr gdy jesteśmy na otwartym terenie rozwiewa on liście itp. po tym względem gra jest rewelacyjna, czegoś takiego jeszcze nie było ;p I nie dziwię się że twórcy nie podołali by wykonać wszystkie założone rzeczy po prosty to już by nie była gra tylko żyjący wytwór komputerowy. Brawo, brawo co do wymagan beta MP na max chodzi płynie i pięknie przy procku 2 rdzeniowym i 2 GB ramu i 7800 z 512 MB

Usunięty
Usunięty
07/03/2007 01:11

gra miała byc przełomowa, która rzuci ludzi na kolana ...a tu lipa panie, brak zainteresowaniawidziałem nowe screeny są juz bardziej interesujące i poprawione graficznie ale zobaczymy jaką mieć bedzie grywalność

KannX
Gramowicz
25/02/2007 16:46
Dnia 31.01.2007 o 21:18, Tank25 napisał:

Spójrzcie na tego screena, demonstruje dopracowanie tej gry http://www.gram.pl/upl/galerie/26/15.jpg patrzcie na gościa po lewej. Troszkę mu tyłek wykręciło :)

To jest screen z baardzo wczesnej wersji gry! Teraz wygląda o niebo lepiej. To jeszcze screen z wersji pod DirectX 8. Teraz obsługuje DirectX 9 i shader 3.0. Zresztą wejdzcie sobie na www.stalker-game.com i pooglądajcie najnowsze screeny.




Trwa Wczytywanie